Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

DAG DAG MAATJE 36

Een klein jaar geleden had ik nog maatje 36. 57 kilo en 1,67m.
Toen de klachten te erg werden van mijn heup begon ik steeds meer nadat ik het huishoudelijke werk afhad, mijn bank op te zoeken.
Heel stilletjes aan kwamen de kilootjes erbij.
De nieuwe heup is geplaatst, maar echt helemaal vooruit kan ik nog niet. Ik wandel en fiets, maar toch echt niet voldoende om de kilo's er weer af te krijgen.
En eigenlijk, hoef het voor mij ook niet meer. Ik vind het goed zo. Ik weeg nu ongeveer 64-65 kilo. Dan weten jullie nu ook precies waarom ik bijna geen kleren meer had. Niets paste meer fatsoenlijk.
Gisteren in Maastricht heb ik dus de knop omgezet en kleren gekocht die mij weer passen.
Ik ben erg tevreden met wat ik heb gevonden. Tja een maatje meer en soms wel 2 maatjes meer. Afhankelijk van wat ik kocht.
In een aanbieding heb ik 3 broeken gekocht voor de prijs van 2. Enkele shirtjes in de aanbieding en een erg mooi pakje. (rok en jasje)
Ik ben dus erg goed geslaagd en ga vandaag de kast opruimen met alle kleren die te klein zijn. Mijn zus krijgt alles. Zij zal er erg blij mee zijn.
Hebben jullie ook al een afscheid genomen van een maatje minder?

Gisteren was het heerlijk in Maastricht. Op een terrasje in de zon gezeten.
Vanmiddag moeten we nog naar een verjaardag toe en vanavond met de vrienden uit eten.
Morgen ga ik naar mijn zus die 60 km verderop woont. Wij hebben via een deal high tea. Mijn dochter en ik en mijn zus met haar dochter. Ik verheug mij erop.

En dan is de vakantie voorbij.
Wij gaan weer volop zuinig zijn om onze buffer aan te vullen. Ik hoop binnen 6 maanden deze weer op orde te hebben. Dat moet wel lukken.
Mijn minimum stel ik altijd op 10.000 euro. Dit is van een rekening waar wij alle diversen van betalen. (auto, bank, machines, schilderwerk huis, vloer)
Als de buffer weer terug is kunnen wij bekijken wat wij dan nog graag gedaan willen hebben. Maar voor de komende maanden. Sparen, sparen en nog eens sparen.

Fijn weekend allemaal.


9 opmerkingen:

  1. Ik probeer toch vast te houden aan 36, maar dat komt ook omdat ik net vijf kilo minder weeg dan jij, met verder dezelfde lengte. Mijn kleding zit dus iets strakker dan toen ik nog 52/53 woog, maar het kan nog wel, zeker nu ik ook weer sport. Maar ik denk wel dat als het niet meer ging, dat ik dan zou overstappen. Je ziet er beter uit in 38 dat past, dan in 36 dat te krap zit en je moet (vind ik) ook niet steeds weer geconfronteerd willen worden met die extra kilo's, als ze er waarschijnlijk toch niet binnen een paar weken af gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer,hopeloos, maatje 36 te bekomen maar slaag er maar niet in... Ik ben 1.72 m lang en weeg nipt 47 kg dus vrij lang en vooral smal. Ik 'vind' niet makkelijk goed zittende broeken die niet over mijn heupen afschuiven en trek dan altijd een elastiek door de tailleboord om de broek 'aan te passen'. Knoopsgatelastiek vind ik vervelend omdat de knopen die aan de binnenkant van de tailleband staan om het elastiek aan vast te maken, duwen op mijn heup(kammen) en dat doet pijn.Ik draag nogal vaak broeken uit de kindercollectie omdat maatje 164 me meestal vrij goed past. T shirts koop ik meestal van esprit omdat daarin maatje extra small bestaat. Vervelende is wel dat in de kleine maatjes en de kindermaatjes vaak 'kinderlijke' motieven of versieringen gebruikt worden die niet passen voor een 51 jarige oma....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, afscheid nemen van een maatje (of wat) minder, dat ken ik wel.Maar sinds 3 jaar ook van een maatje (of wat) meer! Het afscheid was zo ver weg,dat het uit de hand liep/was gelopen.Dus toen ALLE tussendoortjes er uit gedaan (ook leuk voor de portemonee)en in totaal heel wat kilo's kwijt geraakt.Een kleine 20 toch.Nee, geen maatje 36,maar dat zou ook niet bij me passen.Maar wel een maat waar ik me prettig bij voel.Minder maat,meer geld door echt besparen op al dat lekkers.Prima zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat maak jij mij weer jaloers met je verhaal over Maastricht en de rest van Limburg. Ik wil
    OOK!.
    Maatje 36, o wat was ik mooi en wat stond alles me goed. Ik hield van klassieke kleding met hakken maar......
    de antidepressiva maakte dat ik 25 kilo aankwam.
    Nee ik hoe niet meer naar 50 kilo op mijn leeftijd dat is trouwens niet eens mooi denk ik. Ben wel 8 kilo afgevallen maar er kunnen er makkelijk nog 6 af. Ik blijf t erg vinden dat ik niet meer zo slank ben. Voel me veel minder vrouwelijk en draga nu lieft spijkenbroeken. Ik wens je veel plezier daar in 'mijn 'mooi Limburg.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Waarom kom je niet eens een dagje naar Midden-Limburg? Hier is het ook schitterend. Wij wonen aan het nationaal park De Meinweg.

      Verwijderen
  5. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik geen maat 36 of 34 meer heb, want het commentaar dat ik altijd kreeg was gewoon niet leuk! Toen ik stopte met roken kwam ik 10 kg aan en na de zwangerschappen nog een beetje en lange tijd had ik maat 42 en ook dan kreeg ik commentaar... of vooral de vraag of ik weer zwanger was! Nu heb ik al een jaar of 4 maat 38 en dat probeer ik zo te houden. Ik weeg 56 kg en ben 1,61m en het is goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een kledingmaat gegroeid sinds ik Vlam ken. Heb nu maat 44. Ik zou graag terug willen naar 42, maar ook bij mij ligt het aan te weinig beweging, ik ben nl absoluut geen overmatige eter. Maar na een lange dag werken en 10-15 km gefietst te hebben, kan ik me er niet toe zetten ook nog eens te gaan sporten. Misschien toch maar een hometrainer kopen en 's avonds nog een half uurtje wegtrappen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar begin ik vanaf morgen mee. Hij staat al klaar en niet om slanker te worden maar om mijn conditie beter op peil te krijgen.

      Verwijderen
  7. Sinds ik gestopt ben met roken (meer dan 10 jaar geleden) draag ik maat 42 en dat vind ik een prima maat. Ik ben 1.72 meter en weeg 74 kilo. Een paar kilo minder zou kunnen maar de plekken waar dat gewicht verdwijnt zijn de verkeerde (niet van heupen of bovenbenen maar gezicht en borsten) Ik ga iedere week minstens 1 keer naar de sportschool en wandel/fiets of tuinier elke dag zeker 1 uur. Ik ben bijna 63 en heb nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten als de laatste 10 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen