Pagina's

maandag 18 maart 2013

Moon-walk en De-rek Ogi-lvie

Afgelopen week was druk in huis. Twee dagen puinruimen op zolder nadat al dat water binnen was gekomen. Alle schuifkasten zijn opgeruimd en schoon. 4 zakken oud speelgoed, rommel en prulletjes die volgens dochter ineens weg kunnen. Het oude speelgoed is naar twee gezinnen gegaan die er erg blij mee waren. Gelukkig is de vloer niet gaan wellen en heb ik een hele mooie zolderverdieping.

Zaterdagavond moest ik ehbo'en bij de moon-walk. Dit is een wandeling voor jeugd vanaf 2 voortgezet onderwijs tot 18 jaar, georganiseerd door Jong Nederland Limburg. Tijdens deze wandeling van 22 km worden er 8 opdrachten vervuld. Het wandelgebied strekte zich uit in Duitsland en het natuurgebied de Meinweg in Herkenbosch en nog enkele dorpen in de omgeving.
De jeugd (283 deelnemers) liep in groepjes van 2 of 3 kinderen samen met een begeleider. Ze startten om de 3 minuten op verschillende plekken. De eerste startte om 18 uur en de laatste rond 23 uur. Aankomst was tussen 1 uur 's nachts en 6 uur 's morgens. Na afloop van de wandeling was er een plek waar de tenten opgezet konden worden en de jeugd kon slapen tot 10 uur 's morgens waarna er een ontbijt was.
Wij zijn steeds van post naar post gegaan om te kijken of alles goed verliep met de opdrachten. De kids moesten van een omelet bakken tot afdalen via een kabelbaan, met een boot over water en vele andere leuke activiteiten.
Ik was om 7 uur 's morgens thuis en ben nog moe. hihi. Ik heb niet hoeven te lopen maar een nacht niet slapen, daar worden wij een beetje te oud voor. pfff dat is afzien.

Ik heb geslapen tot 1 uur 's middags en daarna heb ik een overschotel gemaakt want voor 's avonds stond Der-ek Og-ilvie op het programma. Ik heb dit als erg leuk ervaren. Was ook wel spannend, want je weet niet of je aan de beurt komt.
Ongeveer 10 personen zijn aan de beurt geweest. Tussendoor maakte hij de zaal wel vaker aan het lachen om toch verbondenheid te houden met de zaal.
De readings zelf waren gewoonweg ongelooflijk. Niet te geloven hoe hij bepaalde zaken aankaartte. Vaker erg persoonlijk, maar allemaal waar. Ik vond het leuk om dit eens mee te mogen maken.

Aanstaande vrijdag is mijn maand weer voorbij. Ik mag wel zeggen dat ook deze maand erg goed verlopen is. Ik ben binnen mijn budgetten gebleven.
Laat het jaar zo maar lekker lopen.
In september hoop ik samen met een vriendin naar Griekenland op vakantie te gaan voor een weekje. Dit zal de allereerste keer zijn dat ik zonder man en kids ga. (buiten een weekendje ooit) Mijn vriendin is alleenstaand met 2 kinderen en werkt hard. Omdat mij nog een extraatje te wachten staat door een erfenis van mijn oom heb ik besloten dat ik met haar ga. Mijn man heeft vliegangst en ik wil heel graag naar Griekenland. Twee vliegen in één klap. Ik maak haar blij en zij maakt mij blij. Ik heb maar twee voorwaarden. Het moet Griekenland zijn en ik wil all inclusive zodat ik weet hoeveel de kosten zijn. Zij mag uitkiezen waar want ik ben nog nergens geweest en vind alles goed.
Met haar ouders en kinderen heb ik al alles geregeld. Nu nog haar werkgever benaderen om verlof en dan gaan wij boeken.
Ik verheug mij er nu al op. Het zal heel anders zijn als met de kids erbij. Heerlijk veel lezen en zonnen en op zijn tijd wat van de omgeving genieten. Vind alleen het vliegen ook wel spannend want het is al heel wat jaartjes geleden dat ik geweest ben.

Dat was het wel weer voor deze keer.
Fijne week allemaal en tot de volgende keer.

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig heeft de vloer geen schade opgelopen...en leuk dat je
    nog iemand blij kon maken met het speelgoed....
    Twee vliegen in één klap....opgeruimd en iemand blijgemaakt...
    Fijn toch!
    heel veel liefs en het wordt zeker een fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je dat je haar meeneemt! Dat is nog eens iets om naar uit te kijken, lekker saampjes op pad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke bedrieger idd die Ogilvie.
    Heerlijk Griekenland, staat ook nog op mijn lijstje. Ik heb mijn kind een week uit besteed naar vader en ga zelf op vakantie, de week er na mag kindlief dan wel mee.

    Het genieten vooraf is vaak minstens zo leuk als de vakantie zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedrieger of niet. Op zijn manier maakt hij het leven een stuk makkelijker voor nabestaanden of de ouders van kinderen, die probleemgedrag vertonen. Van mij mag Derek blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat waren even drukke dagen voor je. Fijn zo'n vakantie in het vooruitzicht.
    En Griekenland in september is volgens mij ook een angename temperatuur.

    BeantwoordenVerwijderen