donderdag 25 april 2013

Stellage rondom dakplatanen geplaatst

Vanmorgen heeft een bedrijf de stellage geplaatst rondom onze dakplatanen. Het is de bedoeling dat wij deze gaan leiden als een dak. Aan de achterkant en zijkanten wil ik kleine boompjes zetten zodat er een soort hekwerk gecreëerd wordt. Van binnen misschien met hout een vlonder of zo en dan twee ligstoelen eronder.
Achter het hekwerk wordt het resterende gras weggehaald en wordt mijn moestuin uitgebreid.


Na de hele middag in de tuin de platanen te hebben geleid en een pruimenboompje, perenboompje, bramenstruik en zwarte bessenstruik erbij te hebben geplaatst is het begin gemaakt.
Verdere updates en foto's volgen nog.

Ik voel mij alleen al door het heerlijke weer een heel stuk beter.
Gelukkig mag ik wel zeggen.

Financieel is het nog een grote onrust. Gisteren de afkoopoffertes gekregen en wij sloegen steil achterover. Ruim 2500 euro boete moeten wij betalen.
Daarnaast kwam de Ra-bo met de mededeling dat het spaarbedrag van de depots niet helemaal als vermogen wordt aangezien. Het gaat maar om 1/6 deel ongeveer. De depots staan bij Inter-polis. Mijn man was eigenlijk ontzettend boos, want wie moet je nu nog geloven als zelfs een financieel adviseur je niet helemaal verteld wat klopt.
Ook gaat de Ra-bo na hoe het kan dat de afkoop kosten zo hoog zijn.
Als het zo is dat het klopt dat wij maar +/- 1/6 deel hoeven mee te tellen veranderd er een boel. Natuurlijk zullen wij volgend jaar ook in de heffing gaan vallen, maar dit kan misschien wel een paar jaar afgewenteld worden door meer extra aflossingen te doen. Onze voorkeur gaat daarnaar uit.
De bal ligt nu even bij de Ra-bo of alles wat zei zeiden klopt.
Wordt vervolgd dus.

4 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend tof zo, die bomen. Ik ben gek op van die natuurlijke overkappingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, die stellage bij de platanen!! Lukte het nog om de takken een beetje te leiden? Ze zijn zo sterk he. Wij hebben ook 4 platanen in de tuin, maar die snoeien we dus afzonderlijk als dakje (nadat ze eerst geleid waren natuurlijk). Echt prachtig bij jullie!
    Oh, wat balen zeg, met dat gedoe rondom die polissen. Daar betaal je zo'n adviseur toch niet voor, voor zulke gebrekkige informatie. Kun je zelf nog alles uitzoeken, pfff....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op een kleine hoek na zijn wij helemaal klaar met het leiden van de takken. Pfff gelukkig want dat was me een werk zeg.
      Het ziet er echt al mooi uit.

      Verwijderen
  3. Wat een gedoe zeg. Zo is mijn ervaring helaas ook: dat heel veel dingen niet kloppen… : (

    BeantwoordenVerwijderen