dinsdag 4 september 2012

HAMSTERWEKEN WEEK 2

Deze week is er niet veel bij dat ik gebruiken kan. Ik heb cervelaat gekocht, uitdeelzakjes als snack op school en 4 hamburgers.
Daarnaast enkele wekelijkse spullen, maar omdat ik vorige week zo groot heb ingekocht heb ik nu naast het brood niet veel hoeven te halen.

Schade 22,16.
Over    97,31  

Wel wil ik deze week nog de electrische tandenborstel gaan halen. Al lang zijn wij aan het dubben om er ééntje te kopen en nu met 50 % korting is het wel interessant.

Ik denk dat ik in een dag of drie ook klaar zal zijn met de telefoongidsen.
Zit dat werk er tenminste op. Het heeft goed verdiend, maar ook wel erg zwaar.

Gisteravond hebben wij op de basisschool een gesprek gehad over het extra werk dat onze dochter aangeboden gaat krijgen. Hierover zijn wij zeer tevreden. De juf gaf al aan dat ze al erg gegroeid is t.o.v. vorig jaar.
Wij zijn benieuwd hoe haar al dat werk afgaat.
Vanmorgen hebben wij hetzelfde gesprek gehad over onze zoon. Daarnaast hebben wij alles moeten vertellen wat hij mee heeft gemaakt.
Ze willen voor hem de lat hoger leggen, dusdanig dat hij niet achterover kan leunen omdat het gesneden koek is. Hierdoor zal hij moeten leren, ook al is het herhaling. Door het hoger leggen van de lat zal hij moeten aantonen dat het ook op inzichtsniveau helemaal zit. Daarnaast krijgt hij keuze uit vier opdrachten dit jaar waarvan hij er drie moet maken. Dit alles op het gebied van cultuur, muziek, drama en ontwikkeling, allen met dezelfde titel.

Wij hebben er alle vertrouwen in.

Als deze week voorbij is kan ik mij ook weer wat steviger richten op de financiële kant van ons gezin.
Ik wil nog een aantal zaken duidelijker in kaart gaan brengen. Met name de overige maandelijkse kosten, zoals benzine, kapper, zakgeld, kleding, cadeau's, koopzegels en de kosten die wij verbruiken bij het sporten van de kids. Bij ons sluipt er altijd geld weg en dat wil ik in kaart gaan brengen.

Het is weer een heel divers blogje, maar allemaal zaken waar ik momenteel mee bezig ben.

Waar zijn jullie druk mee bezig? Verdwijnt er bij jullie ook geld waarvan je denkt, waar is dat gebleven?

3 opmerkingen:

  1. Ik probeer dat nou op dit moment te voorkomen; dat onzichtbare gat waar mijn dubbeltjes in lijken te verdwijnen. Dus nog meer alles in kaart brengen, nog vaker even 'boekhouden' en er eigenlijk dus bovenop zitten. Ik maak thuis dus iets minder fans nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, ik eb net een blogje over onze maandlasten geschreven, maar er zit duidelijk een gat. We sparen wel, maar niet gestructureerd. En ik heb heel keurig een overzicht van onze maandelijkse kosten, weet precies wanneer er wat af gaat, maar toch...nu kreeg ik de tip om ook de jaarlijkse lasten in kaart te brengen en dat is een goeie, daar ga ik deze week mee bezig on in kaart te brengen, hopelijk geeft dat meer inzict.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik allemaal al in kaart gebracht enkele jaren geleden. Wat ik eigenlijk bedoel is het maandbudget voor de overige kosten. Zoals benzine, cadeau's, kleding, zakgeld, kantinekosten bij sporten, stappen. Al die dingen daar heb ik maandelijks een budget voor van 550 euro. Heel vaak denk ik, waar is dat geld nou. Ik schrijf het heus allemaal in, maar blijkbaar niet goed genoeg. Vanaf volgende maand (22-09) ga ik ook dit gestructureerder bijhouden.

      Verwijderen