donderdag 20 juni 2013

Zomervakantie

Zoonlief heeft zomervakantie sinds afgelopen dinsdag. Toen waren de proefwerken voorbij. Vanmorgen heeft hij zijn cijfers opgehaald. Normaal gesproken zakken bij hem de cijfers in zo'n week, maar hij is redelijk stabiel gebleven. Wij zijn erg blij voor hem en meer dan tevreden. Hijzelf vond het iets tegenvallen, maar dat hebben wij vlug voor hem weggehaald. Morgen heeft hij sportdag met zijn klas en volgende week vrijdag zijn rapport ophalen. Ook heeft hij zijn boeken dinsdag al in kunnen leveren. Op één pagina in een boek was water gekomen en er zaten een aantal golven in die pagina. Kassa, 32,05 euro.
Volgend jaar nog maar meer voorzichtiger zijn met de boeken.
Nu kan hij genieten van zijn welverdiende vakantie.

Mijn dochter heeft nog één week te gaan.

Omdat zoon nu de hele tijd thuis is en wij toch samen allerlei dingen graag willen, zal er van bloggen in de vakantie weinig tot niets komen. Af en toe een berichtje, maar goed, dat hoeft per slot van rekening ook niet in de vakantie.

Mijn boodschappengeld was gigantisch hoog afgelopen maand, 448,09 met nog 2 dagen te gaan.
Ook zijn wij twee keer uit eten gegaan, en ben ik een dagje naar Amsterdag geweest. Ja, ja een zeer dure maand geweest. Vol goede moed beginnen wij aan een nieuwe maand en direct aan het begin van voor mij de maand augustus (22-7) vertrekken wij naar Italië voor 17 dagen in totaal met heen en terugreis.
Deze 17 dagen heb ik een apart budget voor. Dat betekent dat de reguliere maand laag zal uitvallen. Toch heb ik het budget daarvoor gelijk gehouden. Wat overblijft gaat gewoon naar de spaar.

Wat was het toch heerlijk hè afgelopen dagen. Mij hoor je niet klagen. Heerlijke dingen eten, klaarmaken op de buitenkeuken, een lekker wijntje erbij. mmmm.
Tot 's avonds laat buiten zitten. Dat kan mij wel bekoren.

Afgelopen dinsdagnacht heeft zoonlief 3 schoolvrienden te logeren gehad in de tent buiten in de tuin. Tot laat heb ik ze gehoord en toen ze eindelijk sliepen begon om 5 uur het onweer en waren ze weer wakker. 's Morgens om half zeven ware ze alweer aan het voetballen op straat. Gisteravond is hij om half negen gaan slapen, zo moe was hij. Het was voor de jongens een erg gezellige dag.

En dochterlief heeft nu twee vriendinnen hier. Ze zijn momenteel aan het zwemmen in de tuin en om zeven uur vanavond gaan ze gezamenlijk naar Atletiek. Daar kennen ze elkaar van. Het is altijd een leuke groep dames.

Zo zal de laatste week voor haar voor de zomervakantie wel voortkabbelen. Juffendag, een filmpje kijken, oefenen in groep 8, kennismaken met de leraar.
En donderdag krijgt zij vakantie. Alleen al het niets hoeven is heerlijk.
En daarnaast het kamp waar ze zich enorm op verheugd. Dat zit wel goed evenals met mijn zoon.
Wij kijken erg uit naar Italië en gaan genieten van zon, zee en elkaar.

Soms zal ik een berichtje plaatsen, maar het zal erg wisselend zijn.
Groetjes allemaal en ook voor degene die al vroeg zomervakantie hebben fijne vakantie.

11 opmerkingen:

  1. Lekker hoor, al dat uit de band gespring van je! Groot gelijk... :)

    Goeie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt ook al echt vakantie achtig bij jou! Wij zijn dit jaar laat, maar omdat twee kinderen eindexamen deden is het hier toch al vrij lang rommelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast een hele fijne vakantie gewenst. Wellicht nog een tip, een fles limoncelli kost ong 3 euro bij de lidl daar en is een mooi verjaardagskadootje.Fijn dat de ipad van je zoon ook gmaakt kan worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne vakantie. Lekker genieten nu. Alles is OK!! Geniet van de goede tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik las bij Spaarcentje dat jullie zijn over gegaan op ander goedkoper hondenvoer, bevalt dat een beetje en mag ik vragen welk hondenvoer jullie nu gebruiken? We zijn nu enorm veel geld aan hondenvoer kwijt, zo'n 60 euro per maand, slik. (we hebben zelf een labrador) omdat de hond te dik werd, maar binnenkort gaat ie weer over op ander voer.

    En natuurlijk wens ik je ook een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij het bedrijf waar wij de schoolboeken moeten bestellen kan je voor een heel klein bedragje de boeken verzekeren, dan hoef je je geen zorgen te maken over eventuele schade of kwijtraken van boeken. Kan dat bij jullie niet? Misschien een tip voor komend schooljaar.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, hier is dat zeker niet, helaas mag ik wel zeggen.

      Verwijderen
  7. Oh lekker zeg, naar Italië. Daar heb ik in mijn jonge jaren een jaartje gewoond en gewerkt. Blijf het een supermooi en leuk land vinden. Wat grappig de overeenkomsten, allebei een dochter naar groep 8 volgend jaar... (heb ik toch goed gelezen). Nog bedankt voor je reacties op mijn blog trouwens. Doet me goed. En wat fijn om te lezen dat het bij jullie financieel zo voorspoedig gaat. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedkoop hondenvoer bestellen :- "p hondenvoer bestellen van onze online webwinkel. Wij hebben een grote selectie van de beste kwaliteit hondenvoer bij nulam.nl.

    BeantwoordenVerwijderen