dinsdag 11 december 2012

12-12-2012

Mijn dochter wordt morgen 11 jaar. Dus wij hebben feest in huis. Toch een heel speciale dag, 12-12-12. Zaterdagavond heeft ze haar slaapfeestje.
Wij hebben besloten om zeepkettingen te maken, karaoke te doen, gezellig samen te eten en disco te houden of nog een filmpje te kijken. Ik zorg voor een leuke vruchtencocktail die mooi versierd is, wat lekkere hapjes en snoepjes.
De kosten voor het maken van de zeepketting zijn tot nu toe 31 euro voor 8 personen. Ik moet nog enkele kralen kopen dus dat zal ook nog een paar euro zijn. De kosten voor de hapjes en het eten zullen misschien een 15 euro bedragen, dus het feestje is royaal binnen het budget.
Omdat onze dochter altijd in de eerste week van de zomervakantie haar verjaardagscadeau krijgt hebben wij nu wat kleine cadeautjes gekocht zodat ze toch iets uit te pakken heeft. Ze is helemaal vol verwachting.

Zomaar een foto-impressie van haar. Lieve schat, ik hoop dat je morgen en in het weekeinde een mooi feest zult hebben. Ik hou van je. 



 











Vandaag ben ik met enkele collega's van mijn man op pad geweest om voor 30 personen carnavalskleding uit te zoeken. Wat was dat een leuke middag. Zomaar mee mogen beslissen in de keuze. Wij hebben twee leuke varianten uitgezocht. Morgen ontvangen zij de offerte hiervan en dan wordt besloten.

Vanavond was in het nieuws dat er bij de grote banken t.o.v. vorig jaar 29% meer is afgelost. Langzamerhand dringt het tot de mensen door dat ze, indien dit mogelijk is, toch zelf iets moeten doen. De waarde van de woningen zakt en om te voorkomen dat je huis onder water staat gaan mensen nu aflossen. Erg verstandig.
Wij gaan 3.000 euro extra aflossen deze maand. Het begin van de 30.000 is dan gemaakt. Eigenlijk wilde ik wachten tot januari, maar dan mis je toch de 10% aflossing van 2012. Best wel spannend die allereerste keer extra aflossen.

Doen jullie ook nog op de valreep een extra aflossing?

16 opmerkingen:

  1. Alvast gefeliciteerd!!

    Nee, wij doen geen extra aflossing… We sparen eerst even. Als mijn contract verlengd wordt in april dan lossen we dat extra spaargeld af. En als ik geen verleninging krijg dan hebben we in elk geval een buffertje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd vast en wat is je dochter een knappe meid!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje een late reactie, maar alsnog heel erg bedankt voor jouw award. Lief. Nog even nadenken wat ik ermee ga doen.
    En een hele fijne verjaardag morgen.
    Groetjes, Grenouille

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een knappe dame!! Een hele fijne verjaardag gewenst morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter alvast, mooi meisje!
    Fijn dat je ruim binnen het budget blijft voor het feestje.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je dochter. En wat een prachtige foto's. Vooral die zwart-wit foto is schitterend! Fijne dag morgen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter!
    Ja, wij lossen deze maand nog 2000 euro af.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd onze dochter wordt volgend jaar 11:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je meisje! Hoop dat het feest een succes wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met je dochter en veel gezellige feestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh, te laat -seurry-... Van harte nog met je mooie dochter! *smak* Feestje geslaagd?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog gefeliciteerd met je dochter! Je hebt leuke dingen bedacht voor haar feestje, het was vast een geslaagde dag!
    Wij zitten dit jaar al op 10% aflossen, dus ik wacht met smart op 1 januari. Meteen het jaar goed beginnen met een aflossing :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. je manier van uitdrukken van gedachten is inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen