Pagina's

zondag 18 augustus 2013

Geen internet

Wat is dat toch vervelend. Wat ben je inmiddels toch afhankelijk van internet.
Twee dagen lang ben ik bezig geweest. Eerst met Ziggo en daarna alleen. Ziggo ondersteund onze router niet. Ze hebben het modem van afstand gereset. Ik heb allerlei instellingen moeten veranderen en toen het werkte met kabel stopte ze omdat de router niet van hen is. Erg flauw kan ik wel zeggen.
Wie zet al die instellingen die ik heb moeten corrigeren weer terug? Ik dus. Ik heb van alles geprobeerd, maar helaas. Internet was geblokkeerd naar mijn draadloos netwerk.
Vanmorgen vroeg in bed kreeg ik een ingeving.
Eerst naar kerk en daarna weer met de laptop in de gang op de grond bij de meterkast. Daar kon ik de laptop aansluiten op de kabel.
En jawel. Na een half uurtje had ik weer alles lopen. Nieuwe inloggegevens en passwords.
En nu maar duimen want Ziggo is hier al de hele week aan het werk en vannacht wordt alles eruitgegooid. Als het goed is hoeven wij morgenvroeg alleen maar de stekkers eruit en weer erin te stoppen.
Op facebook heb ik van diverse mensen in het dorp gehoord die ook klachten hadden. Ben benieuwd of alles goed gaat.

Zoonlief is over zijn teleurstelling heen. Alhoewel hij vanmorgen weer een berichtje kreeg dat een meisje vanuit die andere klas naar zijn klas is overgeplaatst en dat hij misschien wel dat plekje kon krijgen, maar we doen maar even niets.
Morgenvroeg heeft hij kennismaken met de groep en aansluitend gaan ze de hele dag naar een funbeach in de omgeving. Dinsdag 4 lessen en vanaf woensdag begint alles pas echt te lopen.
Als het is dat er nog iets wijzigt dat ligt het initiatief bij de school en niet meer bij ons. Ik ga niet weer hoop brengen aan mijn zoon en dan een teleurstelling erbij. Nee, we doen even niets.

Zoonlief is nu met mijn man naar een voetbaltoernooi. En ik ga dadelijk als mijn dochter terug is van haar schieten met haar 2 km verderop. Daar is een feest waar allerlei artiesten komen. Hmmm Cor-ry Kon-ings en Dea-n Sau-nd-ers. Wat een combinatie hè. Dochterlief kan zich amuseren in de hele grote speeltuin. En mijn vriendin en ik nemen een drankje en gaan lekker kletsen.
Afgelopen donderdag ben ik met haar naar stad gegaan en hebben wij op een terrasje in de zon gezeten. Al een voorproefje genomen op Kreta over 14 dagen.
Heerlijk. Voor de allereerste keer zonder de kinderen op vakantie. Als ik terugkom kan ik pas oordelen of het mij bevallen is.

Financieel heb ik alles weer op orde.
Mijn jaarbudgetten zijn bijgewerkt. Eigenlijk is er niet veel dat aangepast moest worden.
Zoonlief wordt 14 jaar en dat betekent dat de bibliotheek niet meer gratis is. Echter mijn abonnement zeg ik per 1 januari op omdat ik een e-reader heb en vele vele boeken te lezen.
Nog een half jaar telefoonabonnement en dan neem ik sim only. Mijn gsm voldoet nog helemaal dus die blijft. Scheelt wel 30 euro per maand zeker.
Och, eigenlijk allemaal kleine dingen.
Inmiddels is het volgende week weer tijd voor een aflossing en dan zit ik op 26.500. Ik mag dan nog 2.500 aflossen en door maandelijks 500 te doen kom ik 500 tekort in december. Dan los ik 1000 euro af.

Inmiddels hebben wij de offerte binnen voor het fietsenhok en het vernieuwen van een gedeelte van het overdekt terras. De balken die toen gebruikt zijn, zijn erg slecht. Tegen het einde van het jaar zijn wij ingepland.
Ook komt er op de voorzolder een klein dakraampje zodat ik daar daglicht krijg. Dat zal enorm schelen in de verlichting. Onze dochter slaapt een ruimte verder en het licht brandt daar bijna altijd.

Zo gaat alles hier in huize Vlijtig zijn gangetje. Zitten jullie ook alweer in het ritme?

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik krijg er ook wat van als internet het niet doet. Binnenkort glasvezel bij vodafone: de verwachtingen zijn hoog gespannen in huize Moira, hoor!! Ik hoop dat glasvezel het waar maakt. Ben ziggo zoooooooooooo zat,he! Dan weer dit dan weer altijd wat met doe firma. En we hadden geen echte andere keus tot nu dan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we zijn met de 2e week vakantie begonnen vandaag. We zijn wel weer thuis en dan zie je toch werk liggen.........

    BeantwoordenVerwijderen