Pagina's

maandag 22 oktober 2012

DE ZON EN EEN NIEUWE MAAND

Schijnt bij jullie ook allemaal zo heerlijk de zon? De deur staat helemaal open, de gordijnen aan de kant en laat die zon maar binnen schijnen.
21,4 graden is het hier. Heerlijk. Mag van mij nog even zo blijven, maar ik hoorde dat het op het einde van de week koud gaat worden. Zelfs nachtvorst. Vandaag en morgen nog maar even genieten.

Vandaag begint voor ons ook weer een nieuwe maand. De eerste maand weer om onze buffer terug te krijgen.
Ik ga ruim een half jaar weer met envelopjes werken. Dit doet het voor mij heel goed. Eén keer per maand alles erin stoppen en niet meer pinnen.
Ik ga vanaf nu weekboodschappen halen en binnen het weekbudget blijven. Dit is 70 euro. Als ik 5 weken heb is dit dus 350 euro. De andere twee maanden houd ik dat dus over of kan ik hiervoor extra's kopen die nodig zijn van boodschappen. Eventueel drank of zo.
Ben benieuwd hoe dit weer gaat lopen, maar ik wil mijn buffer zo snel mogelijk terug op de spaarrekening. Deze week gaat er naar deze rekening al 800 euro.

Ook de kinderen hebben wij verteld dat er een half jaar niets extra's gekocht wordt buiten natuurlijk het noodzakelijke. Met hun lievelingsvakantie op het oog zal dit voor hen geen punt zijn. Iedereen heeft nu meer dan voldoende kleren, schoenen en jas.
Daarnaast hebben wij net zo goed iedere maand een pretbuffer voor uitjes en hier kunnen we toch leuke dingen van doen.

Afgelopen zaterdagavond toen wij thuis kwamen van het etentje met vrienden gingen mijn man en ik de hond uitlaten. Ik moet hier even vertellen dat wij in de buurt erg veel last hebben van loslopende honden. Wij kwamen buiten en daar stond de vriend van de overbuurvrouw. Eentje die dus haar herdershond ook niet aanlijnt. Hij heeft zelf ook een hond en beide honden waren dus los. Ze kwamen op onze hond af en rende naar ons toe. Mijn man trok boos onze hond weg en ze kwamen aangerend. Ik probeerde mij te beschermen, maar helaas. Ik viel over de riem van onze hond omdat hij probeerde weg te rennen voor die andere honden. Ik kwam bovenop hem terecht. Mijn man heeft mij overeind geholpen en is heel erg boos verhaal gaan halen bij de betreffende vriend. Deze stond gewoon te kijken naar het schouwspel. Kwam nog niet eens helpen. Mijn man riep heel boos waarom ze toch niet de honden aan de lijn doen. Mijn man duwde tegen hem aan. Blijkbaar had hij gedronken of zo want hij viel op de grond. Daar begon hij te schreeuwen dat hij de politie zou bellen omdat hij geduwd was. Inmiddels was ik ook aangekomen en heb hem gevraagd om dit heel graag te doen. Zouden wij eindelijk al van twee loslopende honden af zijn. Och zei hij, en dat de honden je omrende dat viel wel mee. Duidelijk heb ik hem te verstaan gegeven dat ik pas een half jaar een nieuwe heup heb.
Wij zijn weggelopen, hij heeft zijn honden gepakt en is naar binnen gegaan.
Ik heb ontzettende pijn in mijn bips, onderrug, heup en bovenbeen. Gisteren heb ik pijnstillers geslikt. Ik wil even afwachten of er iets aan de heup is of dat het gewoon kneuzingen zijn van het vallen.
Ook heb ik vandaag de gemeente gemaild met de vraag of ze eindelijk eens iets willen doen aan de loslopende honden. Zeker 10 keer per dag lopen hier honden die niet aangelijnd zijn. Sinds kort zitten er hier tussen die ik echt akelig vind. Ik durf zelf bijna niet meer met mijn eigen hond te lopen. Omdat wij helemaal aan de rand van het natuurgebied lopen komen hier veel honden. Hier heb ik geen moeite mee, mits ze aangelijnd zijn tot aan het bordje buiten de bebouwde kom en dat ligt een 200 meter verderop.
Ik heb al bericht terug dat ze mijn mail doorgestuurd hebben naar de afdeling Handhaving.
Niet dat onze overburen zich hier veel van aantrekken, want ik heb Handhaving al twee keer afgelopen weken aan de deur gezien. Ik heb al zeker van 5-6 mensen gehoord die daar geklaagd hebben over haar. Ook naar mij toe gisteren, ik had het op face-book gezet omdat ik het helemaal zat ben. Al die loslopende honden. 
Gisteren liep de vriend met de honden aangelijnd maar vanmiddag liet de overbuurvrouw demonstratief de hond los pal voor mijn raam.
We zullen zien hoe dit af gaat lopen.


