maandag 12 november 2012

WEER GOEDE WEEK GEWEEST

Afgelopen week is opnieuw een goede week geweest qua huishoudbudget. Nu ik per week de boodschappen haal en uit moet komen met 70 euro per week gaat het veel beter. Ik moet er alleen aan wennen dat ik af en toe iets haal om de voorraad op peil te houden.
Ik schrijf altijd op een blaadje als iets uit de voorraadkast gehaald wordt als dat het laatste is. Dat blaadje neem ik mee naar de winkel en dat wordt dan weer gekocht. Mijn voorraad blijft dan op peil. Behalve zoals afbakbroodjes of eens soep uit blik. Daar moet ik nu wat allerter op zijn.
Eerder bij de maandboodschappen nam ik dat standaard mee. Nu alleen als ik het opschrijf.
Ik heb een heel goedkope week gehad. Manlief was weer weg. En omdat ik grote pannen met eten had gemaakt zat ik ruim in deze voorraad. Twee dagen chili en twee dagen soep. Ik heb zelfs nog één keer chili con carne in de diepvries gedaan en één keer erwtensoep.
Voor deze week heb ik spitskool en spruiten gehaald. Ik heb nog een keer rode kool in de diepvries, een keer spaghetti groenten al gesneden en in de diepvries zitten. Ook wil ik nog één keer frietjes eten. Vorige week is dat niet meer gelukt dus dat is doorgeschoven naar deze week.

Morgen gaan wij naar de oudejaarsconferentie van Guido Weijers. Daar verheug ik mij enorm op. De laatste tijd heb ik erg veel binnen gezeten door mijn klachten. Het gaat op dit moment weer een stuk beter dus dat is dubbel zo fijn.
Ik vond het toch al eenzame weken omdat manlief zo veel weg was. Afgelopen weekend ook nog. Pfff manlief, dochter en zoon hebben zoveel te doen door de hobby's. Dan zwemmen, voetbalwedstrijd zoon en voetbal kijken 1e elftal, trainen atletiek, wedstrijd atletiek, St. Maarten, naar VVV-Venlo toe.
En dan overvalt het je wel eens dat je veel thuiszit. Ik ben wel meegeweest naar de wedstrijd van dochter. Maar kom op, niet zeuren, de drukke weken zijn voorbij en morgenavond gaan manlief en ik er eens lekker tussenuit zonder de kids.
Voorlopig hoeft hij niet weg.

Schade afgelopen week 40,60. Dus in vakantiepot 29,40 gestopt.
Voor de nieuwe week weer 70 euro in de beurs.

Omdat ik een theaterabonnement heb hoef ik daar niets voor te betalen morgen. Het pauzedrankje zit al bij de prijs in.

Hoe gaat het met het huishoudgeld bij jullie? Ook rustig op het moment?


4 opmerkingen:

  1. Ik ga me vanaf 1 december of misschien vanaf deze week eens verdiepen in hoeveel wij uitgeven aan boodschappen.
    Ik ben heel beneiuwd hoe Guido Weyes is vertel je het ons nog?
    Ik heb ook nog kaartjes liggen die al betaald zijn voor theater. Nog 3 voorstellingen geloof ik.
    Veel plezier bij Guido, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tijd gewenst voor vanavond! En lekker dat je zo'n goedkope week hebt gehad. Die moeten er ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier morgenavond! Ik ben 1 keer bij Guido Wijers geweest en vond hem erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mwah…. het gaat hier redelijk. Gisteren deed ik voor 40 euro boodschappen, en daar komt vrijdagavond misschien nog zo'n 60 euro bij… Maar we zijn wel met z'n zevenen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen