Pagina's

maandag 15 oktober 2012

HERFSTVAKANTIE

Afgelopen zaterdag hebben wij de herfstvakantie ingeluid door met een hele groep misdienaars en begeleiders naar het Gaiapark te gaan. Het was een leuke droge dag. Niet te geloven, maar waar. Wij verzamelde ons om 16.30 uur en toen begon het te regenen. Wij hebben veel geluk gehad.
Gisteren hebben wij helemaal niets gedaan.
Dochterlief ging logeren bij mijn moeder en zoon ging voetballen. Toen ben ik samen met mijn man in het kasteel hier in de buurt een hapje gaan eten.
Heerlijke tapas. Het was heel gezellig eens met zijn tweetjes.
Gisteravond heeft een vriendje van zoonlief hier geslapen en vanmiddag zijn ze met de ouders van dat vriendje gaan zwemmen. Daarom weer een onverwachte vrije middag. Die hebben wij doorgebracht bij de I-kea. Wij wilden graag kijken naar een nieuwe wastafel voor de badkamer. Manlief schrok erg van de prijzen.
Wij hebben nu samen besloten dat wij de huidige wastafel nog een jaartje of twee laten zitten en dan de badkamer helemaal vervangen.
Bij I-kea hebben wij een paar kleinigheidjes gekocht en toen weer huiswaarts.
Vanmorgen weer getankt in Duitsland (1,649 per liter) en daarna boodschappen gedaan bij ah.

Schade 70 euro benzine en 47,58 voor de boodschappen. De zegels waren voor 4,70.
Van het huishoudbudget heb ik dus nog 30,42 over. Dat gaat goed, maar de overige kosten is een ramp.
Deze week moet de schilder betaald worden. De seizoenskaarten van man en zoon nog. Had ik geparkeerd op een andere rekening. En vrijdag ga ik voor mijzelf kleren kopen. Gisteren wist ik echt niet wat ik aan moest doen. Ben bijna getrouwd met mijn spijkerbroek en zwarte broek. Wij hebben besloten om hierin geld te investeren. Jippie, dus vrijdag gaan wij naar Maastricht winkelen.
Er wordt dus een behoorlijk bedrag afgehaald van de spaarrekening. Ik denk dat dit wel ongeveer een kleine 5000 euro zal zijn.
Vanaf volgende maand wordt weer vrolijk gespaard om de buffer aan te vullen.

En nu? Nu ga ik vlug de sauna in. Ik heb de laatste weken steeds meer klachten door de reuma. Conditioneel hol ik achteruit. Als het zo doorgaat zal ik toch meer medicatie moeten gaan vragen. En dat is eigenlijk wat ik niet wil. Misschien knap ik wel op van de heerlijke warmte dadelijk.



11 opmerkingen:

  1. Geniet van de sauna zodat je Vrijdag lekker kan winkelen! ben benieuwd wat je kopen gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik las even te snel en dacht: huh, 5000 euro voor kleren?
    Nee, natuurlijk niet, voor alles natuurlijk. Hier gaan de nieuwe ramen over een poosje ook zo'n gat in de spaarrekening slaan.
    Veel plezier met winkelen en bij de sauna!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    Even een vraagje: ik las dat je naar het Gaiapark bent geweest.
    Is dat de moeite waard? Ik vraag dit omdat wij hier volgende week
    herfstvakantie hebben en dan een weekend naar Limburg gaan en ik
    dacht dat het park dan misschien een leuk uitstapje zou zijn.
    Mvg,
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een schitterend park. De indeling is als een klaverblad. Je komt steeds terug in het middengedeelte en 's middags als de kinderen moe gewandeld zijn kunnen ze heerlijk spelen in het overdekte dinodome. Een soort binnenjungle. Zeker de moeite waard.
      En als je mij je adresgegevens stuurt op mvandenhombergh@home.nl dan ontvang je nog kortingskaartjes. Voor 2 personen heb ik één gratis entree (dus 50% korting) en ik heb dan nog kortingskaartjes voor 3,50 pp met een maximum van 4 personen. Geef je mij dan even aan voor hoeveel personen je nodig hebt want ik heb er nog een hele serie.

      Verwijderen
    2. Hallo,
      Bedankt voor je antwoord en voor het aanbod van
      kortingskaartjes. Ik zal er geen gebruik van maken want
      wij hebben een abbonement op de Julianatoren.
      Daarbij krijg je bij negen andere dier- en pretparken gratis entree voor het hele gezin en daar valt ook het
      Gaiapark onder.
      Mvg,
      Helene

      Verwijderen
  4. Zo, dat is weer een flinke aderlating! Maar soms is het niet anders, schilderen is ook onderhoud van je huis, dat is ook belangrijk en bespaart je op de termijn weer geld. Veel plezier met shoppen, soms is het prettig om je kast weer een beetje up to date te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Und? Was het lekker? Kan me voorstellen dat het voor jou extra fijn moet zijn, die warmte...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is heerlijk geweest. Ik moet dit eigenlijk vaker doen. Kan ook gemakkelijk. Ik hoef maar naar achteren te lopen en aan te zetten. Ik zal ook wel meer last hebben omdat ik de laatste weken nonchalant ben geweest met mijn spuiten. Soms een dag te laat en van die onzin.

      Verwijderen
  6. Soms moet je jezelf verwennen. Heerlijk shoppen in Maastricht. Veel plezier!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha lekker: shoppen! Ik ben er dol op! Veel plezier in Maastricht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat vervelend dat je conditie slechter wordt. Hopelijk helpt de warmte inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen