Pagina's

woensdag 16 januari 2013

Het sneeuwt hier nog steeds

Het is nu 8.51 's morgens en het sneeuwt hier nog steeds. Volgens de nieuwsberichten zou het alleen in het uiterste puntje van Zuid-Limburg nog sneeuwen, maar het is hier de gehele avond, nacht en morgen door gegaan. Mijn zoon is vanmorgen vroeg vertrokken met de fiets. Ik hoop dat hij veilig en wel weer op school is aangekomen. Dochter is onder protest te voet vertrokken. Daar had ze weinig zin in maar ze mocht van mij niet. Die 700 meter kan ze met zo'n pak sneeuw beter te voet gaan.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog doorgaat. Ik hoop toch echt dat het een keertje stopt. Vanmiddag is dit voor de kinderen geweldig. Allemaal hebben ze vrij dus ze kunnen naar hartelust gaan slee├źn.
Zoon moet tot half vier naar school en als hij thuis is moet ik met hem naar de orthodontist voor de nacontrole van het spalkje. Tja drie maanden geleden wist ik niet dat er vandaag zo'n pak zou liggen.

Gisteravond ben ik met manlief aan zijn arm een stukje gaan wandelen. Heerlijk was het. Jammer dat ik niet alleen durf. Ik heb nu zo'n spikes voor onder de schoenen. Sta ik wat vaster op de weg.
De trainingen voor dochter zullen wel niet doorgaan morgen en zaterdag. En de wedstrijd zondag betwijfel ik. Volgens de verwachting komt er in het weekeinde nog sneeuw bij.
Wij zullen maar gewoon van dag naar dag toe leven en genieten van al het moois voor iedereen.

Nog 6 dagen en dan is die lange maand voorbij. Ben qua boodschappen erg boven mijn begroting gegaan. Ik zit al op 420 euro. Dat is wel inclusief kerst en oud/nieuw omdat mijn maand begint op de 22e.
Desalniettemin toch royaal erboven. Ik heb wel nog 11 maanden om dit in te halen ;-). We zien het wel.
Voor deze en komende week heb ik nog melkproducten nodig en brood. Verder is het geloof ik niet meer veel.

Fijne dag allemaal en geniet van de sneeuw. Dat doe ik ook vanachter mijn raam. ;-)

4 opmerkingen:

  1. Bij ons ligt er geen sneeuw. Wel ijs. Had ook wel graag wat sneeuw gehad trouwens. Heb een lekkere dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vanmorgen mijn dochter te voet naar school gebrahct en gehaald, niet te doen op de fiets. De wegen zijn net spiegeltjes hier binnendoor. Maar vanavond moet ik toch echt met de auto, jakkes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat erg toch als je iets mankeert en niet gewoon alles kan doen. Bij ons geen sneeuw meer gevallen maar t ligt er nog wel en is zo mooi. De wegen zijn ook schoon. We gaan morgen met vrienden en hun kinderen naar Amsterdam een museumdagje houden en ik heb tot vandaag gewacht met kaartjes reserveren (voor de helft van de prijs) omdat ik t weer wilde afwachten. Wij gaan met de bus.
    Ik hoop dat je lekker kan genieten van het weer en ik neem aan dat jullie hond het prachtig vindt. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Ik vind dat helemaal niet erg. Ik weet gewoon niet beter. Al 25 jaar heb ik reuma, dus moet mij al heel lang aanpassen. Het lopen is gewoon gevaarlijk nu door mijn 2e nieuwe heup.

      Verwijderen