dinsdag 9 april 2013

Kwartaalcijfers berekend

De kwartaalcijfers van het 1e kwartaal heb ik berekend. Dit kunnen jullie vinden op het andere tabblad.

De boodschappen zitten boven het gemiddelde. Dit heeft nog steeds zijn oorzaak in de hamsterweken. Ik weet niet of ik hier nog aan mee ga doen. Ik heb toen veel te veel ingeslagen. Vorig jaar kocht ik daarna voor een behoorlijk lager bedrag in en dat heb ik nu niet. Misschien dat de boodschappen toch duurder zijn geworden? Ik weet even niet waar het aan ligt. Februari en maart ben ik wel uitgekomen dus als ik nu eens niet meer meedoe moet het toch beter gaan.

De cadeau's heb ik weer iets ingelopen.
De kapper is gewoon volgens begroting evenals de koopzegels, zakgeld en stappen.
De benzine ligt één tank boven begroting, maar deze maand ben ik er erg op aan het letten dat ik zoveel mogelijk de auto laat staan. Misschien kan ik die tank met deze en volgende maand terugverdienen.
Het kledingbudget had ik omhoog geschroefd. Ik wilde de helft uitgeven van 2012, maar weet nu al dat dit niet kan dus heb ik de helft erbij gedaan. Dus zit als ik dit haal op 3/4 van 2012.
De huizenpot loopt netjes, maar het terras moet nog geverfd worden.
De diversenpot moet zo laag mogelijk blijven. Dat betekent dat ik alles juist heb ingedeeld.

Zoals het er nu uitziet gaat het wel lukken.

Ook ben ik er uit wat het sparen betreft vanaf mei.
Ik wil de helft van het spaargeld aflossen en de andere helft sparen. Zodra de 4.500 die ik dit jaar nog kan aflossen vol is ga ik eerst verder sparen.
Volgend jaar mei-juni staat er namelijk een nieuwe vloer op de planning in de woonkamer, hal en studeerkamer. Ook worden dan meteen alle muren en plafonds gestuct in hal, wc, keuken, studeerkamer en woonkamer.
Wat dit gaat kosten weet ik nog totaal niet. Ik gok op een 6 - 7000 euro.
Ik heb verder nog geen informatie ingewonnen hierover m.u.v. de vloer, maar het heeft nog alle tijd.

Zo zijn wij al langzaam bezig in het tweede kwartaal met allemaal plannen en ideeën voor de rest van het jaar en voor volgend jaar. Een mens moet toch iets ten doel hebben, niet?

Fijne dag allemaal.
 

1 opmerking:

  1. Zo, grote plannen, en zooi!! Ik weet er alles van. Maar dan heb je wel iets moois, natuurlijk!

    Fijn dat het goed met de budgetten gaat. Lijkt me wel een opsteker nu!

    BeantwoordenVerwijderen