Pagina's

maandag 1 oktober 2012

FLORIADE

Afgelopen zaterdag zijn wij naar de Floriade geweest. Op een enkele regenbui na hebben wij een droge dag gehad.
Ik had kortingsbonnen uitgeprint van de Rabo-bank, echter toen wij aan de kassa stonden kwam een man naar ons toe en vroeg of wij nog entree kaarten moesten kopen. Toen wij dat bevestigden vroeg hij of wij kaartjes van hem wilde overnemen. Ze waren met een bedrijf van 70 personen en een hele groep mensen had zich ziek gemeld en van deze zieken ging de partnet ook niet. Hij had een overschot van 20 entreekaartjes. Wij konden de kaartjes overnemen voor 12,50 per stuk. Nou laat hem dat nu net tegen de juiste personen gezegd hebben. hihi. Scheelde ons even 30 euro entree.

's Morgens hadden mijn man en ik al besloten om een opname van 200 euro te doen van de spaarrekening omdat wij het deze maand niet zouden redden. Daarnaast wilde hij heel graag naar de Floriade en dat kan alleen nog deze week.
De totale uitgaven waren 56,25 euro.

Tijdens zo'n dag merk ik toch heel erg goed dat ik echt niet zo gezond ben als mijn medemensen. Mijn lichaam schreeuwt dan om te rusten, echter hier kan en wil ik dan niet aan toegeven. De voet die vastgezet is heeft toch meer te verduren nu ik voor de tweede keer een nieuwe heup heb. De spieren hè. En daarnaast kijkt de reuma tijdens zo'n dag ook wel even om het hoekje. Mijn ledematen willen dan niet zo. Maar opgeven en niet gaan wil ik absoluut niet. Toen ik thuiskwam om 6 uur heb ik een uurtje geslapen en de rest van de avond op de bank gelegen. Na een hele dag rust kan ik er dan weer tegen.

De boodschappen afgelopen week waren 115,84. Heel veel vlees.
Onze dochter en zoon hebben beiden truitjes en shirts gekregen.
Ook hebben wij een optreden verzorgd met de muziek waarbij wij drank hebben gekocht.

Bij AH XL hebben ze alweer een fout gemaakt met de boodschappen. Nu heb ik toch wel eens duidelijke te kennen gegeven dat ze beter moeten opletten en ook eens door moeten geven aan het personeel wat ze fout doen. Niet mij blindelings het geld teruggeven en bij de volgende klant weer fout doen.
Wat was aan de hand?
De ananas van de euroshopper zit nu in een verpakking van 4 blikjes voor de prijs van 0,89 cent.
De kassière tikte dus 4 x 0,89 cent in. Tijdens het naar buiten lopen controleerde ik de bon en zag direct het verschil. Weer terug en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt.

Het bedrag dat ik nog overheb is 238,59 en nog 20 euro in de beurs. Hier moet ik nog drie weken mee uitkomen. Eigenlijk moet dat lukken. De boodschappen heb ik voor ruim 10 dagen in huis.
Echter vanaf 13 oktober hebben de kinderen herfstvakantie en ik weet niet wat er op de planning komt hiervoor.

De schilders hebben zich nog steeds niet gemeld. Ze zouden afgelopen week zijn begonnen. Echter door de vele regenbuien zal dit wel uitgesteld zijn.

Hebben jullie ook een leuk weekeinde gehad?

10 opmerkingen:

  1. AH XL?
    Is dat toevallig in het oosten van het land? ;-)?
    Heb je ook op mijn lijstje gezet.

    Mooie planning trouwens!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in het oosten, maar dan in het zuiden. Helemaal in Midden-Limburg.

      Verwijderen
  2. Ik zou de schilders geloof ik wel even bellen, voor je 't weet wordt je steeds doorgeschoven en zit je er straks mee op een moment dat het helemaal niet uitkomt. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man is vanmorgen naar de schilder gegaan. Hij zag ze op een ander adres schilderen. De baas was niet aanwezig. Vanavond gaat hij naar zijn huis. Ze wonen hier vlakbij. Wij willen duidelijkheid en anders schuiven ze ons maar een half jaar door. Over 14 dagen is hier al herfstvakantie en dan is dat ook niet zo fijn voor ons.

      Verwijderen
  3. Zálig weekend. Maar dat heb je net al gelezen ;)

    Jill kocht bij de Sligro een zakje kruitnoten voor 55 cent. De kassadame rekende echter een doos a 24 stuks. Ik kwam er gelukkig op tijd achter en kreeg ruim 13 euro terug. Hoop geld!

    Ik controleer ALTIJD mijn bonnetjes, het gaat vaak fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee ik wist niet dat er zoveel fouten gemaakt werden in de supermarkt. Ik wist ook niet dat jij ook last hebt van je gezondheid. Wat een toestand is dat toch he.Altijd maar rekening moeten houden met je lichaam en geest.
    Mijn weekend was leuk hoor. Veel buiten geweest, op een terrasje maar ook in eigen tuin met mijn beestenboel en toen moest ik naar de zolder om mijn huiswerk spaans te maken. Pffff waar ben ik aan begonnen.
    Fijne week en leive groetjes van mij. Limburggek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vroeger ook twee jaar spaanse les gehad. Ik vond dat erg leuk.

      Verwijderen
  5. Zo, dat was even een fijne meevaller op die kaartjes zeg! Goed dat je oplette bij de AH, heb die verpakkingen zien staan, snap de verwarring bij de caissière wel, maar krijg ook altijd het gevoel dat ze bij dat soort dingen gewoon geld teruggeven en er verder niks mee doen en dat voelt gewoon niet fijn, dat ben ik helemaal met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een aardige man, die jullie die kaartjes gaf. Dat maakt de wereld weer een stukje mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal geradbraakt bent na zo'n dag! Maar gelukkig heb je ondanks dat toch een leuke dag gehad, met een financiële meevaller!

    BeantwoordenVerwijderen