Pagina's

zaterdag 10 augustus 2013

Weer terug van weggeweest

Afgelopen week zijn wij weer thuisgekomen. De was is weer gedaan, de kids zijn drie dagen op kvw en komen vanmiddag thuis.
Nog twee dagen en dan begint voor dochterlief weer de school. Groep 8 alweer.

Zoonlief mag nog een weekje thuis blijven. Donderdag de boeken halen en dan begint voor hem ook weer het normale leven. Tijdens de vakantie kreeg hij te horen dat hij in een verkeerde klas zit t.o.v. zijn vriendjes.
Met zijn drieën hadden ze aangevraagd om bij elkaar te komen. Op deze school mag je je voorkeur aangegeven, mits je dezelfde richting hebt.
Nog een meisje uit een andere klas maar hetzelfde dorp had ook gevraagd om bij hen te komen. Zij drieën zitten bij elkaar en zoonlief niet. Och toch, de tiks spelen weer hoogtij. Direct vanuit Italië heb ik een mail gestuurd en inmiddels ook antwoord gekregen. Aanstaande dinsdag zijn de betrokkenen weer op school en dan wordt gekeken of er inderdaad een fout gemaakt is of dat het misschien een reden heeft.
Hij is heel erg nerveus hierover en als iemand dat niet kan hebben is het zoonlief wel met zijn Gilles de la Tourette. Ik ga hier op school toch maar eens een gesprek over aan.
Gisteravond tijdens het kamp kreeg ik hem huilend aan de telefoon. Hij kan momenteel helemaal niets hebben. Natuurlijk moe van de reis en jongens onder elkaar halen grappen uit. Dat is allemaal teveel. De leiding heeft er zich over gebogen. Wij zijn ernaar toe gefietst en op de parkeerplaats zodat niemand van de jeugd dat zag even met hem gesproken. Gezegd dat hij maar moet aangeven dat hij erg moe is en of ze hem willen ontzien.
Laat kreeg ik nog een sms dat het prima met hem ging.
Als zoiets bij dochterlief gebeurde zou ik mij helemaal geen zorgen maken. Die staat wat steviger in het leven. Hoe ik onze zoon hierin moet begeleiden weet ik even niet. De psycholoog toen zei dat wij hem zijn eigen keuzes moeten laten maken en dat proberen wij ook zoveel mogelijk te doen. (Als iemand advies heeft dan graag)
Zo zit je weer midden in het gewone leven.

Met het vakantiebudget zijn wij prima uitgekomen. Zelfs zo dat wij eergisteren de langverwachte printer voor zoonlief gekocht hebben. Volgend jaar gaan wij daarom het budget verlagen en ook gaan wij een aantal dingen anders doen. Ik heb alles gerubriceerd naar boodschappen, terrasjes en ijsjes, uitstapjes, tanken en tol en de overnachtingen.
Hierdoor kan ik zien waar teveel is uitgegeven of waar het anders kan. Door een aantal kleine veranderingen, bv. geen twee gangen maar één spaar je enorm uit. Ook kunnen de uitstapjes en uitjes best wel wat minder.
Wij zullen geen ijsje minder eten maar zullen wel besparen.

De laptop voor onze zoon moet nog gekocht worden, deze is besteld. En over ruim drie weken vertrek ik met mijn vriendin naar Kreta. Haar jongste dochter komt bij ons in huis die week en zal samen met zoonlief naar school fietsen. Ze zitten bij elkaar op school, dus dat gaat prima lukken. Manlief gaat koken en één keer gaan ze eten bij de Griek omdat mama dat ook eet.
Ik heb het volste vertrouwen erin dat het thuis goed gaat lukken.

De boodschappen zijn weer in huis. Omdat deze maand maar half is en ik toch een maandbudget begroot heb zal er deze maand geld overblijven. Ook heb ik weer een extra aflossing gedaan. Dat loopt nu lekker op. De bespaarmodus is weer aan en we moeten weer rondkomen van het budget.

Hoe is het jullie allemaal vergaan tijdens de vakantie? Allemaal goed uitgekomen?

4 opmerkingen:

  1. Welkom thuis! ...en meteen alweer middenin het leven van alledag met z'n ups en downs zie ik. Lijkt me moeilijk hoor om je zoon goed te begeleiden,helaas heb ik geen tips voor je. Maar ik hoop dat het goed komt en hij toch bij de anderen in de klas komt dan!

    Fijn dat het financieel allemaal goed verlopen is en je zelfs overhield voor de printer.

    Hier loopt het wel goed, al is het budget bijgesteld omdat mijn gezondheid erdoor in het gedrang kwam...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom terug! Wat een domper voor jullie zoon. Ik denk dat je niet meer kan doen dan het bespreekbaar blijven maken op school, alhoewel ik zelf wel merk dat communiceren met een middelbare school lastiger is dan op de basisschool. Er is toch meer afstand. Nu maar hopen dat het een foutje is of er een begrijpbare reden voor is. Ik ben ook benieuwd naar de klassenindeling van onze zoon. Er was veel gedoe in zijn klas vorig jaar, ik gun hem een leukere klas dit jaar. Maar we weten nog niks. Wel petje af zoals jullie het doen met jullie zoon, en ook petje af voor hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me voorstellen dat je zoon het nu wat zwaarder heeft.Het is toch onzekerheid over zijn klas en of hij bij zijn vrienden komt. Misschien een fout en valt het allemaal mee. Anders hoop ik dat ze het je zoon goed kunnen uitleggen waarom hij apart zit.

    Zelf ga ik niet met vakantie. Niet alleen omdat ik geen geld er voor heb, maar ook vanwege de dieren. Die mis ik al als ik twee dagen weg ben, dus weggaan is niets voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat een gesprek met jullie hem al zo hielp!

    En over die klassenindeling, kan ik me goed voorstellen dat hij dat niet fijn vindt! Hopelijk komt het nog goed.

    BeantwoordenVerwijderen