Pagina's

maandag 4 februari 2013

Klaarmaken voor het grote feest

Nadat al enkele weekenden in het teken hebben gestaan van het voorseizoen van de carnaval 'vastelaovend' staat het grote feest nagenoeg voor de deur.
Onze zoon begint vanavond al met een bezoek aan het bejaardenhuis. Zelf wacht ik nog een aantal dagen tot donderdag en dan beginnen wij met een 'oudwieverbal', gevolgd door vele feesten die eindigen woensdag bij het 'heringsjelle'. (haring happen). Ik verheug mij weer enorm op het grote feest.

Onze dochter gaat op vakantie naar mijn zus vrijdagmiddag. Zij geeft helemaal niets om carnaval en ze gaat samen met mijn zus, bakken, zwemmen, bowlen en naar de optocht kijken. Volgende week woensdag of donderdag ga ik haar weer halen. Zij heeft het daar heel goed naar haar zin en ik heb ook mijn rust omdat ik weet dat ze goed verzorgd wordt.
Als verrassing neem ik voor mijn zus een goed gevuld boodschappenpakket mee. Dat kan ze erg goed gebruiken en is daarom veel beter dan bonbons met bloemen. Dadelijk moet ik met haar voor de eerste keer naar de orthodontist, dus ben erg benieuwd wat haar behandelplan gaat worden.

Afgelopen zaterdag is de zoon van vrienden van ons Limburgs Jeugd buuttekampioen geworden. Het was een spannende strijd met hem als winnaar. 12 Jaar en dan al zo goed je kunnen presenteren in een buut. Het was geweldig. Aansluitend werd hij in ons eigen dorp gehuldigd door de prins en bouwden wij nog een feestje.

Met het budget gaat het deze maand erg goed. Zo kan ik de maand januari al behoorlijk corrigeren. Cadeau's en boodschappen halen wij niet meer in, maar de andere potjes zijn nu gecorrigeerd.
Op wat zuivelboodschappen hoef ik deze week niets meer.
Voor volgende week maak ik een grote ketel spaghetti, maak verse rundvleessoep en haal balkenbrij, eieren en haring.
Daar komen wij de week wel mee door en belanden wij niet bij de frietkraam.
Volgende week dinsdag is hier optocht en dan trekken wij al vele jaren mee met het werk van mijn man. Een erg gezellig dag die wordt afgesloten in de frietkraam. Dus friet staat toch al op het programma en één keer is genoeg.

Ik heb er zin in. Ik zal denkelijk tot na de carnaval weinig tijd hebben om een blog te schrijven of bij jullie te lezen. Af en toe eens om een uurtje te breken deze week nog, maar verder voor degene die carnaval gaan vieren. Heel erg veel plezier en eine sjoone vastelaovend.
Voor alle anderen tot volgende week donderdag of vrijdag.

8 opmerkingen:

  1. Nou dan wens ik je heel veel plezier met al die feestelijkheden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alaaf same! Ich wins dich eine hiele schöene tied mit veul lol,plezeer en vrundsjap!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt het leutigste feest van het jaar met mijn 62 hoop ik nog vele jaren carnaval te vieren ben niet voor niks een echte krab veul plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel plezier de komende dagen en dat je maar veel lol en gezelligheid mag beleven. Ik ben van boven de grote rivieren, dus hier geen carnavalsgedruis. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel plezier. Ik ben van boven de rivieren en heb nog nooit carnaval gevierd. Maar het ziet er altijd wel gezellig uit.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier gewenst! Wij doen er hier eigenlijk helemaal niets aan, maar de kinderen hebben er wel vakantie om!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha voor ons ondenkbaar dat carnavalgedoe. Ik kan me er niets bij voorstellen. Grappig is dat toch. Zo een klein landje en dan die verschillen. Ik wens je in ieder geval heel veel pleizer en misschien zien we je wel voorbijkomen op TV. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen