Pagina's

maandag 20 mei 2013

De moestuin en nog van alles

Het is een beetje stil op mijn blog. Ben nog steeds niet helemaal opgeknapt. Geregeld ga ik mij nog even liggen want ik ben nog steeds erg moe. Tussendoor gaat alles zijn gangetje en moet je als mama zijnde toch alle dagelijkse dingen doen, alhoewel op een heel laag pitje.

Ook ben ik op bezoek geweest bij haar. Wij hebben een gezellige ochtend gehad en lekker gekletst. Het is erg leuk om elkaar in levende lijve te zien i.p.v. alleen via de blogwereld.

Financieel gaat ook alles zijn gangetje. Vanmorgen heb ik mijn financiële maand opgemaakt omdat over 3 dagen mijn maand voorbij is. Ondanks dat ik in die week vakantie voor 6 personen boodschappen gedaan heb, zat ik maar 36 euro boven de begroting, die weer weggewerkt zijn door het minder kopen van zegels, hondenvoer en cadeau's.
Ik kan langzaamaan wel stellen dat ik nog steeds ruim uitkom met mijn 900 euro per maand. (benzine, kapper, hond, cadeau's, zakgeld voor 4 personen, boodschappengeld, zegels en stapgeld)
Nog één maandje en dan zit het halve jaar erop en kunnen wij de halfjaarcijfers gaan bekijken.
Wat ik kan voorzien is het potje voor de kleding. Hier kom ik niet meer uit. Ik zit nog wel royaal onder vorig jaar, maar ook dat was een duur jaar.

De nieuwe theatergids is afgelopen week uitgekomen en ik heb weer mijn voorstellingen gereserveerd. Jaarlijks begroot ik 300 euro hiervoor dus het kost mij door het jaar dan niets extra's. Samen met de kids gaan wij naar Tineke Schouten en de grote improvisatieshow. Met zijn tweeën gaan wij nog naar Paul de Leeuw, Guido Weijers en Rowwen Hèze. De entrees van de kids zitten niet bij die 300 euro.

Vanaf deze maand starten ook weer de extra aflossingen. Ik begin met 500 per maand en zie dan wel hoe het loopt. Ergens moet ik dan nog 500 extra vanaf halen om aan de 6000 euro uit te komen.
Ook ontvang ik komende week van mijn uitkering vakantiegeld, dus lekker een extraatje.

Zoals jullie dus kunnen lezen kabbelt hier het leven lekker verder.
Gisteren heeft manlief voor mij de laatste plantjes geplant. Hier ben ik nog wat te duizelig voor. De tomaten en de sla zijn nu de volle grond in gegaan.

Zie hieronder de foto's van mijn pracht.






Van de radijs kan ik komende week al eten. In de aardbeien zitten veel vruchten. Ja, alles staat er erg mooi op.

Tot de volgende keer.


6 opmerkingen:

  1. Wat ziet alles er al goed uit zeg! Hier beginnen de aardbeienplantjes mooi uit te lopen en al wat bloemetjes, maar zeker nog geen vruchten. Hopelijk laten die niet lang op zich wachten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig die plantjes in de bomenbakken. Inventief, hoor!
    Ik dacht dat ik rucola had gekregen van jou, maar het zijn tomatenplantjes, he? Toch?
    De pompoen kijkt wat gelig, hoop dat ie bijtrekt. Ik houd 'm in de gaten:)

    Het was echt gezellie!

    Hoop dat je geen voorhofsholte-ontsteking hebt! Nou, nogmaals beterschap:)

    Volgende keer maak ik zelf iets ipv de taart van bakkersland. Geef dat maar aan de westerlingen:) Ik ga flink oefenen de komende tijd met zelf bakken en niet uit een pakje, heb de smaak te pakken:)

    Fijne dag. Jammer dat het zo grijs ziet, he ;(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt idd tomatenplantjes, pompoen en slaplantjes gekregen Moira. En die walnotencake met frambozen zag er heerlijk uit. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sein je in als ik nieuwe oogst heb. Houd je tegoed voor dan:)!

      Verwijderen
  4. Gaaf zeg, mooie foto's van een mooie opkomst! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 500 euro per maand aflossen vind ik heel wat. Dat tikt lekker aan.

    BeantwoordenVerwijderen