Pagina's

donderdag 17 januari 2013

Aflossing verwerkt

Gisteravond heb ik eens gekeken op de site of de aflossing al verwerkt was en jawel. Daar stond het al zwart op wit. Dat vond ik wel erg vlug.
I.p.v. 132,50 per maand betalen wij nu 128,08. Een besparing van 4,42. Het is niet veel ik weet het. Maar zoals zovelen onder jullie ga ik die 4,42 op de aparte spaarrekening plaatsen voor de aflossingen. De sneeuwbal is begonnen met rollen........................ ;-)

In 2011 hebben wij nieuwe meubels gekocht en toen hebben wij een kortingsbon ontvangen van 240 euro. Al vaker hebben wij gekeken naar een karpet maar geen mooie gevonden. Afgelopen november hadden wij er een gevonden, maar mijn man had steeds geen tijd.
Op 31 januari zou de kortingsbon verlopen en manlief had vandaag een vrije dag. Dus wij naar de winkel en het karpet gekocht. Over 3 weken wordt deze geleverd en dan zijn wij eindelijk helemaal klaar met de inrichting.

Ook hebben wij samen nog wat boodschappen gedaan. Met hem erbij ben ik een hele flinke vrouw. Durf ik zomaar in de stad te lopen. Allemaal kleine dingetjes gehaald zoals een nieuwe batterij voor manliefs horloge, een spijkerbroek voor mij (15 euro) superkoopje, mandjes voor op de badkamer en nog wat kleine dingen. Samen hebben wij toen nog een kopje koffie en thee gedronken in de stad.
In ons dorp is vandaag een drogisterij geopend en ook hen hebben wij een bezoekje gebracht. Twee kennissen van mij hebben de stap gewaagd en natuurlijk wilde ik een handje gaan geven en enkele spulletjes kopen.

Al met al een leuke dag geweest. Nu eten en dan met dochter naar de atletiek. Ik ga dan één keer in de 14 dagen bij mijn peetoom van 89 op visite en vanavond is het weer zover. Zij wonen in een appartement bij een zorgcentrum vlak bij de atletiekbaan en is dus voor mij een kleine moeite. Hij is weer met de feestdagen behoorlijk ziek geweest en wil hem en mijn tante graag zien. Dit is de broer van mijn vader, de vader van mijn nicht. ja die van het zorgzame.

Nou fijne avond allemaal en tot gauw.


7 opmerkingen:

  1. Nou, hier vandaag ook een rondje gedaan met de auto voor boodschapjes terwijl dat tegen mijn principes is:)

    Weet je dat je op e-bay heel voordelig aan goede batterijen in alle soorten en maten kunt komen? Echt de moeite waard: voor een paar cent een nieuw batterijtje in een horloge ipv 20 euro bij de juwelier! Grote Besparing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn die aflossing. Nu gaat het inderdaad rollen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te lezen had jij een heerlijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die rente die je nu bespaart kun je het beste bij de volgende aflossing doen of nog beter: elke maand een vast bedrag dat je kan missen aflossen en daar telkens de bespaarde rente bij optellen. Zo gaan wij het in ieder geval proberen: http://www.watkosteengezin.nl/2013/01/van-aflossingsvrij-naar_17.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik ook. Elke maand wordt die 4,42 erbij gezet op de aflossingsrekening en daarna als alle bufferpotjes weer gevuld zijn voor 2013 maandelijks de rest aflossen.

      Verwijderen
  5. Fijn zo'n korting! Ik heb in de kringloop twee mooie kleden gekocht. Ik kan ze in de was doen als ze viezen zijn, en dat vind ik echt ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk doe-dagje dus... Fijn..

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen