Pagina's

dinsdag 2 april 2013

Wat had ze een lol!!!!!

Gisteren was de enige dag dat wij lekker konden blijven liggen. Op een gegeven moment is mijn dochter naar beneden gegaan. Manlief vertrok enige tijd later naar het toilet en kwam terug met de melding dat er geen water was. Huh??? Hoe kan dat nou. Dus hij naar beneden en het water gecontroleerd. Dit was afgesloten. Hij weer opengemaakt en kwam grinnikend naar boven met een briefje waarop stond 1 april. Dochterlief zat in de woonkamer te gniffelen maar hij was niet naar haar toe gegaan. Maar goed ook achteraf.
Wij boven samen stiekem zitten lachen en toen maar opgestaan. Die aap van ons. Wilde ons pakken met 1 april.
De deur beneden sloeg een keer dicht door de wind en helaas voor haar. Een bak met confetti die boven op de deur stond viel op de grond voordat manlief geraakt werd. Wat had ze toch een lol. Alleen het opruimen was minder.
De tv werd aangezet, maar deed het niet. Batterijen verwijderd. De laptop vertoonde een hele grote plaat met 1 april.
Het zout in de appelsap en ga zo maar door.
Ik zou eerlijk gezegd nog niet eens weten hoe ik het water moet afsluiten, dus dat maar eens aan dochter gevraagd hoe ze dat voor elkaar had gekregen.
Nou zei ze, in oktober zijn ze met de klas naar WML geweest en daar hadden ze dat verteld. Dochterlief had dat onthouden voor 1 april. Ik vond het wel erg goed van haar. De dag hebben wij samen wel overleefd.

Gisteren was de opening van het nieuwe schietseizoen en zijn wij samen gaan schieten. Dochterlief op de luchtbuks en wij met het grote geweer. Zoonlief ging liever buiten voetballen.
Wij hebben een leuke middag gehad en dochter behaalde ook nog een 1e plaats. Aansluitend zijn wij samen met zoon en dochter friet gaan eten. Een uitje dat wij maar een paar keer per jaar doen en daarom blijft het altijd wel speciaal.

Ook hebben wij afgelopen weekend een stellage besteld wij onze leverancier van het hekwerk om de tuin, om de platanen te ondersteunen zodat wij een soort afdak in de tuin gaan krijgen. Dit wordt 25 april gemaakt.

Financieel gaat het goed. De spaarbuffer die nodig is voor dit jaar halen wij op het einde van deze maand. Daarna wil ik ongeveer 50/50 gaan doen met al het geld dat wij vandaar overhouden buiten de 'verplichte' spaardepots en stortingen naar de kinderen om. Ik moet het nog precies uit gaan tellen, maar ik verwacht dat wij dan toch een 500 euro per maand extra kunnen gaan aflossen. Dit zal niet elke maand lukken, maar het is het proberen waard. Dit jaar wil ik persé de 4.500 euro nog aflossen, zodat ik dan nog maar die 4 jaar 'verplicht' moet.
Dit betekent dat ik zeker een keer 500 extra moet storten, want vanaf mei is het 8 keer en ik moet 9 keer storten. Ach, dat zal best wel lukken.
Ik vind het ook wel spannend. Nog nooit eerder heb ik buiten de buffer om eerst mijn potjes gevuld voor het jaar en dan pas begonnen met een aankoop of iets dergelijks of een extra aflossing. Nu wel en ik kan alleen maar beamen dat dit veel rust en overzicht geeft. De spaarbuffer wordt stilaan ook groter en kan dan al eventueel als reserve zijn voor 2014.
Volgende maand moet de terrasoverkapping nog geverfd worden, dus kost ook nog geld. De stellage voor de bomen kost net iets meer dan 400 euro en wordt betaald van het vakantiegeld van manlief.
De rest wordt gebruikt voor het potje van de zomervakantie.

Hebben jullie ook al plannen voor de rest van het jaar en voor de vakantie?

9 opmerkingen:

  1. Die dochter van jou is me er eentje. Hahaha.En zo te lezen zit jij vol plannen. Leuk hoor! Fijn dat het financieel zo goed loopt.

    Pas je de link naar mijn blog aan in je bloglijst? Het adres is nu: www.immiesleven.wordpress.com Thx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lolbroek! Hier gelukkig geen grappen, om eerlijk te zijn houd ik daar helemaal niet van, waarschijnlijk omdat ik er altijd intuin... Geen speciale vakantieplannen, wel willen we graag dit jaar de tuin 'klaar' hebben, waarbij 'klaar' betekent dat er een terras in ligt en dat de perkjes netjes zijn. Daarvoor moeten we best wat materiaal hebben, vanwege het oppervlak, dus qua kosten zullen we ws wel zelf moeten kijken of we het kunnen doen, anders gaat het wat te hard oplopen. Wij sparen apart voor de buffer, verbouwing en aflossen en lopen daar op zich redelijk mee op schema. De buffer zit al bijna op de helft van wat ik aan het einde van dit jaar erin wil hebben, met het verbouwen komen we weer in de buurt van de aanschaf van de tuinmaterialen (doel: €1000) en we hebben dit jaar al 3x een aflossing van €500 kunnen doen en het potje zit weer voor een kwart vol. Dit kwam wel door een aantal meevallers; ik denk dat het komende maanden weer wat rustiger zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, veels te onzeker hier. Ik heb zelfs geen idee of we met de zomervakantie weg kunnen. Helaas. Ik vind de voorpret altijd net zo leuk als de vakantie zelf.

    Sparen komt er al helemaal niet van dit jaar :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen echte plannen voor het geld of potjes. Wel begonnen met maandelijks 100 Euro aflossen en per jaar kijken we of we nog een extra storting kunnen doen. Geen echte vakantie, wel een nachtje hotel in Nederland. Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei...de tijd van de 1 april grappen hebben we gehad. Ik kan me voorstellen dat ze veel plezier heeft gehad.
    Nee plannen voor dit jaar hebben wij niet als het op vakantie aankomt. We gaan sparen om af te lossen omdat onze toekomst te onzeker is.
    Maar als de zon weer gaat schijnen halen we de schade in op de vlonder in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal je dochter een lol gehad hebben dat jullie er iedere keer weer intrapten! Eniig dat jullie er zo leuk op reageerden, dit is echt zo'n fantastische anekdote voor later.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappen van die dochter van je:) Hier viel het mee, alleen er zit tandpasta op je wang en dat soort ongein. Goed van je met die spaarpotjes. ?Ik heb er weer 800 euro in de buffer gestopt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een grapjas, die dochter. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen