woensdag 7 november 2012

HEBBEN JULLIE DAT OOK WEL EENS?

Kom je thuis en dan wil je je financiën bijwerken en dan mis je 10 euro en je weet totaal niet waaraan je dat hebt uitgegeven. grrrrrr. Dan denk ik kom op, dat moet je toch nog weten? Helaas, uit het geheugen en weg, foetsie, kan er niet meer opkomen.

Vandaag nog een paar sint cadeautjes gekocht. Mijn nicht (diezelfde ja) heeft een eigen zaak in chocolade. Daar heb ik de letters gekocht, wat snoepgoed voor de kinderen en voor mijn moeder. Daarnaast zijn wij uitgenodigd om bij familie van de vriend van mijn moeder naar de intocht van de echte sinterklaas in Roermond te komen kijken. Zij wonen daar waar de boot de haven van Roermond binnenkomt en dat laten mijn dochter en ik natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Volgende week zal ik foto's plaatsen. Ik verheug mij er enorm op. Zelfs als kind heb ik dat nog nooit mogen meemaken. Er zijn dan veel optredens in de stad van allerlei artiesten. Ze verwachten 50.000 mensen. Vooral omdat ik nog slecht ter been ben, ben ik wel heel blij met dat geweldige aanbod. Ik kan fijn op de bank zitten totdat de stoomboot komt. Ik heb een mooie doos gekocht met sintchocolade als dank voor het aanbod.

Ook heb ik mijzelf nog een leuk blauw jasje/vestje gekocht en nog wat kleine dingen. Ook nog snoepjes voor de hond en handschoenen voor zoon en dochter. Samen met mijn dochter een heerlijk gebakje gegeten en nog kaas op de markt.

Als eerste ben ik vanmiddag naar een bloemist gegaan en heb een hele mooie bos witte rozen gekocht gecombineerd met allerlei groen, en die naar mijn nicht gebracht. Ik heb haar nogmaals bedankt voor alle goede zorgen. Ze huilde van dankbaarheid. Ze vond het geweldig dat ik aan haar gedacht heb. Ik heb zelf een traantje meegehuild. Wat kun je een mens toch vlug gelukkig maken.

In totaal heb ik vanmiddag op een kleine 2 uurtjes tijd 103 euro opgemaakt. Omdat wij deze maand niet gaan stappen of uit eten heb ik het geld van die envelop gebruikt voor de sint. Hoef ik niets van de spaarrekening af te halen.

Aan boodschappen was ik 10,45 kwijt. Dus zit ik nog enorm ruim in dat budget.

Ook heb ik vandaag de bevestiging gekregen van de reisorganisatie dat onze vakantie definitief geboekt is. Ik heb nog een telefoontje moeten plegen voor een voorkeursplek op het park. Omdat wij daar zo goed de weg weten wil ik graag daar zitten waar ik niet enorm ver hoef te lopen. Je weet maar nooit hoe het met mij gesteld is met mijn reuma. Die essentie kost mij 27,50. Was anders ook nooit. Je kunt nu alleen nog maar een voorkeur aangeven voor zon/geen zon of daar waar sanitairruimtes zijn. Aan deze voorkeuren heb ik niets. Wij hebben sanitair in onze chalet/stacaravan. Het gaat mij om zo dicht mogelijk bij het centrum te zitten en dat geld heb ik er wel voor over.

Dat was het wel weer voor vandaag.
Veel geld uitgegeven, maar nog steeds alles binnen het budget van deze maand. Nog 15 dagen te gaan.
Volgende week zal ik wel buiten het budget komen door de sint cadeautjes die besteld zijn, maar daar ga ik nog eens over nadenken hoe ik dat ga oplossen.
We zien wel.
Normaal koop ik het gehele jaar door allerlei kleine spullen in de aanbieding, maar nu de kinderen groter worden, wordt dat lastiger. Zoon wil graag een PS3 spel en dan gaat het al hard met het geld.
Dit jaar krijgen ze allebei een theaterbon. Met die bon gaan we met ons 4en naar het theater.
Dochterlief krijgt 4 kaartjes voor de musical Annie. Zoonlief voor het cirque d'Hiver. Dat is een circus maar dan in een theater. Beide voorstellingen zijn op een zaterdagavond, want dat willen ze zo graag eens. Samen met ons eens naar het theater op zaterdagavond. Hun wens wordt vervuld.
Dus op een kleinigheid na valt er dus niet meer veel uit te pakken. We zien wel. Voor dochter nog wat knutselspullen.

