Pagina's

maandag 2 september 2013

Een heleboel

Dank jullie allemaal voor de vele reactie's m.b.t. kleedgeld. Wij hebben  gekozen voor 50 euro per maand excl. schoenen en jas.
Zijn zakgeld is 5 euro per week en ook dat wordt nu maandelijks gestort. Vond hij gisteren al niet zo leuk dat hij dit niet meer contant krijgt, maar dat went wel.

Afgelopen donderdag ben ik 48 jaar geworden. Wij hebben dit in hele kleine kring gevierd omdat er twee achtereen volgende weekenden feest in het dorp was van onze schutterij waar zoonlief, dochter en ikzelf in de muziek zit.
Wij, ook mijn man, hebben deze twee weekenden allemaal gewerkt in de tent, dus voor verjaardag was geen tijd. Hoeft ook niet. Ik ben niet zo van feestjes voor mezelf.
Ook waren wij gisteren 18 jaar getrouwd. Een hele tijd inmiddels en nog altijd even blij met mijn huppie.

En als klapper op de vuurpijl vertrek ik morgen samen met mijn vriendin naar Kreta. In huis ben ik zover als mogelijk alles klaar aan het maken. De was is weggewerkt. De envelopjes met geld voor diverse zaken staan klaar.
Ik heb een briefje voor manlief geschreven waarop staat welk programma bij welke was gedraaid moet worden.
Ook kook ik morgen nog voor hun voor 's avonds en voor de volgende dag. De dochter van mijn vriendin komt hier in huis logeren en zal samen met zoonlief naar school fietsen. Ze zitten beide op de Havo.
Manlief heeft dan alvast voor twee dagen eten klaar. Hij moet gewoon werken en ervoor zorgen dat alle kids op wisselende dagen tijdig op het sporten zijn.
Even wat geregel maar alles komt goed. Gewoon wat gemakkelijker eten.
Morgenvroeg zal ik ook nog een courgettesoep maken en die gaat de vriezer in voor het weekeinde.
Zaterdag willen ze met hun viertjes naar de griek uit eten en dan schiet de week al aardig op.
Voor 7 dagen heb ik in ieder geval eten in huis gehaald voor hun. En op een dag dat hij veel moet regelen voor het sporten kan er best eens soep met pannenkoeken gegeten worden.
Ook zal er eens friet gemaakt worden.

Voor mijn medicatie heb ik nog van alles moeten regelen. Blijkbaar had ik naast mijn medisch paspoort nog een formulier nodig waarop vermeld staat dat ik met spuiten reis. Ik was hiervan helemaal niet op de hoogte en kwam er per toeval achter toen ik mijn medisch paspoort liet controleren.
Het formulier is afgelopen vrijdag ingevuld en inmiddels in mijn bezit.

En dan is alles klaar en gaat mama genieten. Voor de allereerste keer met mijn vriendin naar Griekenland. Ik vind het alleen jammer dat wij in het donker aankomen. Zo kan ik niets zien tijdens het landen. Maar dat mag de pret niet drukken.
Ik wens jullie allemaal een fijne week en tot volgende week woensdag.
Doei!!!!


10 opmerkingen:

  1. De lichtjes vanuit het vliegtuig, tijdens het landen, hebben ook wel wat.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier! Ik heb nog nooit gevlogen maar het lijkt me ontzettend fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een superfijne vakantie toe en inderdaad landen met al die lichtjes is ook heel bijzonder. Geniet ze lekker en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd nog met je verjaardag en met jullie trouwdag! :-D
    En uiteraard een hele fijne vakantie samen met je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel plezier. Je man en kinders redden zich heus wel. Is misschien wel goed voor ze, een keertje zien wat jij normaal gesproken allemaal doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het goed voorbereid zeg! Veel plezier gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geniet van je vakantie! Je man boft maar dat jij alles zo goed voorbereidt

    BeantwoordenVerwijderen