Pagina's

donderdag 27 december 2012

Het financiële 2013 is begonnen

Afgelopen week op de 22e is het nieuwe jaar begonnen. Ik heb alles op 0 gezet en toen de potjes gevuld.
Zoals ik vertelde heb ik een buffer voor onvoorziene zaken van 2000 euro. Ook komt er een potje met 300 euro voor zaken die gekocht moeten worden voor het huis. Dat potje heb ik nog niet gevuld, echter wel al van uitgegeven.
Ook heb ik een buffer voor kleding van 1200 per jaar. Of ik het hiermee haal weet ik niet. In 2012 heb ik het dubbele uitgegeven.
Ik houd op papier voor de spaarrekening deze zaakjes in overzicht. Misschien dat ik hier op mijn blog een apart tabblad daarvoor maak, maar weet nog niet hoe dat moet.

Wat ik al gekocht heb:
77,80 voor kleding. Twee spijkerbroeken voor zoon die afgeprezen waren van 60 euro voor 25. Daarnaast twee onderbroeken en nog twee onderbroeken voor dochter.
49,70 voor de hond. Hij heeft een nieuwe bak gekregen voor het eten (in hoogte instelbaar) en een nieuwe deken. Hij vind de deken heerlijk en ligt er constant op. Schattig hè.

 
 
 
Omdat ik 30 euro per maand reserveer voor de hond kan ik nog niet bijna 50 euro ervan af halen, want dat is er nog niet. Dat geld wordt dus verspreid over een aantal maanden en wordt terug gestort op de buffer van 300 euro.
En 2 euro voor klussentape.
 
Voor onze cadeaupot geldt hetzelfde. 25 euro per maand is aan het begin van het jaar bij ons veel te weinig. 3 verjaardagen, een 40 jarige bruiloft, een paar cadeautjes voor het gezin van mijn zus voor onder de boom, een plantje voor op de twee graven van schoonmoeder en mijn vader, de kerk.
Nee dat halen wij dus allemaal niet. Ook daarvoor heb ik een voorschot gepakt dat zich vanzelf weer rechttrekt. In de maanden februari, maart, april en mei hebben wij helemaal geen feestjes of feestjes waarvoor de cadeau's zijn afgeschaft.
 
Zoals jullie zien moet ik een beetje sjoemelen, maar ik heb alles strikt genoteerd en dat komt helemaal goed.
Zoon moet nog voetbalschoenen hebben en dat was het dan wel weer. Ook heb ik nog een bon van 30 euro voor een kledingzaak die ik uiterlijk volgende maand op moet maken. Ik kijk wel en anders nog wat ondergoed erbij of voor dochterlief een spijkerbroek voor de zomer.
 
De boodschappen zijn zo goed als binnen het budget gebleven. Ik heb maandgeld maar verdeel dit over de weken. 350 euro per maand is mijn budget. Dat moet wel lukken.
 
Voor ons staat vanaf volgende week de carnavalstijd weer voor de deur. Ook daar gaat best wel wat geld naartoe, maar dat hebben wij ervoor over. Zoon is bij de jeugdraad gegaan en wij zijn trouwe supporters. ;-)
 
Met oud en nieuw komt mijn zus met haar gezin bij ons eten en doorhouden.
Het menu is klaar:
zalmcocktail
rundvleessoep met groente
konijn, zuurvlees, rode kool, spruitjes, erwten, aardappelen en aardappelbolletjes, perziken en appelmoes
Als toetje chocolademousse en vanille ijs met warme chocoladesaus
 
Ik moet nog enkele boodschappen halen maar dat gebeurt zaterdag samen met manlief.
 
Als er iemand is die mij kan vertellen hoe ik tabbladen aanmaak, heel erg graag.
Doeiiii tot de volgende keer.


7 opmerkingen:

  1. Dag Monique, je kan een tabblad maken als volgt: bij het beheer van je blog zie je links een aantal items staan zoals: Nieuw bericht...daaronder staat Overzicht..en ietsje verder naar onder staat Pagina's. Daar klik je op en zo kanje een nieuwe pagina maken met je zelfgekozen titel. Ook kan je daar kiezen of je de tab bovenaan je blog wil(= bovenste tabs) of liever links(=zijlinks). Succes ermee!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In je dashboard heb je bovenin het oranje potlood, daar rechts van zit een icoontje met een pijltje naar beneden. Als je daar op klikt, krijg je een keuzemenuutje en daar kies je 'pagina' en daar kan je tabbladen maken. Succes enne fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms heb je opeens van alles nodig, lastig als dat precies aan het begin van al je lege potjes is. Maar komt goed zo te lezen. Fijne oud en nieuw, en een goed begin van 2013 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier begon januari de 15e en zo heb ik de kas over het afgelopen jaar opgemaakt en in 2013 ga ik ook met jaarbudgetten werken voor bepaalde posten zoals kleding omdat die zo kunnen pieken anders. En aangezien de droger het nu echt heeft begeven, heb ik een deel van het budget al besteedt voor het januari is..... Geeft niks, want nu is de pot nog vol:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk de manier waarop je schrijft. Ook de manier waarop je probeert de balans te krijgen. Succes met je zoektocht. ik ga denk ik ook weer bloggen.
    Hoewel er veel is geschreven ...is er toch nog veel nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij heb je alles goed op orde. Voor mij is het voor het eerst dat ik het zo strak ga bijhouden. Ook wel weer leuk. Zo weet ik aan het eind van het jaar waar het geld naar toe is gegaan.

    Succes met de potjes!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou gillend gek worden van al die potjes! Maar voor jou werkt het uitstekend heb iik het idee, erg leuk m te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen