Pagina's

maandag 6 augustus 2012

MIJN ALLEREERSTE BLOG

Mijn allereerste blog

Ik heb de grote stap genomen. Vraag mij nog niet waar ik over ga schrijven en hoe mijn site gaat worden.
Duizend ideeën heb ik. Over mijn dagelijkse leven, wat reuma met mij doet. Over het sparen, besparen en rondkomen met ons geld. Hoe het aflossen van de hypotheek gaat lopen.
Al enkele jaren volg ik zoveel blogs en al een hele tijd wil ik de stap nemen. Of het lukken gaat weet ik niet, maar ik ga het proberen.
Ik vind jullie 'de vertrouwde bloggers' zo ervaren. Dat ben ik helemaal niet.
Maar zoals jullie zien heb ik het toch gedaan.
Mijn gezin bestaat uit mijn lieve man van 45 jaar, onze zoon van 12, een dochter van 10 en onze lieve kanjer van een hond.
Wij wonen in een huis in Midden-Limburg in een dorp nabij een grote stad.
Ikzelf ben nog net 46 jaar.
Momenteel zijn wij erg tevreden met ons leven. Net terug van vakantie en druk bezig om rondom huis alles klaar te krijgen voordat de schilder volgende maand ons huis komt schilderen.

Manlief is bezig om enkele boeiboorden te vervangen die slecht zijn. Helaas pas 5 jaar oud maar door degene die de terrasoverkapping toen gemaakt heeft erg slecht bevestigd. Het water heeft het hout rot gemaakt en mijn man vervangt nu alles. Daarbij gaat hij de goot iets verplaatsen zodat dit in de toekomst niet meer gebeuren kan.
Echter dit hakt wel in het budget want de boeiboorden gaan toch al gauw 100 tot 200 euro kosten. De balk die vervangen moet worden kost denken wij 25 euro.

Morgen ga ik met dochterlief een dagje winkelen. Onze zoon zit momenteel 4 dagen op een voetbalkamp. Dit is georganiseerd door de voetbalschool ism VVV-Venlo. De favoriete club van mijn zoon.
Onze dochter hebben wij belooft dat zij voor hetzelfde bedrag iets mag kiezen en ze wil dolgraag met mij naar stad. Dus morgen de grote dag.
Ben benieuwd wat ze allemaal kiest.

Onze vakantie heb ik begroot en dat is helemaal goed gegaan. Wij hebben alleen afgelopen weekeinde teveel uitgegeven. Geluncht, kinderen naar de bios, boodschappen gedaan, wijn gekocht, gegeten met vrienden, naar een braderie geweest en daar gebleven met vrienden. Daardoor veel te veel uitgegeven en daarom zal de komende week erg goedkoop moeten zijn.

Mijn maand qua boodschappengeld loopt van de 22e tot de 22e. Dus nog 16 dagen te gaan. Ik heb een boodschappenbudget van 350 euro per maand. Hier kom ik goed mee uit. Natuurlijk niet iedere maand. Ik kom van een heel royaal budget af en heb dit steeds verminderd.

Zo, dat was even wat ik nu allemaal al kwijt wil en zoals je ziet is het heel divers.
Ik zou het leuk vinden als je mij gaat volgen.

groetjes Monique

6 opmerkingen:

  1. Hey Monique, wat leuk dat je ook 'n blog begonnen bent!
    Ik hoop dat het je zal bevallen zodat ik je nog lang kan volgen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook een blog bent begonnen! Ik ga je volgen:) Ook ik heb een vorm van reuma, en we willen ons huis aflossen, en we hebben kinderen:) dus veel zal herkenbaar zijn.

    groetjes, van besparen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat leuk!!
    Volgens mij volg je me al zo lang, natuurlijk kom ik bij je lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Monique, ik zag dat ik mensen op mijn blog heb gehad via jouw blog. Dus even kijken. Leuk, een nieuw blog! Ik ga je zeker volgen. Veel succes en plezier!
    Hartelijke groet,
    mevrouw Opdebank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je een blog hebt! Tuurlijk ga ik je volgen, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote Soms zie ik erg leuk en makkelijk gemaakt blogs, maar in de meeste opzichten zijn ze erg handig als je blog. http://www.inuwtuin.nl/buitenverlichting

    BeantwoordenVerwijderen