Aanstaande dinsdagavond gaan mijn man en ik naar de oudejaarsconferentie van Guido Weijers in het theater. Ik verheug mij hier enorm op.
Op mijn verlanglijstje staat nog Najib Amali. Misschien volgend jaar.
Ik budgetteer jaarlijks een bedrag van 300 euro voor het theater. Daar maak ik altijd graag gebruik van.

Zijn jullie ook al bezig met de sint?
En hebben jullie ook wel eens zo'n moment van waar is dat geld gebleven?


13 opmerkingen:

  1. Geen kinderen dus geen sint en daar ben ik in het geheel niet rouwig om (dat van de sint bedoel ik dan he!)!
    En voor wat betreft zoekgeraakt geld: we pinnen altijd alles. Eens in de paar dagen werken we ons budgetboek (excel-sheet) bij en kijken we de afschriften terug. Lekker makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, ik heb dat ook wel eens ;) vooral als ik naar de stad ga
    en her en der wat kleine dingen koop...Ik vraag me dan altijd af waar mijn geld gebleven is maar op het einde van de rit klopt
    de rekening precies(na controle van alle kassabonnetjes).
    liefs
    Ik heb wel aan de mama van mijn petekind al een verlanglijstje gevraagd want ik weet absoluut niet wat hij nog kan gebruiken. Hij is ook nog eens jarig op 4 december dan komt Sint en dan is het
    weer kerst-en Nieuwjaar...Moeilijke en vooral dure periode;)


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij klopt het ook vaak niet maar na lang zoeken kom ik er toch altijd wel weer achter! Leuk idee om bonnen te geven voor het theater. Weet ik eindelijk weer iets te geven! Thanks voor het idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd ook een boekhouding bij, maar het zal vast niet helemaal kloppen. Ik houd daarom nu een boekhouding bij van de uitgaven.
    Mocht het financiëel echt allemaal veel krapper gaan worden hier, dan ga ik wel beter opletten of alles helemaal klopt.
    Wij zijn dit jaar weer begonnen met de boekhouding omdat we vanwege manliefs nieuwe baan zeer waarschijnlijk gaan verhuizen. Daarbij zijn er vorig jaar twee zoons op kamers gegaan om te studeren. Ik was de weg even helemaal kwijt wat betreft de uitgaven.
    Vroeger hebben we jarenlang de boekhouding bijgehouden, incl budgetten en op zeker moment wisten we dus hoe het ongeveer zat en wat we uit konden geven. Toen onze kinderen klein waren moesten we rondkomen van een heel laag inkomen. Manlief is later meer gaan verdienen en we zijn wat makkelijker geworden met uitgaven maar we zijn altijd onder onze middelen blijven leven.

    Uitgaven voor Sinterklaas heb ik niet meer. Door drukte van kinderen en manlief zijn we gestopt met surprises enzo maar wellicht gaan we dat in de toekomst weer doen. Lijkt me toch weer heel gezellig.

