donderdag 1 november 2012

NIET VEEL TE MELDEN

Manlief komt vandaag alweer terug uit Naarden. Is toch altijd anders als hij er niet is. Eén voordeel heb ik wel. Mijn kinderen maken dan nooit ruzie en dat is echt waar. Ze helpen mee daar waar het moet. Dan ben ik supertrots op hen. Mijn man is nog niet vertrokken of mijn dochter ligt al naast mij in bed. Vindt ze heerlijk en die keer dat dit voorkomt vind ik dat zelf ook erg leuk. Volgende week heeft ze geluk want dan moet hij nog een keer een aantal dagen weg.

Onze zoon gaat bij de jeugdcarnavalsvereniging hier in het dorp en gisteren heb ik een broek en overhemd daarvoor gekocht. De overige zaken krijgt hij van de vereniging. De broek en blouse betaal ik van mijn maandelijkse budget voor kleding.

Boodschappen heb ik nog niet gedaan. Ja, een lampje voor in de voorlamp van de fiets. 3,50 euro voor zo'n stom ding. Wat een geld zeg.
Ook zijn de komende twee wedstrijden van dochter gisteren betaald. 7 euro en 1,50 had ik de vorige keer te weinig betaald dus dat moest ik nog corrigeren. Dat geld haal ik van ons uitgaan-geld. Volgend jaar zal ik de wedstrijden begroten. Nu met de envelopjes loop je toch wel eens tegen zaken aan waarvan je denkt, waar kan ik die nu onder boeken. Soms is dat moeilijk.

Ik heb gisteren een DVD ontvangen van pourquoi pas???. Heel erg lief en dank je wel ervoor.

Afgelopen nacht is mijn oom overleden. De broer van mijn overleden vader. 86 jaar. Zijn lichaam was helemaal op. De artsen hebben hem slapend gehouden de laatste paar dagen. Het is goed zo. Hij heeft vroeger altijd bij mijn opa en oma gewoond en toen zij overleden waren heeft hij een tijd alleen gewoond. Dit ging echter niet. Hij had een hersenbeschadiging en kon niet functioneren in de maatschappij. Hij is toen gaan wonen in een psychiatrisch centrum met allemaal woonhuizen verspreid over een dorp in Limburg. Een groep mensen die samen met verzorging in een woonhuis wonen. Daar heeft hij toch al vlug 25 jaar gewoond. Hij heeft eigenlijk altijd een heel eenzaam leven geleid. Was erg in zichzelf gekeerd en had met helemaal niemand contact. Mijn nicht heeft zich, toen mijn vader overleed en toen haar vader slecht ter been werd, over hem ontfermd. Een nobele daad die ze al die jaren heeft vervuld. Zij regelt nu ook de crematie. Nu is er nog één broer over en dat is haar vader. 88 jaar oud en nu helemaal van de kaart dat hij nog maar alleen is. Stilaan wordt de familie steeds kleiner. Mijn vader is dan toch veel te vroeg overleden als je naar deze leeftijden kijkt. De crematie is in heel kleine kring, hij heeft 8 neven en nichten en dan nog mijn moeder en zijn broer met zijn vrouw.

Ik vind het eigenlijk maar erg rustige weken momenteel. Hebben jullie dat ook? Of hebben jullie het erg druk?

10 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd met je oom.

    Mijn kinderen kibbelen juist meer als hun vader van huis is. Vooral onze oudtse kan dan ronduit vervelend doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor die dingen die slecht ergens onder te brengen heb ik een pot: diversen/ onvoorzien van zo'n 5-10% van mijn inkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder dat hij door de familie zo is opgevangen. Mooi. Sterkte met het verlies.

    Fijn dat de kinders zo gezellig zijn, dat maakt het weer minder vervelend als je man weg is denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is toch een heel verhaal geworden als er "niet veel te melden" valt ")

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd met je oom. Fijn dat hij door familie is opgevangen.
    Sterkte.....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte en gecondoleerd. Fijn dat jullie familie toch zo hecht is.

    Veel Liefs,
    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gecondoleerd met het verlies van je oom.

    En fijn dat je man weer snel terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier voelt het niet zo rustig, maar dat komt omdat er vaak plotseling dingen zijn van school.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte met het verlies van je oom. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

    BeantwoordenVerwijderen