Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

Het gaat goed deze maand

Vanmorgen heb ik de financiën op orde gebracht. Met nog voor mij één week voor de boeg kan ik wel zeggen dat het goed gaat deze maand. Er zijn komende week geen bijzonderheden meer. De boodschappen zijn in huis.
Ik heb nog over:

Boodschappen 49,40
Benzine 0 maar ik hoef deze week ook niet meer te tanken
Cadeau's 0 maar geen feestjes meer
Kapper nog 65 euro over, manlief en zoon zijn geknipt, ik ga volgende maand, dus het budget klopt
Koopzegels blijft binnen de norm
De envelop met het stappen voor deze maand is ook nog ruim over, nog 55,60. Dit komt natuurlijk omdat de carnaval niet uit deze pot gaat.

Alles wat overgaat komt in de vakantiepot. En soms als ik een kleine uitgave heb, bv. collecte, haal ik dat daaruit. Momenteel zit er best al veel in. Ruim 100 euro.
Ook heb ik gisteren weer een zegelboekje bij AH ingewisseld, deze 52 euro komen op de vakantierekening.
Ik ben nu de buffer voor de zomervakantie aan het vullen. Omdat dit jaar een dure zomervakantie wordt moeten wij daar flink op storten. De aanbetaling is al gedaan, maar het verbruik, benzine en de restant reissom moeten nog op deze rekening.
Manlief ontvangt deze maand de uitbetaling van zijn ATV dagen. Daarnaast krijgt hij een correctie van zijn oproepuren. Deze ontvangt hij in maart.
En in de volgende maanden volgen de winstuitkering, resultaat afhankelijke beloning en het vakantiegeld.
Door al deze bedragen is de vakantierekening zo gevuld en kunnen alle extra's naar de aflossingsrekening en nog op de spaarrekening.
Zoals al verwacht zal het financieel dit jaar goed verlopen en hopelijk blijft dit ook zo. Kunnen wij stiekum onze buffer groter maken.
Naar verwachting willen wij over een twee jaar toch uitkijken naar een andere auto. Hiervoor moeten wij ook nog sparen.

Ik kan eigenlijk alleen maar positief zijn over onze financiën. Gelukkig mag ik wel zeggen.
En hoe gaat het bij jullie?

3 opmerkingen:

  1. Als mijn contract verlengd wordt mogen we zeker niet klagen. Als dat niet het geval is, dan hebben we een buffer, maar kunnen we voorlopig even geen leuke dingen doen tot ik een nieuwe baan heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed bezig!

    Hier gaat het goed. Ik ben net terug van de bank en heb een mooi bedrag kunnen sparen...
    We sparen nu om ook te gaan aflossen. Maar wellicht maar 1 keer per jaar een groot bedrag want hier moet je er kosten op betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons gaat het ook wel goed! Ik vind de produkten in de winkel wel echt gestegen qua prijs!

    BeantwoordenVerwijderen