Pagina's

zondag 26 augustus 2012

STROOM-, GAS- EN WATERVERBRUIK 1E HALFJAAR

Ik heb er nu 26 weken op zitten voor mijn verbruik.

Dit zijn de standen:
Electriciteit (dag) 860 KwH
Electriciteit (nacht) 1148 KwH
Totaal: 2018 KwH

Gasverbruik: 194 m3

Waterverbruik: 71 m3

Mijn geschatte jaarverbruik is:
4565 KwH stroom
1793 m3 gas
137 m3 water

Voor het stroomverbruik zit ik er netjes onder. Dit moet ook want de tijd van lampjes aan moet nog komen. Daarnaast ga ik in het najaar en winter meer in de sauna. Dit kost 9 KwH per keer.

Het gasverbruik is erg vertekend. Maar 194 m3 daar waar ik er 1793 mag verbruiken, maar de verwarming moet nog aan. Mijn jaar loopt van 1 maart tot 1 maart. Meestal is maart de tijd dat de verwarming uit kan. Dit jaar hebben wij in maart een hele mooie maand gehad. Ik had net mijn nieuwe heup gekregen en heb buiten in de zon gelegen. De verwarming was dus al vroeg uit. Dadelijk komen de dure maanden voor het gas.
Wij koken op inductie, dus ook geen gasverbruik.

Het water is ook goed volgens mijn jaarverbruik. Ik wil altijd onder de 150 m3 zitten. Boven de 150 kom je nl. in een hoger tarief bij de gemeente en dat kost 50 euro per jaar.
Zoals ik het nu kan inschatten gaat dit lukken.

Hoe is bij jullie de tussenstand?

8 opmerkingen:

  1. Ik hou de stand nog maar een paar weken wekelijks bij en het schommelt nog al. Benieuwd hoe mijn eerste kwartaaloverzicht eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn met 2 personen en gebruiken in een groot huis 800 kub gas per jaar. Water 50 op jaarbasis, dus we veschillen denk ik behoorlijk in leefwijze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal dan idd kloppen. Wij zijn met vier personen en verbruiken duidelijk een stuk meer.

      Verwijderen
  3. Ik heb net je blog ondekt, leuk!!

    Zag dat je mijn hobbyblog ook in je lijst hebt staan.

    Ik plaats die van jou in de lijst op mijn vanallesennogwatblog.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Thea,
      Ja ik bezoek je geregeld. Vind het altijd wel leuk jouw creatie's te zien.

      Verwijderen
  4. Iets zegt me dat je nu teveel voorschot betaald voor gasverbruik.
    Dus het lijkt me dat je super rap veel minder hebt verbruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee,zoals ik al schrijf is dit erg vertekend. Wij hebben zonnecollectoren en in de lente, zomer en herfst verbruiken wij erg weinig. Bij een strenge winter zoals de laatste twee jaar halen wij dit van november tot maart duidelijk in. Het voorschot laat ik altijd staan omdat dit ongeveer klopt.

      Verwijderen
  5. Ehm… ik weet het op het moment niet. Schaam… Maar ik hoop veel minder energie verbruikt te hebben dan in ons vorige huis.

    BeantwoordenVerwijderen