Pagina's

donderdag 9 augustus 2012

WEEKENDJE WEG????

Mijn zus belde gisteravond of ik zin had om in het weekend mee te gaan naar de Eemhof. Zij kan misschien een huisje krijgen om te beoordelen. Vanmiddag hoort ze of het doorgaat. Wij moeten enkele zaken dan omgooien maar natuurlijk vinden wij het leuk om mee te gaan. Zo moet dochterlief helpen bij het H. Doopsel van 4 baby's. Hier moeten wij iemand anders voor regelen, maar dat lukt wel.
Het is 2,5 uur rijden maar dat mag de pret niet drukken. Onze hond kan mee dus deur op slot en aanrijden maar. Effe duimen of we kunnen gaan.
Wij moeten wel zondagavond terug omdat dochter weer naar school moet.

Gisteravond met de visite was erg gezellig. De door dochter gemaakte cake en salades werden als overheerlijk beoordeeld. Het was zo op. Een heel klein beetje eiersalade was over en dat heb ik vanmiddag lekker op brood gedaan.
Nu zit ze vol verwachting te wachten op haar logeetje. Het logeetje van morgen moeten wij, als de Eemhof doorgaat, ook verplaatsen naar vanavond. De meiden kennen elkaar dus dat komt wel goed.

Ik heb nog vlug mijn spuit gezet voor de reuma, kan ik er weer 3 dagen tegenaan. Als wij meekunnen zal ik er ééntje mee moeten nemen. Ik spuit mijzelf twee keer in de week. Dat gaat eigenlijk al heel lang goed. Ik kan echter niet zonder, omdat de reuma dan erg dwingend om het hoekje komt kijken. Voor mijn heupoperatie 4 maanden geleden heb ik toestemming gekregen te spuiten tot aan de dag van operatie. De laatste keer, toen mijn voet werd vastgezet heb ik mij trouw gehouden aan het advies om 3 weken te stoppen. Ik heb toen een ziekenhuisbacterie opgelopen en mocht niet spuiten zolang de wond open was. Gevolg: 7 weken opname in het ziekenhuis. Kon nog niet meer mijn haren kammen.
Daar hebben wij wel van geleerd en zijn veel mondiger geworden.
Ik heb een paar dagen verhoogde activiteit van de ontstekingen gehad en dat was het. Verder helemaal niets.

Gisteren heeft zoonlief nog even koffiemelkcups moeten halen. Schade 0,35 eurocent.

Vanmorgen is mijn man meegegaan kijken naar het voetbalkamp van zoon. Hij wilde wat ideeën oppikken van technische oefeningen om zelf te gebruiken tijdens de trainingen. Hem nog even langs ah gestuurd voor brood. Schade 2,64, want hij bracht nog 2 broodjes mee.

Over van maandbudget 123,35. Dit is ruim voldoende tot 22-8, maar we hebben teveel uitgegeven deze maand aan diverse andere zaken, dus we zullen moeten overboeken. Ai, dat is pijnlijk.
Normaal gesproken heb ik met 1x per week boodschappen doen alles in huis, maar nu in de vakantieperiode met veel aanloop van bezoek komt het wel eens voor dat iets op is. Mijn briefje met boodschappen die op zijn hangt alweer in de keuken. Dat is alweer terug van vakantie. Het is mijn trouwe hulpmiddel om niets te vergeten.
En er staat al van alles op.

Tot morgen.

3 opmerkingen:

  1. Dat valt me deze thuis-blijf-vakantie ook op; er worden toch wat makkelijker boodschappen tussendoor gedaan die we anders met de wekelijkse boodschappen niet mee zouden brengen. Nog 1,5 week en het spul gaat weer naar school. Kan ik het budget van september gewoon weer scherp stellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je blog net ontdekt. Leuk! Ik ga je volgen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjiek det se ouch aan 't blogge bös gesjlage, gaon dich volge!

    Groete Kopka

    BeantwoordenVerwijderen