zondag 18 november 2012

Zoals beloofd foto's van de Sint intocht

Het was een geweldige dag. Het weer speelde mee. Mijn dochter en ik hebben genoten van de eerste tot en met de laatste minuut. 's Morgens om 8.45 uur hebben wij eerst mijn moeder opgehaald in Roermond. Daarna zijn wij vertrokken en zijn met de auto tot aan de afrastering gereden. Daar vandaag zijn wij verder te voet gegaan tot aan het appartementencomplex waar wij uitgenodigd waren. 3 hoog dus wij konden alles overzien.


Het was nog heerlijk stil op straat.

 
Maar jullie zullen dadelijk zien. Daar staan tienduizenden mensen straks.
Wij hebben heerlijk boven gezeten. Op het balkon gekeken naar de mensen die langzaam aan kwamen lopen. De muziekgezelschappen die zich verzamelden. Om de tijd de doden voor de mensen waren er op allerlei optredens van bekende Nederlanders of Nederlandse groepen.
Het werd drukker en drukker. O, en die sfeer. Echt ongelooflijk. Overal kinderen die fijn op straat konden spelen. Vrolijke mensen die allemaal kwamen met hetzelfde doel. Heerlijk. Hier zie je de beschermheilige van Roermond, Christoffel, die meeliep in de optocht.

 
Hier kunnen jullie zien hoe het volloopt met mensen.


 
Het lange wachten loont. En daar in de verte komt de boot. Toon de boot daar de toeters liet gaan. Een kippenvel moment als je al die kinderen hoort juichen. Sommigen stonden daar al 2 tot 3 uur.






 
 
Hier zien jullie een glimp van de drukte.



 
Toen de Sint via een tocht door een stukje binnenstad aankwam op de markt begonnen de optredens. Voor mijn dochter was dit prachtig. Allemaal bekenden zangers en zangeressen. Ralph Mackenbach, Djumbo, Keet, Amy Shelly en Lisa. Natuurlijk probeerde zij met zoveel mogelijk artiesten op de foto te gaan.
Omdat het feest verdeeld was over 4 pleinen viel de drukte echt reuze mee. Mijn dochter kwam al heel snel een vriendinnetje tegen van de atletiek. Wat hebben ze een lol samen gehad.

 
Even op de foto met de pieten. En op het einde zijn wij nog samen met haar ouders naar een acrobatenact gegaan. Een zwarte piet die 62 meter op een paal de lucht in klom. Brrr zo akelig. Onder luid applaus is hij weer naar beneden geklommen.


 
Een lange maar geweldige dag was om 16.30 uur ten einde. Wat hebben wij genoten. Een hele mooie dag is het geweest. Mijn dochter, maar zeker ook ik hebben een hele mooie dag samen gehad.
 


9 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie zo'n geweldige dag hebben gehad! Zo te zien hadden jullie een mooi plekje. Super hè dat sinterklaasfeest? Dat gejuich van al die kinderen bij aankomst van de boot bezorgt mij ook altijd kippenvel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en leuk dat je ze wil laten zien! Het lijkt me een hele belevenis. Normaal is een intocht al leuk, maar dit is natuurlijk helemaal een spektakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er vreselijk gezellig uit! Wat leuk dat je het zo allemaal kon volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tiens, de échte Sint is zaterdag in Antwerpen aangemeerd. Bizar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor je reactie op mijn blog en wat leuk dat je volger bent geworden. Wat hadden jullie een mooi plekje zeg, wat fijn dat die sfeervolle en gezellige tijd weer is aangebroken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik heb daar ook jaren gestaan, aan de kade. Kreeg wel eens tranen in mijn ogen van al die emoties van die kinderen die je ziet en voelt. Mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die plaatjes en je verslag. Wij hebben er van af gezien naar Roermond te gaan ivm drukte en lang wachten. Gelukkig kon zoonlief het op tv volgen en gisteren (zo) was ie al in eigen dorp op bezoek:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb genoten van je fotoreportage! En wat durven die 'pieten' veel!

    BeantwoordenVerwijderen