Pagina's

donderdag 6 december 2012

Al het eten in huis, laat de sneeuw maar komen

Omdat ik nog steeds veel klachten heb met mijn heup en daarbij de knie ook nog eens opspeelt, EN met de sneeuwvoorspelling in het vooruitzicht, ben ik eergisteren boodschappen gaan doen, maar dan al een 14 dagen vooruit. Ik heb dus alles in huis. M.u.v. de prei (die moet nog de vriezer in) zitten alle groenten in de vriezer. Aardappelen zijn binnen en ook het vlees en het brood.

Het enige dat ik nog moet halen is alles voor het feestje van dochterlief. Zij wordt op 12-12 11 jaar en viert 's avonds haar verjaardag voor enkele mensen en familie. Daarnaast heeft zij een slaapfeestje voor de vriendinnen.
Ik wil iets leuks met hen gaan knutselen maar weet nog niet goed wat. Ideeën zijn van harte welkom.

Gisteren met pakjesavond hebben wij heerlijk gegourmet. En alles wat over is van salades en fruit wordt vandaag opgemaakt. Ik had gehakt uit de vriezer staan en dat moest op. Vandaag daar heerlijke gehaktballetjes in tomatensaus van gemaakt. Daar doe ik een stokbrood bij bakken. Heerlijk.

Vanavond nog met dochterlief naar de atletiek. Dochter heeft vandaag en morgen vrij van school. Dochter heeft van sint kaartjes gekregen van Annie, de musical. Dat was echt een schot in de roos. Dit heb ik al in juni betaald, dus de kosten zijn nu 0,00, evenals de kaartjes voor het circustheater voor zoon eind december. Ik budgetteer altijd een bedrag per jaar voor het theater. Ik hoef daar dus niets extra's meer voor te betalen in de maand dat wij gaan. Heerlijk gevoel is dat altijd. Lekker genieten met ons gezinnetje. In Roermond is altijd een portemonneeloze pauze. Je ontvangt een gratis drankje bij de voorstellingen.

De maand zal financieel goed aflopen zonder tegenvallers.
Op 21 december wordt alles op 0 nul gezet en vanaf 22 december start ons nieuwe jaar.
Dat is altijd zo'n 'vol verwachting' gevoel. Benieuwd hoe het nieuwe jaar gaat verlopen.
Door ons wordt er een eerste gat geslagen in de hypotheek door te starten met de extra aflossingen.

Hebben jullie dat ook altijd? Zo'n vol verwachting gevoel. Vol goede moed en een positieve instelling over het nieuwe jaar?

6 opmerkingen:

  1. Misschien is het een leuk om een tassenhanger ? sleutelhanger te knutselen. Met lintjes, kralen, reepjes stof enz. Doet het op de club altijd erg goed.
    Groet Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer overeenkomsten bij ons: ik heb net kaartjes voor Dick Trom besteld (met ónze' Joesm natuurlijk:) om met mijn schoonmoeder naartoe te gaan en we vieren komend weekend onze beide verjaardagen, maar ik hoop dat het niet te glad wordt, ik moet nog vlaai halen zaterdag (die moet wel vers zijn, he:) en wil toch niet dat ie op straat sneuvelt, natuurlijk:) HAhaha. Oranjerie is zooo leuk! Komen we ook wel eens ;)
    We hebben nog een aantal hele leuke dingen in de laatste weken. Niet erg consuminderig, maar heerlijk allemaal! Het nieuwe jaar zit inderdaad vol mooie beloften voor ons. Oa. promotie voor mijn liefste.
    Ik ben vandaag aan het nagenieten van een ontzettend gezellig heerlijk avondje met allemaal gulle gevers en tevreden ontvangers. Maar ook ouderwetse sfeer omdat we het zo fijn vinden samen. De sfeer was echt super, we kregen nog met z'n allen de slappe lach om ingepakte pindarotsjes:) (die vandaag prima hebben gesmaakt, een zeer evenwichtig menu dus. Proest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen knutselidee, maar misschien een idee om ze allemaal 1 outfit te laten meenemen en dan kun je een soort modellenavond houden. Misschien nog met een thema (kerst, sneeuw of juist zomervakantie). Aankleden, beetje optutten en dan van iedereen een paar foto's maken (kun je nog een bedankkaartje van maken). Als je tenminste een digitale camera hebt en dochter en vriendinnen dit leuk vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb vandaag ook de boodschappen maar vast gehaald zodat ik niet glibberend naar de supermarkt moet. Al bedacht ik mij vanavond dat dochterlief het op de slee wel leuk zou vinden. Dus hopelijk ligt er morgen flink veel sneeuw en dan gaan we sleeën en sneeuwpoppen maken.

    Een knutselidee weet ik niet zo snel. Ik ben zelf niet zo van de knutsel. Al zie ik op pinterest wel vaak erg leuke ideetjes staan met erg mooi resultaat. Ik zou zelf muffins (ofwel cupcakes) maken en het de dames zelf laten versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een nieuw jaar, en nieuwe kansen! Maar ik merk dat ik nu nog volop met het oude jaar bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eh, nee. En je weer wel waarom ;)

    Ik zie het wel, wat er op mijn pad komt.

    Ik heb iig wel mijn mobiele abonnement veranderd en ons tv/internet/telefoongebeuren. Dat bespaart ons per maand ongeveer 34 euro. Heel erg veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen