dinsdag 12 maart 2013

Het is hier bar en boos

De wind giert om mijn huis, de sneeuwt hoopt zich maar hoger en hoger op. Manlief heeft afgelopen 12 uur al zeker een keer of vier sneeuw geschept en nog is het niet schoon. Het blijft maar vallen en vallen.
Volgens de verwachting zou het hier nog tot ruim elf uur doorsneeuwen. Komende paar dagen komt er geen dooi, dus betekent het alweer binnen zitten. Manlief komt tussen de middag thuis (altijd voor de boterham) en moet dan ook nog ons vriendje, de hond, uitlaten omdat ik niet durf.
Ik ben jaloers op Noord-Nederland, want ik begrijp dat daar helemaal niets ligt.
Ach ja, het zal zijn tijd wel duren. Eén keer zal de lente toch wel komen.
(klaag, klaag)

Ik begin vandaag maar met het indienen van de belastingopgave. Ook voor mijn moeder heb ik het al klaar liggen. Doen wij in ieder geval iets nuttigs.

Ik geloof dat ik maar terug naar bed ga. hihi.
Jullie daar boven in Nederland, heb een fijne dag en de ondergesneeuwde bloggers en lezers sterkte de komende dagen.

19 opmerkingen:

  1. Mijn ouders ontvluchten vandaag de sneeuw in het zuiden. Een dagje er op uit. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in het noorden ligt wel sneeuw, maar we zijn beslist niet ingesneeuwd dat dan weer niet;) Sterkte met de sneeuw, ik weet nog een aantal jaren terug dat het hier gebeurde een enorm pak. Dan ben je echt even overal vanaf gesloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rare winter. Normaal valt er in het noorden juist heel veel sneeuw. Ben wel blij dat wij er dit jaar beter vanaf komen, maar hopelijk gaat het heel snel dooien en lekker lente worden zoals vorige week.

    Groetjes,
    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat is ook niet best! Wij zitten meer naar het noorden en hier ligt nog wel een wit laagje, maar dat is van volgens mij afgelopen vrijdag of zaterdag. Zaterdagavond zelfs. Het is hier wel fris en gisteren waaide de wind ook verschrikkelijk. Nu schijnt het zonnetje er wel bij. Hopelijk blijft het zo, want we zijn in de tuin bezig. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjonge dat klinkt echt winters! Dan mag ik eigenlijk niet mopperen. Hier ligt maar een dun laagje sneeuw. (Achterhoek)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In WestFriesland geen sneeuw, wel koud maar ook zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Omgeving Rotterdam koud maar sneeuwvrij. Ik wens jullie sterkte!
    Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier, onder de rook van Amsterdam, alleen maar ijzige kou en af en toe harde wind, hier en daar wat blauwe lucht en af en toe, héél af en toe een héél flauw zonnestraaltje.

    Maar ik ben blij dat het hier in ieder geval niet sneeuwt want inderdaad, je komt de deur bijna niet uit, wandelen met de hond in de sneeuw is lastig, want je glibbert alle kanten op en boeoeoeoehoeoeoeoeo ik ben dit gewoon zat.

    Al de knopjes in de struiken die sinds vorige week zo vrolijk te voorschijn kwamen, ik hoop dat alles deze kou een beetje overleeft.

    Sterkte daar met de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In Noord Drenthe wel sneeuw maar niet veel. Wel waait het hier enorm. Sinds zondag heb ik het gordijn voor de voordeur ook overdag dicht. Dat is echt voor het eerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen sneeuw maar wel ijzige kou. Lokt ook niet erg om naar buiten te gaan. Voor jou veel sterkte. Ik zou met jou reuma maar binnen blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal niets, maar wel koud. Ik ga binnen maar verder. Kamers leegruimen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier -en ik durf het bijna niet te zeggen ;)- geen enkele vlok. Alleen een zeer koude wind. Ben bijkans bevroren net, tijdens een fietstochtje naar de andere kant van de stad.

    Ik klaag mee, ben het ONTZETTEND beu, deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier (België) dikke laag sneeuw en veel problemen op de weg...ik moet er gelukkig niet door maar
    vind het wel erg voor de mensen die er wel doormoesten vanmorgen....
    niks aan te doen....nog maar even afwachten voor die langverwachte lente zekers?
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is nu half twee en het sneeuwt nog steeds. De voorspelling van sneeuw tot 11 uur klopt dus ook al niet. Als ik het zelf zo zie op buienradar dan duurt het zeker nog tot 5 uur.
    Arme mensen die erdoor heen moeten. Want het waait ook nog eens keihard.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier ligt zeker 20 tot 25 cm sneeuw (uiterste zuiden van limburg). Ook sneeuwt het nog steeds. Ik zei gisteravond voor de grap al zullen we de kerstboom opzetten. Bah Wat baal ik van dit weer, zeker na die enkele mooie dagen waarbij het zonnetje zo lekke scheen. Groetjes Kreeftje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier schijnt lekker zonnetje cv niet aan toch nog 18,5 graden in huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier in Dordrecht geen sneeuwvlokje gezien vandaag, gisteren wel een paar, maar die waren zo weer verdwenen. Heeeeeel veel succes daar, ik duim voor je dat het nu echt voorjaar wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook een dik pak en stuifsneeuw en koud ... brrr.... ben de deur ook niet uit geweest!
    Vanavond piepte gelukkig even een zonnetje erdoor. Was wel heel fijn! En avondrood... :(

    De komende dagen nog meer sneeuw te verwachten, dacht ik. Dat wordt cocoonen:)
    Morgen moet ik er een paar keer door heen en ik durf dan niet te fietsen... ;(

    Maar het zal wel weer weg gaan:)

    BeantwoordenVerwijderen