Pagina's

dinsdag 4 december 2012

In 5 minuten veel geld verdiend voor vriendin

Gisteravond heb ik met vriendin de jaarplanning voor haar met haar doorgenomen. Daarin heb ik haar laten zien hoe ze komend jaar moet gaan leven wil ze uit de negatieve spiraal die nét begonnen was uit te komen en dit om te zetten in een postieve spiraal die haar veel financiële vrijheid zal geven.

Ze was zeer positief en erg verbaasd dat ze rond kon komen in een maand, essent afbetalen en werken aan de debetstand. Daarboven op nog eens geld overhouden.
Wat ik nog moest doen bij haar waren haar verzekeringen. Ik vond vorige week al dat ze erg veel per maand moest betalen, maar omdat ze de polis niet direct bij de hand had zouden wij daar gisteren op terugkomen, evenals haar zorgverzekering.
Jeeminee, wat heb je toch een geldvangers erbij zitten. Als je toch onwetend bent ben je een gemakkelijke prooi voor verzekeraars.
Ze was zo overbodig verzekerd voor de zorg ongelooflijk. Ik heb haar gevraagd wat ze belangrijk vindt waar ze voor verzekerd wil zijn.
Dat heb ik ingevoerd en geloof het of niet, ze was 60,95 per maand goedkoper uit. x 12 = bingo! 731,40.
Toen gekeken naar haar polis. Ik dacht, ik zie niet goed. Haar oude auto betaalde ze nog braaf verzekering voor elke maand. Daarbij had ze een beperkt casco top+ verzekering. Wat dat dan ook in mag houden, maar bij een auto van 13 jaar oud krijg je toch alleen maar de dagwaarde vergoed en die is nagenoeg niets meer bij zo'n leeftijd.
Dat er allemaal uitgehaald en bingo. 36,12 x 12 = 437,04.
Op vijf minuten tijd zoveel geld gevonden: !!!!!!!!! 1168,44 per jaar.
Ik was er zelf helemaal van onderste boven. Wat heeft ze toch een geld weggegooid.
Dit alles en zonder eigenlijk een centje pijn betekent dat ze als de afbetalingen weg zijn per jaar 5000 euro kan sparen.
Wij zullen het komende jaar samen nog gaan kijken naar andere besparingen die best nog wel boven water komen. Met name het gas en stroomverbruik. Wij zijn dus begonnen met weekgemiddelden voor het gas en de stroom. Ik heb haar geleerd hoe dit boekje in te vullen en ze is dus gisteren hier zelf mee begonnen.
Omdat ze in de horeca werkt ontvangt zij fooi. Deze fooi is gemiddeld een 100 euro per maand. Daarnaast heeft ze ook nog een soort bonus. Als zij haar cijfers haalt ontvangt ze 75 euro per maand.
Dit geld hebben wij niet meegerekend. Dit zijn voor haar de extraatjes waar ze mee kan doen wat ze wil. Omdat mijn vriendin niet een vrouw is waar de lijntjes strak moeten zitten is dit dus heel erg prettig. Ze heeft bovenop alles toch een vrijheid. Haar financiën komen helemaal op orde.
Afgesproken heb ik met haar om elke 3 maanden samen te kijken hoe het met haar financiën staat.
Ook haar kinderen vonden het erg fijn dat mama er toch goed opstaat. Wat hadden ze een schrik vorige week. Alles keert zich bij haar ten goede en daar ben ik weer heel blij mee.
 

17 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een lief mens dat je je vriendin zo goed helpt!

    Liefs, Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een flinke besparing! Wat mooi dat je haar op deze manier helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je haar zo helpt.Vaak komen de mensen er zelf niet meer uit door de veelheid aan ellende en idd door onwetendheid.Nu op naar een positief zelfbeeld,een positieve bankrekening en een positieve toekomst voor je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat je haar helpt en wat een besparing! Afgelopen weekend heeft mijn zus gevraagd of ik kan helpen met de verzekeringen en de energieleverancier en we gaan er met kerst eens naar kijken. Ik ben benieuwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héérlijk!
    Sommigen denken dat het "nu eenmaal" zo is en verwachten niet dat het ook anders kan. Jij laat het zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo

    Wat goed van je zou mij misschien ook kunnen helpen?
    gr.Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Wendy,
      Met alle plezier wil ik dat. Als je mij even jouw emailadres doorgeeft dan kunnen wij dat privé verder afhandelen.

      Verwijderen
  7. Fijn dat je je vriendin geholpen hebt en mooie besparingen hebt gevonden. Het is jammer dat ze al die tijd teveel heeft betaald, maar niet achterom kijken maar de toekomst in. Wat geweest is is geweest.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey M. kom bij mij ook even langs zeg. Zo een vriendin wil ik ook wel. ;-) liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn, dat even spitten zo'n resultaat oplevert!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw vriendin mag zich in de handjes knijpen van geluk dat ze jou als vriendin heeft. Echt top dat je haar zo goed helpt met haar geldzaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel mensen zijn verzekerd voor dingen die ze niet meer hebben of voor een veel te hoog bedrag. Ook voor onzin dingen als een verzekering voor je toetsenbord.
    Fijn dat je haar weer hebt kunnen helpen, want het scheelt echt enorm. Zo is ze binnen no-time van haar schuld af, fijn hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lief van je! En je moet uitkijken: als je nog een paar van dit soort verhalen hier met iedereen deelt, heb je binnenkort een bedrijfje ;-).

    Wij gaan binnenkort ook een rondje verzekeringen doen, want ik denk dat wij hier en daar ook misschien wat teveel betalen. Het is inderdaad makkelijk verdienen. Ik snap niet waarom we dit eerder lieten versloffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een lieve vriendin ben je! fijn dat er zoveel geld gevonden is. inspireert ons ook weer om de zaken eens goed door te lichten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo vlijtig met zuinigheid,ik heb een vraagje.
    Ik probeer nu een buffer te maken.
    Maar heb schulden ( veel ) ben ze maandelijks aan het afbetalen.
    We hebben een huurhuis,moet ik nu eerst even een bufferbedrag bij
    elkaar sparen of moet ik eerst alles in de schulden afbetalen gaan stoppen
    En dan geen buffer hebben?
    Kun je mij advies geven wat ik het beste kan doen.
    ik volg je namelijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat is zonder kennis van jouw inkomsten en schulden moeilijk te zeggen. Ik zou zorgen dat ik een buffer had van bv 1000 euro om direct noodzakelijke reparaties te kunnen doen. bv. een nieuwe wasmachine. Meer geld heb je niet nodig lijkt mij als buffer als je veel schulden hebt.
      Al het andere geld zou ik investeren in aflossen van schulden. Je kunt je hele uitgavepatroon onder de loep nemen zoals ik bij mijn vriendin deed, proberen zuiniger te leven en eventueel proberen inkomsten te vergroten.
      Succes.

      Verwijderen
  15. Fijn hoor, dat je zoveel zag wat anders kon aan de verzekeringen!
    Zal een enorme opluchting zijn voor je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen