woensdag 6 maart 2013

pffff zware bevalling (figuurlijk)

De financiële planning die ik moest maken heeft mij vele dagen hoofdbrekens gekost. pfff wat was dat moeilijk. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar aanstaande vrijdag ga ik op huisbezoek en dan hoop ik de laatste puntjes ingevuld te hebben.

De mensen zelf gaven vandaag al aan dat ze vannacht eindelijk weer rustig kunnen slapen omdat er weer licht aan de horizon gloeit.

Wat is dit toch een dankbaar werk. Eigenlijk ben je heel streng en soms ook wel boos, maar dat wordt geaccepteerd omdat dit wel moet. Het kan soms gewoon niet anders. En als je met het financiële plaatje komt hoor je eigenlijk ook nog dat het allemaal wel meevalt. Nou pfff nogmaals, dan ben ik toch wel heel erg opgelucht voor hen. Dat het er allemaal zo goed uitziet en dat het over één jaar in ieder geval beter uitziet en dat er overzicht komt vanaf morgen.

Nou, daar doe ik het dus allemaal voor. Opluchting en tevredenheid, ook in tijden van nood. Alles komt goed.

6 opmerkingen:

  1. Goed gedaan. Nou moeten ze zich alleen aan de afspraken houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi dat je dit doet voor ze. Je geeft ze echt een cadeautje op deze manier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je het doed! Ik heb het in het verleden ook wel gedaan voor iemand, en ook op andere manieren geholpen. Maar het bleef -helaas- toch lastig bij die persoon en het ging toch vaak weer nét mis.
    Hopelijk gaat het bij deze mensen goed, in elk geval heb jij heel erg je best gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. CHIPS!!! tikfoutje: doed moet natuurlijk doet zijn, grrr

      Verwijderen
  4. Wat mooi dat je mensen zo kunt helpen! Ik vind het ontroerend dat ze zeiden dat ze vannacht weer konden slapen.

    BeantwoordenVerwijderen