Pagina's

maandag 3 december 2012

Van alles

Ik heb een enerverend weekeinde achter de rug.

Dit begon donderdag al toen mijn nichtje, die over haar toeren is, en voor de eerste keer naar de psycholoog is gegaan, mij belde.
Al haar problemen kwamen er in één keer uit. Veel met haar gepraat en getracht iets aan de oorzaak te doen. Thuis heeft zij toen met haar moeder, mijn zus, gesproken en haar verteld dat ze mij alle problemen verteld heeft.
Om geen herkenning te willen veroorzaken vertel ik liever niet welke problemen.
Mijn zus is heel erg boos op haar geworden over het feit dat ik nu alles weet. Zij wilde niet dat dit buiten het gezin terecht kwam. Ook al weet ik van veel zaken al jaren af, mijn zus hulde zich vanaf dat moment in zwijgen. Getracht via privé berichten in facebook met haar te spreken, maar zij verwijderde dat. Ze heeft zelfs verschillende akelige liedjes geplaatst waarvan ze wist dat ik de reden kende. Twee emotionele dagen heb ik hiervan gehad. Ik wist niet wat te doen. Nichtje had het erg vervelend thuis, zus had het moeilijk en ik kan en mag niet helpen. Zij wonen nl. ruim 60 km bij mij vandaag dus kan niet zomaar even ernaar toe gaan.
Toen heb ik besloten dat ik een berichtje stuurde met daarin de mededeling dat ze mij die middag kon antwoorden en dat ze niet zo kinderachtig moest doen. Problemen zijn er om op te lossen en vooral de problemen die zij hebben.
Niets gehoord en daarom heb ik vrijdagavond alle berichten van mij verwijderd met het idee dat zij nu zelf moet komen met haar verhaal. Mijn aanbod heeft ze niet aangenomen. Natuurlijk weet ik ook dat hier schaamte om de hoek komt kijken, maar dan nog. Ik wil toch helpen????
Ik heb van nichtje nog een berichtje gekregen dat mijn zus rust wil en er niet over wil praten. Nichtje doet dit dus ook, ten koste van haarzelf. Ik moet dus maar afwachten hoe het verder gaat. Op facebook heeft ze wel vanmorgen een berichtje geplaatst met de tekst: Silence speaks when words can't en de tekst: Life isn't suneshine and rainbows. Most of the time it is just thunder, rain and lightning. Ik zie dat maar als een opening en heb gereageerd dat ze het toch maar moet proberen. Ze heeft dit niet verwijderd. Afwachten dus.

Vrijdagavond ben ik samen met mijn man en mijn vriendin gaan stappen. In Roermond was een kweijelaovend. Dit is een soort dweilavond met alleen maar nederlandstalige muziek. Wij zijn in één kroeg gebleven, maar wat was het druk. pfffff. Rond elven zei mijn man tegen mij dat hij er wat voor gaf om lekker thuis op de bank te zitten met een flesje wijn. Twee consumptie's is inmiddels een heerlijke fles wijn. Zo duur is het stappen inmiddels. Wij hebben daarna ook besloten om niet meer te gaan naar zo'n evenementen. Er komen nog genoeg avonden waar het niet zo druk is. Het is uiteindelijk heel erg laat geworden omdat er nog vrienden naar mijn vriendin kwamen. Wij bleven er samen met onze kinderen slapen. Maar na een paar uurtjes slaap zijn mijn man en ik en onze zoon weer richting huis vertrokken. Onze hond moest er nog uit en de beide heren vertrokken voor het voetbal. Dochterlief is met de dochter van vriendin gaan winkelen. En ik? Ik ben heerlijk op de bank gaan slapen tot half twee 's middags. Toen ben ik met de hond gaan wandelen.
Op het einde van de middag toen manlief weer terug was zijn wij een thermostaatkraan voor onze douche gaan kopen. Wij hadden van mijn schoonvader allebei 50 euro gekregen voor de sint. Toen heb ik voorgesteld om het geld bij de kraan te leggen, zodat wij voor een klein bedrag een hele mooie kraan hebben. Ze waren in de aanbieding en kregen daar bovenop nog eens 20% korting. Met als gevolg dat de kraan van 160 euro nu voor 119,25 gekocht werd. Hier waren wij beiden erg blij mee en woensdagavond zal deze dus tussen de cadeau's liggen.
Ook heb ik zaterdag nog de boodschappen gehaald. Er was bij ah heel veel rundvlees in de aanbieding. Hiervan heb ik veel portie's gekocht voor de feestdagen. Ook al het soepvlees voor de kerst. Mijn extra geld voor deze maand heb ik dus heel goed besteed.
Zaterdagavond hebben wij samen tv gekeken naar het junior songfestival.

Zondag heb ik de hele middag allerlei groenten schoongemaakt en in de vriezer gestopt. Ook had ik nog een rode kool die ik bereid heb. Ik heb 3 kleinere portie's in de vriezer gestopt en één grotere portie voor de kerst. Ik hoop dat mijn zus met haar gezin komt eten, evenals met oud en nieuw.
Verder heb ik de bedden allemaal verschoond en dus veel gewassen.
En nadat ik voor het avondeten zuurkool met spek en worst bereid had en samen met mijn man nog een flink stuk met de hond heb gewandeld, was het wel welletjes voor het weekeinde.
De zondagavond hebben wij samen op de bank doorgebracht. En toen de kinderen naar bed waren hebben wij de begroting voor 2013 erbij genomen. Deze heb ik met manlief doorgenomen. Ook al doe ik alle financiën, ik wil toch dat manlief overal van op de hoogte is.
Wij willen een pot maken met bv 100 euro voor allerlei kleine dingen. Zoals een lampje voor de fiets of batterijen. Deze kleine spullen horen nergens bij maar moeten toch betaald worden. Op het einde van 2013 wil ik zien hoeveel geld hieraan besteedt wordt.
Wij hebben nu alles financieel klaar. Laat het nieuwe jaar maar komen.
Op 21 december zorg ik dat ik helemaal op nul sta en dan begint op 22 december 2013 financieel.
Ik vind dat altijd heerlijk, helemaal weer met een schone lei beginnen.

Vanavond ga ik naar vriendin om met haar haar hele financiële administratie door te spreken. Ik heb vrijdagavond tijdens het stappen al kort met haar hierover gesproken en gezegd dat ze zich er echt aan moet houden wil ze niet in de problemen komen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi lieve nou ik hoop dat jij er beter om kan gaan dan ik met die familietoestanden. Hier ook al vanavf de geboorte de de kinderen van mijn broer 24 jaar geleden veel gedoe en dat is zacht uitgedrukt. Zij vonden het trouwens maar wat makkelijk dat ik me ermee bemoeide want dan hadden zij een ideale dumpplaats.
    Ik ben niet zo goed met cijfers zoals jij en wij hebben gescheiden rekeningen al bespreken we bijna alles met elkaar. We doen allebei onze eigen administratie. Toen wij 7 jaar geleden gingen samenwonen hadden we precies besproken hoe we het wilden en hebben er ook nooit ruzie over gehad.
    Fijne week. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien heeft je zus even tijd nodig om het e.e.a. te verwerken.
    Jij kunt er niets aan doen dat haar dochter jou in vertrouwen nam!
    Super dat je je vriendin zo adviseert. Hopelijk volgt ze het ook keurig op....

    BeantwoordenVerwijderen