Pagina's

vrijdag 17 augustus 2012

EVEN BIJVERTELLEN

Ik heb twee zo'n drukke dagen gehad dat ik nu pas de rest kan vertellen. Gisteren hebben wij dus telefoon gekregen van onze zoon zijn nieuwe school. Daar bleek dat de oude school erop stond dat hij helemaal opnieuw begint. Dit betekent dat hij het brugjaar over moet doen. Omdat onze zoon een erg jonge leerling is vinden wij dit eigenlijk helemaal niet erg. Eigenlijk is dit dus met een hele schone lei beginnen en het verleden achter zich laten.
De coördinator van de nieuwe school heeft ons gevraagd of hij iemand kende die ook in het brugjaar kwam. Nou dat was wel zo, met één jongen zit hij samen op trommelen en voetbal. De coördinator heeft hem bij deze jongen geplaatst. Gisteravond bleek dat er vanuit ons dorp in totaal nu 6 kinderen in deze klas zitten. Onze zoon is helemaal blij. Vanmorgen hebben wij de benodigde spullen gehaald en alle formulieren ingevuld die nog nodig waren. Maandag start hij.
Ook heb ik met hem de route nagereden, maar hij heeft al met de andere kinderen afgesproken om samen de fietsen. Komt helemaal goed.
Eindelijk rust in ons huis. Twee kinderen die dit jaar allebei een jaar opnieuw doen en bij beide dus niet om achterstanden in te halen. Wij verheugen ons op een stressloos jaar. (hopen we)

Voorafgaand aan deze 2 dagen is onze zoon heel erg ziek geweest. Het begon woensdagmorgen en 's avonds had hij 40 graden koorts. Hij heeft een paar uur geslapen en toen kwam dochterlief naar beneden gerend dat zoon geen adem kreeg. Ik denk dat alle spanningen hem teveel zijn geworden. Ik heb hem rustig gekregen door met hem te praten. Hij was zo ontzettend heet dat ik hem gekoeld heb met water. 's Nachts overgeven en diarree en de hele verdere dag gisteren ook. Gisteravond was de koorts verdwenen alleen zijn diarree nog niet.
Vanmiddag kwam manlief binnen die ook al ziek is. Hoofdpijn en diarree. Ach ja, het sterke geslacht in ons gezin helpt waar ze kunnen. ;-)

Onze dochter bevalt het goed in haar nieuwe klas. De eerste vriendschappen worden gesloten. Wat nog niet heel goed loopt is het extra werk dat ze aangeboden zou krijgen. Wij wachten even af omdat het pas één week verder is, anders toch maar even vragen wat ze nu allemaal gaat krijgen.

De boodschappen heb ik gisteren ook al gehaald. Bij thuiskomst bleek dat mijn moeder een hele doos tomaten, 2 komkommers, 2 reuze courgettes, sla en koolrabi heeft gebracht. Hier ben ik erg blij mee alleen jammer van de gekochte groente. Morgen ga ik tomatensoep maken en komende week een keer courgette soep. De sla en komkommer gaat wel tussendoor een keer op. Heerlijk.

De kosten voor de boodschappen was:
52,38 dus mooi binnen het maandbudget. (22-7 t/m 22/8)  3,20 over, echter moet wel nog de wijn verrekenen. Maar dat gaat dan van komende maand af. De wijn is voor mijn verjaardag en die is over anderhalve week. Valt dus ook in die maand.
Fijn weekend allemaal. Groetjes vanuit een heel blij en opgelucht gezin.

2 opmerkingen:

  1. Uiteindelijk dus toch een 'rustige' schooljaarstart en fijn dat hij al wat kinderen kent en niet alleen hoeft te fietsen. Gaat vast helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Komt toch nog alles goed, wat een geruststelling!

    BeantwoordenVerwijderen