Pagina's

maandag 17 september 2012

GROENTE

Mijn moeder bracht in het weekeinde courgettes mee, tomaten, druiven en komkommer.
Nu had ik zelf nog prei, paprika en uien liggen.
Vanmorgen vroeg mijn dochter of ik groentesoep wilde maken. Komt dat even goed uit. Ik had in de diepvries nog de getrokken bouillon van de asperges liggen. Alle groente gesneden en in de bouillon gestopt. Daarnaast een flinke ketel groente voor spaghetti voor morgen en nog vier zakken in de diepvries gestopt. Ik moet alleen nog een keer wortelen snijden en in de diepvries stoppen.

Als ik dan bedenk dat deze 6 porties mij 1,29 en 0,99 cent en twee uien heeft gekost word ik erg vrolijk.
Komende tijd zal ik (hopelijk) erg goedkoop uit zijn met de boodschappen omdat de vriezer propvol zit.

Hebben jullie ook wel eens zo'n voordeeltjes?

10 opmerkingen:

  1. Hier ook een propvolle diepvries, ik ga hem deze week toch maar een beetje proberen leeg te eten, zodat ik weer wat voordeeltjes en resten kan gaan invriezen. Maar eigenlijk wil ik gewoon een grotere vriezer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zit toevallig de vriezer ook propvol, tijd dus om hem leeg te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier de vriezer niet zo vol,ik moet 'm hoognodig weer ontdooien!Wel laatst van familei een heleboel tomaten,waar ik een salade van heb gegeten,een pastasaus van gemaakt en in de groentewraps heb gedaan.Fijn,zulke goedkopere maaltijden!Nu veel appels en peren uit de boomgaard waar we helpen plukken.Wat weg gegeven,veel in/door het eten (rijst/kerrie met courgette en appels)en het volgend weekend voor de appelmoes!Ook heerlijk en dat hoeft niet in de vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb pruimen en kiwi's, ga ik jam van maken. En toen mijn vader nog mobiel was en de vier trappen naar mijn huis op kon komen, bracht hij regelmatig een kistje mandarijnen of een bakje druiven voor mij mee. :-) Zo lief...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak af en toe gebruik van één van de garanties van de Jumbo supermarkt. Als je een beschimmeld stuk groente of fruit op hun afdeling tegen komt en inlevert krijg je een zak vol groente en fruit van hun gratis mee. Meestal zitten er 4/5 dingen in, bijvoorbeeld een komkommer, een ijsbergsla, een zak appelen en een meloen. En dat is dan toch altijd weer een leuk meegenomen voordeeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik voel me zoooo rijk! 2 vriezers vol groenten en fruit(voor mijn kwark ontbijt) Manlief heeft vorige week 100 kg uien gelezen (kost dus niks) We hadden al aardappels voor de winter maar kregen nog 3 zakken van zwager erbij( natuurlijk kreeg hij van ons 25 kg uien hiervoor terug)De druiven hangen nog maar dat zal niet lang meer duren. De kolen worden ondersteboven in de schuur opgehangen, laat de winter maar komen! O ja er liggen 20 unox rookworsten die voor de horeca bestemd waren maar bijna aan de datum. Bij de Phoenix kwamen deze op 0,30 ct per stuk Ik heb in de garage een klein winkeltje met alle ingemaakte jams, tomatensap,groenten(geweckt) vruchten op siroop, bramenmoes enz Op dedeksels zitten van die mooie stofjes en een mooi strikje van raffia, als ik er naar kijk word ik er warm van vanbinnen.Wat ben ik rijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wow, maar dat klinkt ook wel heel erg goed. Daar kun je maanden mee vooruit. Wat leuk dat je dat winkeltje hebt.

      Verwijderen
    2. Hi, hi, ik ben de enige klant in mijn winkeltje, manlief heeft boorden gemaakt en daar staat de hele handel mooi te wezen en 't is ook nog lekker. Gisteren 70 kg appels en peren geraapt,supergaaf. De weckpan staat nu de appelmoes te koken en morgen zal ik stukjes peren op siroop inmaken, alleen suiker moest ik kopen. 't Is dat ik moe ben maar morgen ga ik op het land een emmer krieltjes halen: voorkoken en dan met schil en al frituren mmmm.... en dat allemaal gratis. Als ik het zo schrijf klinkt het voor de stadsmens onwerkelijk denk ik.

      Verwijderen
  7. Jill en ik eten de afgelopen weken zo goed als elke dag uit de vriezer. Daar lag dus nog van alles in, door mij gehamsterd. Niet echt een voordeel want ik heb ze ooit eens zelf betaald, die boodschappen. Maar nu lijkt het alsof ik heel weinig geld uitgeef ;)

    BeantwoordenVerwijderen