Pagina's

dinsdag 29 januari 2013

Buffer is weer gevuld

Zoals ik al verteld heb ontvang ik dit jaar nog 3 keer een bedrag. Nou, één is binnen en dat betekent dat onze buffer weer helemaal terug is. Gelukkig, en nu proberen er niet meer aan te komen. Afgelopen jaar is dit helaas niet gelukt maar van de andere kant is het dan wel prettig dat je zomaar geld hebt liggen. Wij hebben altijd een buffer van 10.000 euro.

Daarbovenop tel ik altijd uit wat ik in het jaar nodig heb aan onkosten.
Dat zijn hier:
Kamp van de kids, kleding, seizoenskaarten voetbal, abonnement theater, karpet, beurt auto en een huizenpot. Uit deze pot haal ik alle onkosten die nodig zijn voor het huis. Omdat wij niet wisten hoeveel dit zou zijn hebben wij deze pot op 300 euro gezet.
Daarnaast heb ik een pot gemaakt voor diversen. (batterij, vogelvoer, boodschappentasje, hoestdrank e.d.)
Alles bijelkaar telt dit aan tot een totaalbedrag van 3.780 euro.
Inmiddels is hier al van uitgegeven 741,40 dus dat betekent dat er een bedrag op de rekening moet staan van 3038,60. Er staat nu 1300 euro op, dus nog ruim 1700 euro en dan is ook die pot gevuld.
Met het spaargeld van komende maand schiet dat al een aardig eind op. Ook heeft mijn man weer zijn atv dagen verkocht en dat geld ontvangt hij eind februari. Dus einde februari heb ik ook deze rekening gevuld.

Ook ontvangt mijn man einde maart een soort winstuitkering en een resultaat afhankelijke beloning in april samen met zijn vakantiegeld. Al dit geld wordt apart gezet voor de zomervakantie. Hier had ik al een deel voor gespaard, maar door de extra aflossing die ik gedaan heb is deze rekening geplunderd. Ik heb dit gedaan om te proberen hoe dit alles in zijn werk ging. Nou, ik kan wel zeggen, super simpel allemaal. Daarnaast heb ik al een aanbetaling gedaan voor de zomervakantie. Om deze pot te vullen moet ik dus nog aan de slag.

Toch overzie ik alles en kan er vanaf, ik gok, mei begonnen worden met de extra aflossingen. Misschien zelfs eerder, dat ligt aan de twee bedragen die nog moeten komen.
Ik denk zelf om 500 per maand af te lossen en de rest op de spaarrekening te zetten zodat de buffer stilletjesaan groeit.
Mijn gedachten zijn steeds bezig met een nieuwe vloer in de woonkamer. Het is nog niet echt nodig, maar misschien dat het volgend jaar toch gaat gebeuren. Dus extra geld op deze rekening is dan welkom.

Hoe vinden jullie mijn nieuwe karpet? Vandaag geleverd. De foto's zijn iets donker, maar toch nog redelijk goed te zien.
Fijne dag allemaal.






6 opmerkingen:

  1. Knap hoor hoe je dat allemaal financieel bijhoudt. Gelukkig is mijn man de financiële regelaar in ons gezin ;)
    Mooi kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit! En ook knap, die buffer zo! Fijn dat dat eerste bedrag nu binnen is, dat is toch weer lekker, als je je reserves aan kunt vullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hou je iig lekker warme voeten ;), 'k moet ook maar 'ns achter een karpet aan!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hé, zo'n buffer en overzicht. Wij hebben ook echt aparte rekeningen voor buffer, eigen risico etc.
    Wel zo overzichtelijk. En wat een lekker karpet. Soms denk ik er ook over om in de winter zoiets voor de bank te leggen. Lekker voor warme voetjes.
    Succes met sparen en de aflossingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie buffer! Goed dat je al helemaal weet wat, wanneer en waar betreffende je geld. En een mooi karpet heb je, wij leggen er ook altijd eentje in de winter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had je mijn reactie nog gelezen bij Valhalla?
    Nogmaals bedankt en je mag iemand anders blij maken met het boek over hypotheek aflossen.

    Groetjes, en nog een goed weekend!

    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen