vrijdag 5 oktober 2012

HET HUIS OP DE KOP

De schilders zijn volop bezig. Alhoewel alles is afgedekt heeft het schuren van de kozijnen toch heel veel stof opgeleverd. Dus jullie kunnen je wel voorstellen wat ik in het weekeinde moet gaan doen. Vandaag komt in de woonkamer de grondverf erop. Daarna aflakken en dan kunnen wij in ieder geval weer fatsoenlijk zitten.
Ach ja, tijd genoeg om te poetsen. Manlief heeft oproepdienst en moet thuis blijven.
Zoon heeft morgenvroeg zijn theorie B examen van muziek. Hij heeft veel geleerd en kent het gelukkig goed. Het zou jammer zijn als je hiervoor zakt. Dan moet je nl. een half jaar wachten voordat je weer een mogelijkheid krijgt. En met al dat leren voor school zou het slecht uitkomen. Wij gaan gewoon van het positieve uit. Het gaat gewoon lukken.

Vandaag trouwt zijn mentor. Vanmiddag gaan de leerlingen van zijn klas allemaal met auto's naar Landgraaf. Een half uurtje rijden. Daar wonen ze de H. Mis bij en staan ze na afloop gezamenlijk te wachten op haar. Een leuke belevenis voor hen allemaal.
Met zoon gaat het op school gelukkig heel erg goed. Misschien zelfs iets te vrij is hij geworden naar mijn zin. Dat zal wel komen omdat hij nu eindelijk goed in zijn vel zit. Hij heeft wel nog last van tiks, maar het gaat de goede kant op. Onze zoon heeft in spannende situaties hier last van. Hij is daardoor onderzocht geworden een anderhalf jaar geleden.
Hij heeft een bacteriële infectie opgelopen en dan kan de bijwerking tics zijn. Daarnaast is toen ook de urine gecontroleerd op een te hoog calcium gehalte. Dat was ook het geval. Een anti-bioticakuur heeft toen al veel verholpen. Dit alles was toen hij van de basisschool afging. Blijkbaar is onze zoon vatbaar voor hele grote veranderingen want het is niet helemaal overgegaan. Afgelopen zomer was dus precies hetzelfde omdat hij heel lang heeft moeten wachten op toestemming om over te stappen van school. Ze hebben er dit jaar toch het kaartje Gilles de la tourette opgeplakt omdat het niet helemaal weg is gegaan. Ook voor dat hopen wij op een goede afloop. Zoveel mogelijk rust creeëren voor onze zoon was het advies. Dan komt dit het minst tot uiting.

Ik moet nog enkele boodschappen halen, maar niet veel. Suiker en koffiemelk voor de schilders. Wij gebruiken geen suiker, dus dat hoef ik ook nooit te kopen. Is dan wel grappig dat je zo'n artikel ineens op je boodschappenlijstje ziet staan. Ook koffie drinken wij hier bijna niet. Ik al helemaal niet en manlief alleen in het weekeinde.
Bij de ah is er niet veel in de aanbieding dat ik nodig heb. Goedkoop weekje wordt het dus. Ik kan helemaal niet de deur uit. Moet ook trouwens. Ik heb nog wat in te halen door de hamsterweken.

Fijn weekend allemaal.



2 opmerkingen:

  1. Ik hoef er vandaag gelukkig niet meer uit. Het trekt me niet, met al die regen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier bestaat het weekend uit schoonmaken! De was moet bijgewerkt worden want dat heb ik droog van het rekje gehaald en in de wasmand gepropt. Dus vandaag maar eens ff flink aan het was vouwen. Boodschappen moeten hier ook gedaan worden en het is de bedoeling dat we dat tussen de buien door doen.

    BeantwoordenVerwijderen