Pagina's

zondag 9 september 2012

HAMSTERWEKEN 3 EN DIVERSEN

Vandaag ben ik begonnen met het schoonmaken van de douchedeur. Er zit aan alle kanten kitsporen op en LLMM heeft dit kortgeleden helemaal schoongekregen dus heb ik de moed genomen om te beginnen.
Manlief heeft de douchedeur naar buiten gesleept en ik heb de hele deur schoongemaakt met een stoomreiniger. Daarna ben ik boven begonnen met het schoonmaken van de kitstrook. Deze is nog niet helemaal weg maar morgen ga ik verder.
Wat een werk zeg. pffff.
Vanavond zijn wij heerlijk gaan eten bij een kasteel hier in de buurt. Alleen een hoofdgerecht omdat het vrij duur is, maar de kids wel een toetje. Vandaag was cultuurstroom in het kasteel en kon iedereen de werken bezichtigen van kunstenaars. Daarnaast hebben de basisschoolleerlingen ook een cultuurproject gemaakt. Ze hebben schilderijen bespat met verf en een eethoek. Het zag er schitterend uit. Dochter vertelde precies wat ze geverfd had. Erg leuk.

Ook heb ik nog enkele hamsterboodschappen gedaan afgelopen week.
Voor komende week staan er ook weer een aantal op het schema.
Door alle boodschappen heb ik nog 2,80 over, maar ik hoef straks ook minder in te kopen. Het budget zal ik royaal overschrijden. Het zij zo.
Komende week wil ik kopen:
Iglo vis 2e gratis
Rundergehakt 2e gratis
Zaanlander 50% korting 5,40 per kilo
Filetlapjes 2e gratis
Rundertartaar 2e gratis
Soep uit blik 2e gratis
Roosvicee 2e gratis
Muntdrop 2e gratis
Pickwick fruit en kruid 2e gratis
Bolletje crackers 2e gratis

Deze maand heb ik goed gekeken naar onze overige uitgaven:
Uitgegeven heb ik:
Tanken: 100,07 (hierin zitten wel de onkosten voor het rijden voor de telefoongids)
Etentje oudervereniging: 21,50
Kapper zoon: 20
Bakker verjaardag: 47,15 (doe ik NOOIT meer)
Zegels AH: 23,70
Sportkleding kids: 53,90
Topjes mama: 9,20
Schoenen zoon: 105
Kaarsen: 2,70
Cadeau: schoonbroer: 10,50
Etentje vanavond met drinken: 100.
Zakgeld: 8,50

Al een hele lijst. 502 euro in totaal. Maandelijks reserveer ik hier 550 euro voor. Hier wil ik mij komende maanden meer op concentreren dat deze kosten naar beneden gaan. Ik heb nog 13 dagen te gaan met 50 euro over.
Ik geloof dat ik deze maand royaal eroverheen ga. De boodschappen zijn hoger en deze kosten ook. Over 14 dagen ga ik zelf naar de kapper.
Ook heb ik deze week al de zomervakantie geboekt voor volgend jaar. Dit jaar in Kroatië hebben wij samen al besloten dat wij weer terug gaan naar 'ons' vakantiepark in Italië. Hier komen wij al ruim 10 jaar en bevalt ons super.

Ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
Hoe zit het met jullie extra kosten? Houden jullie dat in de perken?



6 opmerkingen:

  1. Succes met de kit! Bij mij hielp een klein afbreekmesje goed om de randen weg te snijden; een beetje schuin aanzetten en dan boven en beneden snijden, zodat je het soort in een v-vorm wegsnijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De rundertartaar is wel in de aanbieding, maar dat scheelt nog geen 25% en is dus geen tweede gratis helaas. Op de gehakt greep ik hier mis, maar heb ik een bon voor gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eh nou ... deze maand meer onverwachte kosten dan verwacht en ik ben druk aan het puzzelen hoe en wat zonder aan mijn spaarcentjes te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn vakantiegeld nog op de rekening staan. Daar ga ik verschillende dingen van betalen. Zoals bijv een hor voor het keukenraam en dergelijke. Intussen spaar ik vrolijk verder. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het lastig op het moment. Zo moest ik van de middelbare school even 30 euro betalen voor een of andere stomme projectweek, en het schoolgeld komt er ook weer aan…

    De bakker is inderdaad een makkelijke post om op te bezuinigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet dat toch ook eens gaan doen, die lijstjes bijhouden. De laatste maanden vliegt het werkelijk mijn zak uit. Niet normaal. Lunchje hier, schoenen daar.... De aankomende maand gat de hand weer op de knip.

    BeantwoordenVerwijderen