Pagina's

woensdag 13 februari 2013

Weer boven water

Na 6 geweldige dagen feesten zit het er helaas weer op. Wat hebben wij toch een lol en feest gehad. Ik mag wel zeggen dat dit de beste carnaval tot nu toe is geweest. Alles klopte.


Dit was onze kledij op maandag tijdens de optocht in Roermond.

En nu, nu alles voorbij is moeten wij gaan puinruimen. Was van al die dagen wassen, bedden verschonen en als een wervelwind door het huis gaan.
Om 12 uur ben ik mijn dochter gaan halen die op vakantie was. Zoonlief ligt nog erg moe op de bank.

En vanavond? Vanavond gaan de carnavalsverenigingen nadat zij een askruisje hebben gehaald in de kerk haring happen. Dat is dat je nog één keer samenkomt in de kroegen en samen haring gaat eten onder het genot van, jawel, een pilsje.

Wij gaan maar even omdat mijn man weer oproepdienst heeft en omdat onze dochter ook meegaat.
Op het einde van de week zal alle rust wel wedergekeerd zijn en de carnavalspakken wel op zolder verstopt en gaan wij ons weer richten op het sparen, besparen en aflossen.

Dus nog heel even en dan ben ik er weer helemaal.
Doei, tot dan.

6 opmerkingen:

  1. ik woon op de veluwe en begrijp niets van carnaval! hoe kan je leuk vinden, openbare dronkenschap, hier ga je met 1 pilsje op straat op de bon, maar hoe is dat dan bij jullie? ik vind het fijn dat je het leuk had, anders was het weggegooid geld geweest. wat een andere cultuur, hier zou jij niet wennen en ik niet daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is jammer dat je carnaval associeert met openbare dronkenschap. Wij hebben er toch een heel ander idee over.

      Verwijderen
    2. Ik hoor wel vaker van dat soort kortzichtige reacties over carnaval. Wat de meesten niet begrijpen is dat een volksfeest is wat al honderden jaren bestaat, bol staat van traditie en het helemaal geen enorm zuipfestijn is.

      Dit artikel vat de problematiek goed samen, met name v.w.b. mensen van boven de rivieren, als Oeteldonker ben ik het 100% eens met dit artikel:

      http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Artikel-Samenleving/Moderne-ongemakken-de-carnavalstoerist.htm

      Verwijderen
  2. Klinkt als een erg geslaagde carnaval! Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmm... haring, lekker! Volgens mij heb je het erg naar je zin gehad.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen