Pagina's

dinsdag 16 april 2013

De vaatwasser

De vaatwasser is hier al vele weken werkeloos. Altijd deden wij zelf al de pannen afwassen. Stiekum is het er toen ingeslopen om die vier borden ook maar erbij te doen.
's Morgens heb ik altijd de gewoonte om de glazen van de vorige avond af te wassen. Dus ook toen was het een kleine moeite om de ontbijtbordjes met glazen erbij te doen.
Al met al is het vanzelf gegaan en nu was ik al zeker 2 maanden met de hand af.
Het is dus geen kwestie van zuinigheid, want ik weet helemaal niet of dit zuiniger is, maar het efficiënter gebruiken van het water dat toch al in de spoelbak zit.
Manlief vindt dit allemaal onzin, maar doet toch trouw mee.

                                

Verder heb ik weinig meer te vertellen over geldzaken. Alles loopt en gaat zijn gangetje. Het wordt langzamerhand saai om er over te vertellen.
Morgen hebben wij een gesprek met een financieel bureau. Ik wil wat informatie hebben over de vermogensheffing, het geld van de kinderen en wat wij kunnen doen om minder te moeten betalen in de toekomst. Het geld van je kinderen wordt nl. bij je eigen vermogen geteld en langzaamaan wordt het bedrag dat je zelf vermogensbelastingvrij kunt hebben steeds kleiner.
Ik wil graag advies hoe te handelen.
Het eerste gesprek is gratis en ben erg benieuwd naar de uitkomst. Het is een oud-collega van vroeger van mij, hij woont in de buurt maar is altijd weer leuk om hem terug te zien.

Als ik morgen terug ben zal ik jullie op de hoogte brengen.
Tot dan!

9 opmerkingen:

  1. Ik heb het wel eens geprobeerd maar kan onze afwasmachine echt niet missen. Met een gezin van 7 personen wordt er echt ontzettend veel vies. Maar ik vind het wel gezelliger om zelf af te wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was ook zelf af. Meestal na de lunch van de ochtend en de middag en 's avonds na het eten. Het is zo gedaan, en wegruimen moet je sowieso. Het scheelt een boel herrie, agressieve wasmiddelen, je spullen blijven mooier en niets is viezer dan 's ochtends de vaatwasser inruimen terwijl er vaat van het avondeten nog in staat. Blergh!

    Hoop dat er wat gedaan kan worden met jullie vermogen, is niet tof om spaarzaam te zijn en daar dan voor te worden gestraft met al die onzinbelastingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou niet meer zonder willen en kunnen. Hier draait ie met 3 personen ongeveer 3-4 keer in de week, even afhankelijk of we gasten hebben gehad of niet. Valt best mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier draait ie ook 3 of 4 keer per week. De pannen was ik wel zelf af. Met een persoon meer was het trouwens iedere dag dat ie aan stond. Lui; maar oh zo fijn en altijd een opgeruimd aanrecht, dat vind ik nog het aller prettigst aan het monster.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen op vakantie wassen we met de hand af. Elke dag is de vw 'brekkende' vol. Alleen de gietijzeren pan en de koekenpan mogen er niet in. Ik pak hem/haar altijd in ondertussen heb ik daar een systeem voor..... (als manlief de vw inpakt kan er 1/3 minder in) Zonder zou best kunnen maar gemak dient de mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben benieuwd wat je financieel adviseur voor advies geeft. Hier lopen we een beetje tegen hetzelfde probleem aan. Dus daarom dit jaar maar de zolder verbouwen en een paar kozijnen vervangen door kunststof om zo een beetje onder die vermogensheffing te blijven. Die dingen wilden we toch al laten doen, dus nu maar iets naar voren geschoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen onze vaatwasser kapot ging, was ik zwanger van DL. Ik had acuut bij de controle bij de verloskundige een hoge bloeddruk! Toen de vaatwasser weer was gemaakt, was mijn bloeddruk ook weer in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij zijn met z'n tweeën en erg blij met de vaatwasser. Altijd een opgeruimd aanrecht. Ik was de pannen ook met hand af, de rest gaat in de machine.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn vorige vaatwasser die ik 2ehands kocht is vorige maand overleden op 25jarige leeftijd, was ik even blij dat er genoeg in mijn vaatwasser spaarpotje zat om gelijk een nieuwe te gaan kopen, we zijn maar met zijn tweetjes,maar omdat ik in 2 dagdelen werk en we s'avonds pas om half negen eten ,vind ik het heerlijk dat ik daarna niet nog aan de afwas moet, ik kan hem natuurlijk ook laten staan ,maar dan vind ik hem de volgende ochtend als ik om half 11 thuis kom uit mijn werk en dan heb ik er ook niet veel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen