vrijdag 14 september 2012

66 BRODEN

Gisteravond heb ik met manlief de boodschappen gehaald. Het was een hele berg, vooral omdat ik veel kon gebruiken uit de hamsterweken. Daarnaast is zoon volgend weekend jarig. Deze maand zal ik, zoals ik al zei, gigantisch over mijn budget heen gaan maar de komende twee maanden vind ik heel veel terug. Als het goed is compenseert dat dan weer. Ik heb een maandbudget dat wel, maar kijk altijd of ik het per jaar gehaald heb.
Wat is gebeurd?
Het was heel druk in de winkel. De boodschappen doe ik altijd trouw met mijn briefje. Ik had 6 broden nodig en die stopte ik in een tas. Al het dieprvriesspul gaat in de koeltassen en de overige boodschappen gewoon in de kar.
Bij de kassa was het dus een grote rij en achter ons ook. Omdat het erg veel was liet ik de tas met broden zien. Haalde er één uit en liet deze scannen. Alle overige boodschappen gingen over de band. Bij het betalen dacht ik wel, oei toch meer dan gedacht, maar er zaten ook best veel luxe spullen bij, dus verder niet nagedacht. Betaald, rekening in tas gestopt en naar huis.
Thuis alles opgeruimd en toen met de rekening op de bank. Wat schetste mijn verbazing? 66 broden stond er op de rekening ipv 6. brrrrrrrrrr hoe kan mij dat nou weer gebeuren? oooeeeeeeee ben toch niet bleud? Zo'n verschil in bedrag behoor je toch te merken?

Ja, klopt allemaal, normaal gesproken zie ik dat ook. Maar helaas gisteravond dus niet.
Als enige excuus kan ik aanvoeren dat hier in het dorp van alles gebeurd is dat emotioneel voor heel veel mensen een grote slag is. De gedachte niet bij de zaken hebben waar je mee bezig bent. Alleen maar aan het denken.
Daarnaast heb ik eergisteren een man gereanimeerd. Ik ben aangesloten bij het A.ed a.le.rt systeem. Als er in het dorp een reanimatie plaats moet vinden dan kan ik opgeroepen worden. Zo ook woensdag. Helaas heeft de persoon het niet overleefd. Hij was hartpatiënt en kon door zijn slechte conditie niet meer geopereerd worden. Ik heb mijn best gedaan samen met andere hulpverleners. Ben goed begeleid geworden door politie, ambulance en 's avonds heeft de familie nog gebeld om mij te bedanken. Heb alleen erg veel last van spierpijn nu en pijnlijke knieën.
O wat dwaal ik af. Wilde dit eigenlijk niet vertellen. Ik wil graag anoniem blijven maar het houd je bezig.
Ik heb dus gebeld naar de ah. Vanmiddag kan ik even terugkomen en krijg ik mijn geld terug.

Wat doen jullie eigenlijk als het erg druk is en als je heel veel boodschappen hebt? Controleren jullie dan toch de kassabon?

13 opmerkingen:

  1. Ik controleer niet altijd,soms ook pas thuis.Als het niet klopt ga ik terug,heb er nooit problemen mee,om mijn geld terug te krijgen.Anne-Mae

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik controleer dan meestal alle bedragen boven de twee euro en kijk of alle acties en kortingen eraf is gegaan. Gisteren had ik heel veel haast, maar toch even gekeken en er was een kortingssticker niet afgegaan, bij de servicebalie even gezegd (daar was het wel rustig) en toen kreeg ik toch maar 55 ct. Volgens mij was de kassière nog niet helemaal wakker, want ze vergat me ook de koopzegels te geven. Het kan gebeuren, maar als ik niet had opgelet was ik 3 euro misgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha 66 broden! Ik moet er stiekem wel om lachen hoor. Vind je toch niet erg hè? Gelukkig maar dat je eenmaal thuis toch nog de kassabon hebt gecontroleerd. Ook wel suf van diegene achter de kassa dat ze het niet heeft gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf ook wel moeten lachen en toen ik gisteravond terugbelde moesten zij ook lachen. 66 Broden, die hebben ze 's avonds echt niet meer liggen. Ik zie mijzelf al lopen met 2 karren vol brood...... ;-)

      Verwijderen
    2. Ha, ha, toen ik de titel las, dacht ik: jij hebt een grote vriezer!

      Verwijderen
  4. Ik kan me wel voorstellen dat je er even met je hoofd niet bij was. Dat doet toch wat met je.
    Hier gebeurt het ook nog wel eens hoor, dat er toch iets niet klopte op de bon. Gelukkig doet onze AH daar absoluut niet moeilijk over, al komt je drie dagen later terug. Laatst had de kassiere iets dubbel aangeslagen toen manlief boodschappen deed. Die controleert de bon dus echt niet! Ik zou er mee terug gaan maar na een week lag de bon er nog, gewoon vergeten. Toen durfde ik niet meer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zag de kop text 66 broden... dacht nog hoe krijg je die nu in de vriezer hahaha

    Maar inderdd ik kijk de bon alijd na, manlief niet die geeft hem aan mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik controleer de bon niet altijd, maar wel als ik actieprodukten gekocht. Ik wil toch zeker weten of ik ook daadwerkelijk mijn korting gekregen heb.

    Jammer dat die man het niet overleefd heeft, maar jij hebt je best gedaan. Het is en blijft natuurlijk rot en dat gevoel blijft toch altijd even hangen. Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een verschil van zo'n 60 tot 90 euro (weet niet welke broden je had) had ik denk ik wel gemerkt, maar ... wij scannen altijd zelf de boodschappen en terwijl we van rij naar rij gaan af en toe even de tussenstand op hoeveel we zitten. Juist om te kijken hoeveel er nog over is voor iets extra. Maar fijn dat je terug mag komen en het geregeld wordt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klikte te snel: na zo'n ervaring begrijp ik dus zeker wel dat je met je gedachten even heel ergens anders zat en op zo'n moment niet nadacht over het bedrag wat op de display verscheen. Logisch toch?!

      Verwijderen
  8. Maar goed dat je een kassabon hebt meegenomen. Ik zag vanavond bij de kassa van de Plus de volgende mededeling: "Uit milieuoverwegingen printen we alleen de kassabon uit als u er naar vraagt" Ik vroeg aan de cassiere wat de reden hiervan is. Ze wist het niet, was er ook niet van op de hoogte gesteld. Ik vind dat echt belachelijk, ik neem altijd de bon mee, ook al heb ik een paar dingen. Je zult maar vergeten om de bon mee te vragen, en de cassiere geeft hem niet en print het niet uit.. . Wat hier de reden ook van is, het voordeel is altijd bij de Plus. Ik vul wel eens vragen in voor hun Pluspanel, nou dit krijgen ze zeker te horen. Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier vragen ze bij vrijwel alle supermarkten of je de kassabon wilt hebben. Als ze geen kassabon geven is er minder papier en inkt nodig en dat wordt bedoeld met die milieuoverwegingen.

      Verwijderen
  9. Nadat het kort geleden weer even mis was gegaan terwijl ik níet op zat te letten ben ik weer scherp en controleer ik weer fanatiek. Maar na zo'n ervaring als die van jou kan ik me helemaal voorstellen dat je even niet meer aan het opletten was. Gelukkig maar dat je wel de bon mee hebt gehad en het thuis alsnog zag, zou zuur zijn geweest als je zo'n enorm bedrag teveel betaald zou hebben door een tikfoutje van de caissière!

    BeantwoordenVerwijderen