Pagina's

woensdag 13 maart 2013

Dochters die helpen!!!!!!!!

Mijn dochter, 11 jaar, heeft een werkelijk schitterende kamer gekregen op zolder. Mijn man heeft die een paar jaar geleden voor haar gemaakt. Vaste trap, voorzolder voor de overige zolderspullen en op haar kamer schuifdeuren waarachter allerhande bewaarspullen liggen.

Gistermorgen, zoals ik al schreef was het hier bar en boos. De wind met de sneeuw gierde om het huis. Dus angstvallig heb ik alle ramen dichtgehouden boven. Dat kan best een keertje. Toen ik gisteren rond de klok van twaalven de bedden ging dichtslaan kwam het water mij tegemoet van de zolder. ????? Waar kwam dat water vandaan. De RAAM stond open. ???????????? Hoe kan dat? Welke a....(piep) s....(piep) i.....(piep) heeft hier een raam opengezet.
Als een dolle ben ik door het huis gevlogen om dweilen, handdoeken en emmers te halen. Mijn dochter heeft 1/3 deel van haar kamer ingericht met playmobil en overige speelspullen. Dat dreef. Achter de schuifkasten liep het water. De kasten opengemaakt en alles, maar dan ook alles weggehaald. Zoveel mogelijk in kratten gestopt en daar laten uitdruppelen.
In de tussentijd kwam mijn dochter uit school voor een boterhammetje. Ik vroeg haar welke a.s.i. (piep) het raam open had gemaakt...Het was even heel stil en toen zei ze dat ze mij wilde helpen en het raam vast open had gezet. Alleen al de hoeveelheid sneeuw op het dak moet een berg zijn geweest. Ook dat lag dus allemaal binnen.
Heel heel vlijtig en stil is ze boven mee gaan soppen en alle playmobil verder in kratten gestopt.
Jullie kunnen je dus wel voorstellen wat wij de rest van de dag gedaan hebben.
Nu alles toch achter de kasten vandaan was hebben wij schoon schip gehouden. Alle barbie spullen gaan weg, de carnavalskleding gesorteerd, gedweild en gestoft.

Haar kamer en de kasten zijn helemaal klaar. Wij gaan nu maar verder naar de voorzolder. Vanmiddag wordt daar de spelletjeskast onder handen genomen en dan hebben wij alles gehad. Ik hoop dat de vloer niet gaat wellen, maar dat zal de tijd uitwijzen.

Is alles toch ergens goed voor geweest. 4 vuilniszakken rotzooi, heel veel kleding van babyborn, barbiespullen, de poppen en spellen. Wij hopen te kunnen verkopen via marktplaats.
Ik heb mij in ieder geval niet verveeld gisteren en vandaag ook nog niet. Ik kan toch niet naar buiten met al die sneeuw. Daarbij is het ook nog eens spiegelglad.

Ik hoop dat mijn dochter mij blijft helpen, alleen op een andere manier dan deze ;-)

14 opmerkingen:

  1. De gedachte is wel heel lief! De uitwerking ietsje minder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O nee!!!! Wat een gedoe. Gelukkig heb je er iets goeds mee kunnen doen:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gossie, wat zal ze zich naar gevoeld hebben... En vervelend voor jou natuurlijk! Op dat soort extra klussen zit je niet te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeiiii, ik was ook ontploft denk ik!

    Geen waterschade?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog afwachten wat de vloer gaat doen. Volgens mijn man kan dat nog later gaan wellen. Ik hoop het niet eerlijk gezegd.

      Verwijderen
  5. Ooow wat sneu eigenlijk voor haar, denkt ze je te helpen gaat het zo fout. Maar dat je nu haar spullen eens goed kon uitzoeken is dan inderdaad een voordeel. Ieder nadeel... bla bla je kent 'm ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och, wat sneu. Maar 't het idee dat telt nietwaar ;)?
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach... Denkt ze je lief te helpen, maar helaas letterlijk van de sneeuw in de drup. ;-) Wel een schat van een dochter heb je hoor dat ze zomaar uit zichzelf jou wil helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och het is maar een vloer he. Lieve dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch wel lief bedoeld van je dochter. Nu maar hopen dat de schade meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, het was wel goed bedoeld en kinderne maken nou eenmaal nog fouten. Maar balen is het wel. Het komt vast goed joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat grappig dat jullie zoveel sneeuw hebben. Hier in Groningen ligt een miezerig laagje, en verder niets. Jullie hadden in ieder geval wat te den ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, dat is even balen! Maar, elk nadeel heeft z'n voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen