Pagina's

donderdag 22 augustus 2013

Jaaroverzicht bijgewerkt

Zoals jullie kunnen lezen op het tabblad jaaroverzicht is dit bijgewerkt.

Hierin is niet verwerkt dat ik het boodschappenbudget omhoog heb gezet.
De post kleding is hier al twee jaar dramatisch. Vorig jaar groeide zoonlief overal uit en dit jaar is dochterlief aan de beurt.
Ook zullen beiden een nieuwe winterjas moeten hebben en schoenen.

De post stappen is een indicatie geweest. Wij hebben afgelopen twee maanden meer de touwtjes laten vieren. Echt extreem opletten voor deze post doe ik niet meer. Als wij nu eens in de stad moeten zijn wordt er wel eens koffie gedronken met een gebakje. Toch tikt dit wel aan.
Ook zijn we een paar keer gaan uit eten.
Waar ik wel erg op let is de auto. Zoveel mogelijk proberen wij nu de fiets te nemen om maar binnen het budget te blijven.

Daarnaast wordt er vandaag weer een extra aflossing van 500 euro gedaan. Nog 5 te gaan en dan mogen wij er niets meer opzetten. Komt dit jaar dus mooi uit op december na. Dan storten wij 1.000.
Als alles blijft lopen zoals het nu gaat storten wij in februari direct de 6.000 euro. Daarna worden de jaarpotjes gevuld. Meestal duurt dit een klein half jaar. Vanaf dan wordt gewoon alles gespaard en als er op het einde van het jaar geen wensen zijn wordt de rest afgelost op de andere aflossingsvrije hypotheek.
Er zal wel een keer een andere auto moeten komen en een nieuwe vloer in de woonkamer.

Op het einde van het jaar wordt er een fietsenhok gemaakt en wordt een gedeelte van het overdekt terras vervangen. De balken zijn hiervan rot. Ook komt er een nieuw plafond in. Hiervoor zijn wij weer hard aan het sparen.

Ik ga het boodschappenbudget dat eigenlijk van de 22e tot de 22e loopt omzetten. Normaal wordt dat betaald van mijn uitkering maar vanaf nu wordt dit betaald van het salaris van manlief. Dit betekent dat het gaat lopen vanaf  +/- de 25e. Bij manlief schuift dit weleens een dag of 2.
Vanaf 1 september wordt dus alles betaald van mans salaris. Dit geeft hoop ik iets meer inzicht.

Hoe staan jullie ervoor? Of hebben jullie nog geen balans opgemaakt na de vakantie?

3 opmerkingen:

  1. Heey, wat lekker dat jullie alles van één inkomen kunnen doen!!!
    Dat halen wij bij lange na nog niet...
    Maar ik blijf knokken!

    Hier waren dit jaar de vakantie-uitgaven heel laag vergeleken met voorgaande jaren; er was eigenlijk nauwelijks budget voor. Dus het moest wel.
    Maar we hebben het netjes gedaan en krijgen nog een betaling bij het loon een van de komende maanden omdat de baas trakteerde op een etentje en de declaratie nog loopt:) Is dan wel weer een lekker extraatje tegen die tijd voor schoenen voor Junior, bijvoorbeeld:)

    Het geld dat we uitgeven aan uitgaan is dit jaar historisch laag voor ons doen. We zijn buiten de carnaval maar één keer uit geweest op eigen kosten. Geen concerten, geen terasjes, geen festival en ook verder nergens naartoe geweest dit jaar.
    Wel twee theatervoorstellingen in de planning het komend seizoen.
    Ik hoop dat het doorzet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na een half jaar check ik altijd het budget. Een aantal dingen heb ik bij moeten stellen; zorgkosten zoon2, zorgtoeslag, kgb, potje feesten en verjaardagen en sparen. Het ene ging omhoog en het andere omlaag maar ik krijg mijn jaarbudget nog steeds op orde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier staan we er supergoed voor. Vanaf volgende week heeft manlief een nieuwe baan. Eerst op uitzendbasis, dus wekelijks (jihaa, vind ik zo fijn) geld. Nieuwe balans opmaken doen we na de eerste betaling. Dan weten we hoeveel het daadwerkelijk netto op gaat leveren. Maar, ik schat dat er zo'n 1400 euro per maand over gaat blijven. Lekker sparen dus.

    BeantwoordenVerwijderen