    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn kasboek bijhouden vind ik zo moeilijk, elke keer weer kom ik 2-3 euro tekort als ik de bedragen optel in mijn knip. Ik ben toch ec ht niet in andere winkels geweest dan waar ik bonnen van heb.
    Volgende week nog beter opletten want ik wil gewoon dat het klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas ook hier regelmatig oeps ik had toch meer geld in mijn beurs zitten of op de rekening staan. Zeker nu in deze tijd waar er nog wel eens een cadeautje gekocht moet worden.
    Leuk dat jullie naar de intocht gaan kijken. Ik weet niet precies wat jullie willen doen maar hou er rekening mee dat voor de Roerkade polsbandjes bij de kinderen verplicht zijn om toegelaten te worden. Deze zijn naar horen zeggen deze week aan alle kinderen op de scholen, crèches en peuterspeelzalen in Roermond uitgedeeld. De rest van de stad is vrij toegankelijk maar op de Roerkade is maar een beperkt aantal plaatsen vandaar de bandjes. Wat wij gaan doen weet ik nog niet want ik hou niet zo van die drukte en ik denk dat je op de TV meer ziet. Zelf woon ik op loopafstand van de binnenstad dus ik kan me tot het laatst bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij moeten naar het appartementencomplex de Roerboog aan buitenop. Daar moet ik toch gewoon binnen kunnen. En mijn vriendin haar ouders wonen op de Roerkade. Die moeten toch ook gewoon binnen kunnen. Ben erg benieuwd.

      Verwijderen
    2. Hoe het allemaal gaat lopen weet ik ook niet maar ik ga ervan uit dat als je er woont dat je ook wel naar binnen moet kunnen. De polsbandjes heb ik van iemand die in de schoolleiding zit gehoord dus ik ga ervan uit dat dit klopt. Misschien krijgen omwonenden wel een soort toegangspas die ze moeten laten zien. Maar hoe je het ook went of keert ik ben bang dat Roermond die dag weer eens vast zit. Voor de kinderen is het natuurlijk wel leuk al denk ik dat het voor de kleintjes weinig uit maakt of de "echte" Sint komt of de Sint die elk jaar komt. Voor de echte consuminderaar is het misschien wel leuk dat in de stad "goodybags" worden uitgedeeld misschien zit daar wel iets leuks in.

      Verwijderen
    3. Ik heb gisteren begrepen dat de polsbandjes per school zijn uitgedeeld en die zijn voor afgebakende plekken op de markt en niet voor de Roerkade. Diverse scholen doen niet mee want er mogen bv maar 3-4 begeleiders mee op 30 kinderen en in die drukte is dat veel te gevaarlijk. Stel dat je een kind kwijtraakt. Moet je toch niet aan denken.

      Verwijderen
    4. Ik kreeg vandaag de bewonersbrief onder ogen van de gemeente Roermond. Staat op de site van sinterklaasnaarroemond.nl. Hierin staat het volgende:
      Het verkeer zal op 17 november 2012 met name hinder ondervinden in de wijken Binnenstad en
      Voorstad St. Jacob. De volgende wegen worden vanaf 5 uur ’s ochtends afgesloten:
      - Buitenop
      - gedeelte Looskade tot aan lage Buitenop
      - gedeelte Roersingel tot aan in-/uitgang parkeergarage Roercenter
      - Roerkade
      - Looierstraat

      Ik hoop dus dat jullie bij de familie kunnen komen en wens je veel plezier zaterdag.

      Verwijderen
    5. Dank je, maar wij gaan het laatste gedeelte vanaf het outlet te voet, dus dat zal zeker lukken.

      Verwijderen
  7. Als ik geld mis draai ik in gedachten de film terug waar ik ben geweest en welk geld ik heb aangeboden en wat ik als wisselgeld terug heb gekregen. Altijd doemt dan de misser op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Contant geld = ramp. Dus pin ik maar 95% van alles wat ik uitgeef :) Wat ik van contant dan niet meer weet, boek ik onder uitgaan (waar 99% van contant geld naartoe gaat hier, tientje meer maakt op jaarbasis niet meer uit:)

    Ik gruwel van drukte, maar ik had mijn kind graag de intocht gegund nu hij nog gelooft. Helaas, anderen gaan niet mee. Is ook maar beter. JIj hebt echt wel een eerste klas plekje zo! Super! We eisen wel een (foto)verslag natuurlijk:)

    BeantwoordenVerwijderen