Pagina's

woensdag 22 augustus 2012

INKOMSTEN

Hoi allemaal,
Allereerst bedankt voor de leuke reactie's. Mijn zoon heeft het helemaal te gek op zijn nieuwe school. Is nu ineens degene in de klas waar toch wat tegenop wordt gekeken, want voor de tweede keer een brugjaar doen, wow, dan heb je alles al gehad. De eerste contacten zijn al gelegd en het gaat hem goed.

Ik heb samen met mijn man besloten om de gouden-gids/telefoongids rond te brengen in drie dorpen. Het andere vrouwtje heeft afgehaakt en voor mijn gezondheid is 6 dorpen veel te veel. Morgen heeft mijn man vrij genomen en dan halen wij het restant van de gidsen op bij het depot en gaan wij samen één dorp lopen. Vandaag heb ik al samen met mijn dochter een kleine 300 gidsen rondgebracht. Het is best zwaar.
De verdiensten zijn 466 euro excl. reiskosten. Omdat het voor mij 14 keer rijden is en toch 30 km heb ik gevraagd wat ik aan reiskosten krijg als ik een bus zou huren. Ik zou een vergoeding dan krijgen voor 600 km. Dit komt dus neer op 10 keer rijden. Hier gaat een 80 euro vanaf en hou ik zelfs nog 40 euro over.

De nieuwe maand is al begonnen, maar omdat ik nu helemaal in de gidsen zit heb ik daar even geen tijd voor. (kan ik ook niets uitgeven hihi)
Zoon blijft maar zeuren voor nieuwe schoenen en wij hebben hem uitgelegd dat dit best nog een maand kan wachten. Hij heeft nog zijn zomerschoenen en die van afgelopen voorjaar zijn ook best nog goed. Dus hij zal moeten wachten.

Ik kan dus nog even geen afsluitend maandoverzicht geven van het boodschappenbudget. Ik zat er fijn onder, maar door afgelopen weekend, toen wij bezoek kregen van mijn zus met haar gezin is het misgegaan. Wij hebben gebbq. De kosten hiervan komen dus bovenop mijn budget.
Daarnaast heb ik nog wat schoolspullen voor mijn zoon moeten kopen en is mijn man naar de kapper geweest en moeten tanken.
Voor al deze spullen heb ik een maandbudget van 550 euro.
Misschien is dit voor andere mensen veel, maar wij hebben ruimte hiervoor en willen en kunnen best royaal leven. Al het overige wordt gespaard.

Volgende maand komt de schilder. Deze kosten gaan van onze spaarrekening af.
De boeiboorden zijn klaar. Gelukkig want dit heeft mijn man vele uren werken gekost, maar hiervoor hebben wij niemand hoeven te vragen. Mijn man is super handig. Dit heeft ons al vaak veel geld gespaard.

Zo, morgen dus weer aan het werk. Ik ga nu nog lekker een wijntje drinken bij mijn man. Groetjes en tot de volgende keer.

10 opmerkingen:

  1. Hai, ik zie je telkens voorbij komen op mijn blog en dat je mijn blog zelfs hebt toegevoegd aan je leeslijst. Wat leuk! Ik zal jouw blog aan mijn leeslijst toevoegen, okee? Ik zal hier regelmatig eens een kijkje komen nemen en reageren op wat je vertelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Immie,
      Ik bezoek je al veel langer, echter eerst onder een andere naam. Monique65 maar sinds ik een eigen blog ben begonnen, dus onder deze naam.
      groetjes

      Verwijderen
  2. Er is niets beter dan een handige man. Ik weet niet beter en het is zo lekker. Hij kan alles, nou ja bijna alles.
    Wat een heerlijk nieuws over je zoon zeg. Zo zie je maar weer dat vaak alles gewoon op zijn plek valt terwijl wij vrouwen ons overal zoveel zorgen over maken. liefs en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het met je zoon zo goed gaat. Er moet toch een flinke laat van je schouders zijn gevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zoon het zo naar z'n zin heeft op school. Voor jullie ook een fijn gevoel.

    Een handige man is goud waard. Iemand zei eens tegen mij:"Een man met gouden handjes scheelt enorm in je uitgaven" En zo is het maar net. Hier ook zo'n handige man. Heerlijk!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even een soort zakelijke mededeling. Kun je je woordverificatie niet uitzetten? Ik tuur echt naar het scherm en het is zo moeilijk om te lezen. Misschien schrikt het menssen ook af om te reageren.

    Dit is goed bedoelde raad.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frederique.
      Ik wist helemaal niet dat die aanstond. Vind het zelf ook erg vervelend als ik bij anderen dat moet invullen.
      Bedankt.

      Verwijderen
  6. Wat super dat je zoon het gewoon leuk heeft op school. Ik weet hoe lastig het kan zijn als het op school niet lekker gaat.
    En handige mensen in huis kan enorm veel geld schelen. Als we hier de belangrijke dingen hadden moeten laten doen, waren we echt heel veel geld kwijt geweest (veel elektra moeten repareren en straks nog afvoeren en dergelijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, ik heb je via via gevonden, ik ga je volgen. En jee wat krijg je nog veel met telefoongidsen rondbrengen, had ik niet verwacht! Een fijne dag nog..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn ook wel bijna 5000 gidsen. Ik vind het toch wel erg veel en zwaar. Maar zet wel door. Krijg af en toe hulp van gezinsgenoten.

    BeantwoordenVerwijderen