12 opmerkingen:

  1. Hopelijk valt het mee met je heup! Ik ga er maar even vanuit dat met je hond alles goed is! Ook ik ben zwaarvtegenstander van loslopende honden; ik ben namelijk allergisch... Van sommige honden (staat niet vast van welke) kan ik grote, rode jeukende bulten krijgen, heel erg niet fijn! Helaas lijken de meeste hondenbezitters zich dat niet te realiseren... Loslopende honden? Ik vind het net als jij asociaal! Sterkte en succes met je heup!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan loslopende honden. En dan zo'n baasje erbij die de vermoorde onschuld speelt als z'n hond iets vervelends doet en je daar iets van zegt. Hopelijk komt het weer helemaal goed met je heup. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och vervelend zeg.
    Moest gelijk denken aan een verhaal van een vriendin.
    Die liep met haar zoontje buiten toen er een grote herder op hun af wam lopen.
    Toen ze vroeg aan de eigenaar of de hond aangelijnt mocht worden antwoorde die boos: u kunt toch ook uw kind en hand geven??
    Grr sommige mensen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist en daarom zijn mijn honden aangelijnd OF ze luisteren dat ze niet van mijn zijde wijken (dat heet nou je hond kunnen trainen en op training hebben, zelf een hobby een ander GEEN last van je hobby), ik heb zo'n hekel aan die lui die de hond los laten maar die totaal NIET luisteren.

    Zou toch even naar de dokter gaan, kan een scheurtje zitten die je niet voelt, maar wel noodzakelijk is om meteen wat aan te laten doen (dus foto's laten maken alstublieft!)
    Gelukkig dat handhaving al meerdere klachten heeft gekregen, en dat ze er wat aan doen.

    Maar persoonlijk vind ik het heel dreigend overkomen dat ze nog niet eens wat doen om de honden terug te fluiten roepen of *** lijkt wel buurtje pesten en wie heeft de langste adem.
    Bah bah hopelijk lost het heel snel op en is er weer rust in de straat, wat je ook kan doen, dierenbescherming bellen en aangeven dat er honden regelmatig loslopen zonder eigenaar... (weet niet precies wie daarvoor gebeld moet worden, maar weet wel dat dierenbescherming luistert en probeert ook mee te helpen aan goede afloop voor hond en eigenaars ondermekaar)

    SOrry dit trek ik me persoonlijk aan, mede omdat zulke mensen het verpesten voor mensen zoals waar ik mee train en het wel op orde hebben, die door zulke een verkeerd beeld van een ras verkopen en laten zien hoe erg het is, als mensen ongeleide projectielen los laten lopen, omdat ze te lui of geen geld hebben om hun hond op gehoorzaamheidstraining te doen. Bah.

    Hopelijk is het merendeel netjes en behandelen ze jullie ook met respect, want zeker als je te horen krijgt dat de overbuurvrouw nog niet zolang geleden geopereerd is, zou ik me de ogen uit mn hoofd schamen.

    grr sorry voor mn lange reactie, kan zoooo **** van worden.

    Hopelijk is er niks met de heup en gaat de pijn snel weg, heel veel beterschap en sterkte met zulke gevallen toegewenst.

    Nogmaals sorry voor de lange tirade.

    Veel Liefs,
    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrikken met je val. Maar hopen dat het niets ernstigs is.

    Ik houd mijn hond aangelijnd, behalve op plaatsen waar hij los mag. En hij weegt 9 kilo, dus een volwassene rent hij niet om. Maar gevaarlijke situaties ontstaan wel snel met loslopende honden.

    Hoop dat er wat aan gedaan wordt bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een trauma-hond die helemaal panisch wordt van onbekende honden die op hem af komen stormen en allesbehalve onder appèl staan. Laat je hond dan niet los als je het niet voor elkaar krijgt dat hij terugkomt als je hem roept. Hoop echt dat het meevalt met je heup, want van je buren moet je het blijkbaar niet hebben, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hopelijk valt het mee met je heup, maar dat is echt heel erg. Dat mensen zich niet gewoon aan de regels kunnen houden, zodat het voor iedereen een beetje plezierig blijft...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat het weer snel weggetrokken is, wat een aso-mensen zeg. Vaak het type dat de kont tegen de krib keert als ze op hun gedrag worden aangesproken.

    Succes met je envelopjes! Handig systeem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed plan. Die envelopjes klinken goed. En als de kinderen weten dat de besparingen ook dienen voor de gedroomde vakantie, zal dit zeker motiveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat erg dat je viel zeg. Ik ben zondag over een hond gevallen maar het ging goed maar het baasje had wel even sorry mogen zeggen. Ik ben zelf best bang voor grote honden omdat ze soms zo op je aflopen en ik dan mijn oude teefje bij me heb. Het is een paar keer gebeurd dat ze dan gaan vechten zonder bijten maar ja, ik ben hartstikke bezorgd om mijn hondje. Mijn vorige hond heeft zo een hernia opgelopen.
    Ik baal zo ban mensen die het voor en ander verpesten.
    Ik merk dat in Limburg in hotels en huisjes steeds minder de honden welkom zijn maar dat kan ik wel begrijpen hoor.
    Ik hoop dat de pijn weer snel verdwijnt en je weer de oude bent. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik stoor me ook aan honden die loslopen en absoluut niet naar hun eigenaar luisteren, bij ons betekend dat op het fietspad of mensen die in het donker hun hond op het fietspad uitlaten, weliswaar zijn die meestal wel aangelijnd ,maar 9 van de 10 mensen kijken niet of er een fiets aankomt en laten de hond zelf bepalen waar hij heen wil, ook niet ongevaarlijk,zeker als het donker is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey hallo, eindelijk kom ik hier weer lezen. Sorry, kwam je blog nu ineens weer tegen. Ik meende dat ik je gelinkt had maar om duistere redenen stond je er niet meer bij en vergat ik jouw blog helemaal!
    Echt heel vervelend zulke mensen die hun honden los laten lopen terwijl ze ze niet in de hand kunnen houden. Hopelijk krijgen ze een keer een fikse boete of worden de honden bij ze weggehaald.
    Hopelijk gaat het inmiddels weer goed met je!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen