Pagina's

woensdag 10 oktober 2012

SOMS HEB JE VAN DIE DAGEN GRRRRRR

Soms heb je van die dagen dat je denkt, is het nog niet avond? Kan ik nu echt niet even gaan liggen? O nee, kan niet, de schilders zijn hier. Ik moet de hele dag aanwezig zijn en zitten te zitten. Kan niet poetsen totdat ze klaar zijn. Alleen maar het eten klaar maken en verder helemaal niets.
Maar daar gaat het eigenlijk niet over dat ik grrrrrr zeg.

Gisteren ging ik met mijn zoon naar de orthodontist voor het happen. Dit wordt gebruikt om de spalkjes te maken die vrijdag geplaatst gaan worden nadat de beugel eruit gehaald wordt.
Nu spring ik even terug in de tijd. Toen mijn zoon twee jaar was is hij gevallen met een flesje drinken in zijn handen. Dit flesje bleef rechtop staan tijdens de val en hij sloeg met zijn mond tegen het flesje. Het voortanden waren naar achteren geslagen en er zat een scheurtje in het gehemelte. De tanden hebben ze teruggeplaatst. Toen konden ze nog niets zeggen over zijn echte tanden. Ze wisten niet of er een breuk in de echte tanden zou zitten.
Nou dat bleek dus van wel. Tijdens zijn eerste echte val met de blijvende tanden brak er een stukje af. Dit is bijgemaakt door de tandarts en niemand heeft er ooit wat van gemerkt. Ooit is het eens vervangen, maar hij heeft er helemaal geen last van gehad. Kan alles eten en je ziet er niets van.

Ik zat in de wachtkamer toen ik geroepen werd. De assistente zei dat ze echt niets gedaan had en dat hij blijkbaar een zwak plekje had. De tand was afgebroken. O, shit, dat kan ik je wel zeggen. Ze had de tand schoongemaakt met een boortje en echt niet hard gedrukt volgens haar. Ik heb wel mijn ongenoegen hierover kenbaar gemaakt. Nou zegt ze, hij kan toch niets hard bijten met dat stukje en ook geen appel. Ik kijk haar verbaasd aan en zeg dat dit echt niet klopt. Onze zoon doet alles met dat kunststukje. Heeft er nooit last van gehad.
Maar toen kwam het probleem. Het stukje moet gerepareerd worden tussen het eruit halen van de beugel vrijdag rond de klok van twaalven en het plaatsen van de spalk aan de achterkant van zijn tanden. Dit wilde ze dan wel uitstellen tot dinsdag. Dus op naar de tandarts. Die vertrekt echter vrijdagmiddag op vakantie, dus helaas dat ging niet door. Hij kon 's morgens komen om 9.30 uur en verder niets.
's Middags teruggebeld naar de ortho en gezegd dat ik vond dat ze maar mee moesten denken met een oplossing omdat zij dit ook gedaan hadden. Nou het kon echt niet en alles zat vol. Toen heb ik maar gevraagd of ze niet iemand konden ruilen van 8 uur 's morgens met het tijdstip dat wij hadden van 11.30 uur. Ze zijn gaan bellen en iemand heeft met mijn zoon geruild.
Opgelost. Vrijdag naar ortho, beugel eruit, naar tandarts, tand repareren, zoon naar school brengen. Dinsdag terug naar ortho.

Volgende geval. Ja, de grrrrrr gaat verder.
Vanmiddag toen zoon uit school kwam moest ik mijn spuiten ophalen. Ik kan tussendoor niet weg omdat alles open staat voor de schilders dus moest wachten. Hij kwam en ik vertrok dus. Aangekomen bij het ziekenhuis 12 km verderop heb ik mijn spuiten via mijn recept gekregen. Deze worden verpakt in een koeltas met een koel-element dus kan niets zien. Ik zag dat de apothekersassistente de dozen uit de koeling haalde, ze neerlegde ter controle van de verantwoordelijke, en deze controleerde de spuiten en toen werden ze ingepakt.
Thuis aangekomen haalde ik de spuiten eruit en zag dat het aantal niet klopte. Grrrr dat kan ik er nog bij hebben, dus belde naar het ziekenhuis. Tussentijds draaide ik de spuiten om en zag dat ik helemaal verkeerde spuiten had gekregen. Ik had kant en klare spuiten gekregen en ik heb normaal altijd spuiten die ikzelf moet mengen met vloeistof en poeder. Het voordeel hiervan is dat er geen zuur in hoeft dat de houdbaarheid garandeerd. Van dat zuur had ik in het verleden heel veel last en van de fabriek heb ik toen toestemming gekregen om deze zelf thuis te maken zodat ik dat zuur niet nodig heb.
Buiten het feit dat ik het hier al een paar dagen heel erg koud heb en ik de ergernis van de tand van zoon had, kon ik dat er net niet bij hebben.
Was dus erg boos op de assistente. Het mooiste was nog dat ik te horen kreeg dat het inderdaad hun fout was, maar dat ik dan maar deze spuiten moest gebruiken. Nou, dacht het niet. Dat heb ik ook wel even verteld. Ja, dan moest ik maar terugkomen om te ruilen. Ook dat dacht ik niet.
Ik vond dat de fout bij hun lag. Potverdikkie, het wordt zelfs gecontroleerd.
Ze gaven ruiterlijk toe dat het fout was, maar ze hadden toch echt niemand die ze kon bezorgen. De ortho ligt tegenover het ziekenhuis, dus heb gezegd dat ik echt niet eerder kon komen. Dit betekent dat ik twee spuiten niet kan zetten en dat komt mijn reuma niet ten goede.
Ik heb maar opgelegd toen ik hun vertelde dat hun fout dus mijn probleem is geworden.
Verontwaardigd was ik dit aan het vertellen tegen de schilders. Toen ging de telefoon en belde het ziekenhuis. Een taxi kwam het ruilen omdat het toch echt wel hun fout was en dat ze dat inzagen.
Erg fijn vond ik die geste. Een uurtje later had ik de juiste spuiten en heb direct eentje gezet.
Eind goed al goed. Tenminste ik hoop dat het vrijdag ook helemaal goed komt.
Maar jullie kunnen wel begrijpen dat ik zo'n ggggrrrrrrr dag heb vandaag.

Ik zit hier nu heerlijk met de voordeur en tuindeur open, één raam open, de deken om mijn benen en de elektrische haard aan. Langzaamaan komt iedereen terug van het sporten. Manlief en zoon van het voetbal en dochter van de atletiek.

Hebben jullie ook wel eens zo'n grrrr dag?

7 opmerkingen:

  1. Ik wil toch maar even zeggen dat ik vind dat je het allemaal goed hebt opgelost. Je hebt mooi niet over je heen laten lopen, goed zo!
    Maar dat het slopend is zo'n dag, dat snap ik: je loopt de hele dag problemen op te lossen die een ander veroorzaakt heeft. En ja hoor, dat soort dagen heb ik (gelukkig niet vaak) ook wel eens.
    Rust maar lekker uit, dat heb je verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nou nooit ;)
    Nee hoor, ook hier wel eens van die dagen dat je achteraf liever niet je bed uit gekomen was of halverwege de dag spontaan de neiging krijgt terug te gaan en niemand meer wil horen of zien.
    Maar deze week juist een dag andersom: Rond 11 uur een telefoontje dat ik de rest van de dag vrij ben en een kwartier later open ik de mail en staat daar een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek: Dan heb ik mijn geluksdag.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, grrr momenten komen zelden alleen, vaak lukt dan van alles op een dag helemaal niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat erg he van die dagen. Ja iedereen kent ze denk ik. Dan verslaap ik me, ik haat te laat komen, heeft de hond een plasje in huis gedaan wat ze nooit doet, kan mijn sleutels niet vinden, wil de kat niet binnenkomen terwijl hij anders altijd als eerste komt als ik hem roep, file, telefoon terwijl je aan t rijden ben, enfin ga zo door maar......er zijn ook geluksdagen. Kom je aanrijden op parkeerplaats gaat er net een auto weg en heeft ie een bonnetje over zodat je nog 2 uur gratis kan parkeren, de zon schijnt, je komt een leuke oude vriendin tegen enz. Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toevallig had ik gisteren ook een grrrdag, maar na het lezen van jouw dag viel de mijne wel mee. Gelukkig schijnt de zon vandaag, dat tovert een glimlach op mijn gezicht en ik hoop ook op het jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag is de laatste dag dat de schilders er zijn. Heerlijk weer het huis voor mijzelf. Zal veel moeten poetsen, maar dat maakt niet. Kan eindelijk de verwarming aan. Verder ben ik nu veel in de tuin overdag. Lekker warmen in de zon. Nu nog erop vertrouwen dat het morgen allemaal goed komt bij de ortho en tandarts en dan is al het leed al geleden.
      Fijn weekend.

      Verwijderen