dinsdag 2 juli 2013

Zelf de autospiegel vervangen scheelt geld

Manlief heeft gisteravond met een kennis de buitenspiegel van de auto zelf vervangen. Hij was stuk en moest dus vervangen worden.
De buitenspiegel heb ik via een onderdelenlijn besteld. Bedrijven kunnen hierop inschrijven, je zoekt er een uit en betaald. De dag erna is deze in huis.
Een kind kan de was doen.
De prijs van de spiegel was ook nog eens 30 euro goedkoper en geen arbeidsloon en geen benzine kwijt om naar de garage te rijden.
Ik denk dat wij toch wel 50 euro verdiend hebben. Dat hebben wij in the pocket.

Vandaag is mijn e reader binnen gekomen. Ik heb al boeken erop gezet en kan beginnen met lezen. (hoop ik als deze opgeladen is)
De e reader stond al lang op mijn wensenlijstje en in de eerste week van de zomervakantie krijgt iedereen hier zijn/haar verjaardagscadeau. Manlief en zoon de seizoenskaart, dochter mag jaarlijks zelf kiezen en ik heb nog nooit iets uitgezocht. Dit jaar heb ik al direct gezegd dat ik graag de e reader wenste. Gisteren besteld en vandaag in huis. Het lezen kan beginnen.

Ook zit ik echt al in de ruststand. Lees af en toe eens een aantal blogs, maar het staat op een laag pitje. Ik ben veel met de kids bezig. Manlief moet nog 2,5 week werken.
Volgende week gaan onze kids op kamp.
Komend weekend is bij ons kermis en is het OLS. Dat is een heel groot schuttersfeest waar zoonlief en ik aan meedoen met het korps. Wij hebben een stuk ingestudeerd dat daar ten uitvoer wordt gebracht. In totaal doen er 147 korpsen mee aan de optocht. Hoeveel er een muziekstuk spelen weet ik niet.
Maandag gaan wij dan in eigen dorp verder feesten. Deze dag staat helemaal in het teken van de schutterij.
Om 5 (!) uur 'smorgens gaan wij met muziek de koning wekken. Klinkt bizar maar is een traditie die echt geweldig is. Dan gaan wij met de hele meute samen ontbijten. Aansluitend gaat iedereen naar huis om zich aan te kleden in de kleren van het korps. Om 9.30 uur is een H. Mis met aansluitend een defilé voor de koning.
Daarna begint een muzikale kroegentocht die doorgaat tot het einde van de middag. 's Avonds is iedereen vrij om te gaan waar hij wil, maar veel mensen liggen dan al op een oor.
Al met al een erg mooi weekeinde met ook nog kermis in het dorp voor de jeugd.

Volgende week ben ik dus met manlief alleen en doen wij in huis een aantal dingen waar je geen kinderen bij kunt gebruiken zoals de meubels oliën. Ook zullen wij bij goed weer in de avonduren gaan fietsen omdat manlief natuurlijk nog moet werken. De week zal vlug voorbij zijn en op vrijdag gaan wij onze kids weer halen. Zoonlief zit helemaal in Zuid-Limburg in Epen. Hij gaat daar survivallen. Dochterlief zit in Weert en heeft een sport en spellenkamp. Bij beide kampen mag er geen electronica mee. Geen gsm, tablet of iets dergelijks. Ik vind dat erg goed van de organisatie.
De week daarop volgend zullen wij ons langzaamaan gaan richten op onze eigen vakantie. Wij vertrekken over 3 weken, dus wel nog meer dan tijd genoeg.

Dat was weer even een berichtje van deze kant.
Zitten jullie ook al in de rust-mood?

6 opmerkingen:

  1. Als je een beetje geluk hebt, kun je een autospiegel ook nog bij een sloperij vinden. Een paar jaar geleden reed ik een spiegel van mijn auto en ik ben toen op zoek gegaan naar een tweedehands spiegel: bij de tweede sloperij was het raak en had ik voor 15 euro mijn spiegel. Manlief heeft hem daarna zelf gemonteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat jullie zelf de spiegel konden vervangen,het is allemaal al duur genoeg.
    En dat feest bij jullie klinkt wel heel gezellig, veel plezier gewenst alvast!
    Ik zit hier niet in de rust-mood, hopelijk komt dat snel, er is teveel nog aan de hand momenteel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je eens vertellen wat die onderdelenlijn precies is? Heb ook nog een autospiegel nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je schrijft je in. Geeft door wat je graag wil via je kenteken. Dan krijg je mails van bedrijven die interesse hebben. Even een paar dagen wachten en dan kies je een bedrijf uit dat in jouw ogen voldoet. Je hoeft de mail maar te beantwoorden, betalen en that's it.

      Verwijderen
  4. het begint te komen! Leuk die ereader. Ik heb er ook eentje. Ik gebruik hem vooral voor gratis boeken. Echte boeken lees ik toch het liefst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja als je iets zelf kan scheelt alles veel goed. Fijn dat jullie zo handig zijn! Wij doen ook altijd veel zelf.

    BeantwoordenVerwijderen