donderdag 11 april 2013

Voorzaaien

Ik ben begonnen met het voorzaaien en al uitzetten in potjes van de voorgezaaide tomaten.


Het begin is gemaakt.
Komend weekend ga ik de radijs, uien, gele en groene bonen, peterselie en wortelen in de volle grond zaaien.
In de potjes zitten rode tomaten, gele tomaten, gewone sla, ijsbergsla, lollo rosso, pompoenen en nog wat tomaten.
Ik krijg nog de cherry tomaten, maar die zijn al voorgezaaid.
Handig als de vriend van je moeder een stuk grond heeft. Kun je ruilen. Hij heeft van mij de bonen gekregen en ik krijg dan weer wat terug.
Zaterdag en zondag kunnen wij een flinke slag slaan in de tuin met het mooie weer op komst.
Eindelijk mogen wij wel zeggen. De vriend zei dat de tuinders 5 weken later zijn met planten dan vorig jaar.

Ook kan ik in het weekeinde de aardbeienplanten schonen van vieze bladeren en kijken of iets de winter gered heeft.
Ik wil weer een stuk gras wegdoen en ook hier groente- en fruittuin van maken.
In de oprit staan drie appelboompjes die dit jaar vruchten 'moeten' krijgen. Ze staan er nu anderhalf jaar en langzaamaan verwacht ik iets.
Ook heb ik een pruimenboompje en een perenboompje gekocht.
Het wordt nog wat met mij. Ik heb er weer erg veel zin in.

LAAT DIE ZON MAAR KOMEN.

7 opmerkingen:

  1. Vorig jaar begonnen wij het 1e weekend van maart op de moestuin... We zijn echt laat dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! (Gunnend) jaloers... Ik zou ook wel weer een tuin willen hebben, heerlijk lijkt me dat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige foto! En hopelijk wordt het nu echt mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah lekker he! Hoop dat alles goed gaat groeien en dat je straks lekker van je eigen oogst kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga hier ook lekker mee aan de slag, hopelijk vanmiddag :) Even kijken of de potgrond nog wat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En? is die zon nog gekomen daar in Limburg?
    Hier pas smiddags maar ik heb er zoveel mogelijk van genoten hoor. Oh wat lekker was dat. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heerlijk was het. En vandaag tot eigenlijk net ook heerlijke zonnenschijn gehad. Ik hoop dat er nog vele dagen vol zonneschijn volgen.

      Verwijderen