Pagina's

vrijdag 27 september 2013

Prijswijzigingen of veranderingen van assortiment

Deze wil ik jullie niet onthouden.
Ik doe mijn wekelijkse boodschappen zoveel mogelijk bij ah en wat nog goedkoper is bij de Lidl. (muv wc papier en haargel voor zoonlief bij action)
Zoonlief drinkt al jaren een anijsblokje in zijn warme melk. Er komt wel eens een periode voor dat dit niet is, maar over het algemeen wel.

Gisteravond bij ah wilde ik de anijsblokjes pakken en weg waren ze. Er stonden zakjes met anijspoeder voor in de plaats. Schrik niet, 12 zakjes voor 1.49.
Nou, dat dacht ik toch niet. Die hoef ik niet.
Bij navraag bleek dat de blokjes uit het assortiment zijn gehaald.
De betreffende bedrijfsleider had al veel klachten van klanten hierover, maar van hogerhand was zo beslist.
Ik heb hem netjes gezegd dat dit deze zakjes wel 10 keer zo duur zijn dan  de blokjes en dat ik wel ergens anders ging kijken.

Direct nadat ik mijn boodschappen bij elkaar had ben ik doorgereden naar de plus omdat mijn dochter in de buurt aan het atletieken was en ik haar moest ophalen. En jawel hoor, 3 pakjes voor 0,88 cent. In elk pakje zitten 12 stuks.
Dus 36 stuks voor 0,88 cent. De zakjes kosten 12,5 cent per stuk. De blokjes 0,024 cent per stuk.
Bij een jaarverbruik waar het in mijn geval om gaat is dit een verschil van:
45,32 t.o.v. 8,92. Nou ah, ik rijd wel even om voor de blokjes.

Hebben jullie ook al wel eens zo'n verschil ontdekt?

15 opmerkingen:

  1. Ja, je moet ontzettend oppassen! Sommige dingen staan ook op meerdere afdelingen voor heel verschillende prijzen... (voorbeeld: gemalen koken; op de bakafdeling duurder dan bij de afdeling met alle conimex-producten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja. De folie van euroshopper kostte me toen 0.84 cent. Nu het basic is geworden betaal ik 1.79!!!!! Het is precies dezelfde folie!! Het gaat dan niet om een vervangbaar product maar wel om een nieuw merk wat eigenlijks hetzelfde moet uitstralen....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik niet met je eens, de oude folie van ES was heel dun en scheurde heel snel. De nieuwe is veel dikker (lijkt veel op die van Dumil). Ook de huishoudfolie is dikker geworden en gaat makkelijker van de rol af.
      Ilse

      Verwijderen
  3. Kattenvoer is ook in razend tempo flink duurder geworden. Ik koop alles Euroshopper kattenvoeding voor mijn poezen. Toen we onze eerste poes kregen was de kattenvoeding 17 cent per blikje, in een paar jaar tijd is de prijs gestegen naar 42 cent! 150% stijging.

    Aangezien we per dag een blikje gebruiken is dat een extra kostenpost van 90 euro per jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een verschil zeg! Mijn man houdt ook erg van anijsblokjes. Ik ga dit onthouden! We hebben hier in de buurt ook een plus. En ik ga het vergelijken met de Jumbo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk je moet altijd goed opletten en de prijs geramd in je hoofd hebben. Wat een geld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. AH moet de prijzenoorlog toch ergens van bekostigen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zou je bij Kassa moeten melden. Die hebben aan het einde van het programma toch zo'n stukje over producten die opeens een stuk duurder zijn geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verschil zeg! Jammer dat de Appie jouw klacht niet serieus neemt. Toch zou ik het de komende tijd even in de gaten houden, als er meerdere mensen gaan klagen weet je het nooit. Zo kocht ik ook altijd een bepaald produkt wat ineens uit het assortiment was gehaald. Mijn beklag gedaan maar hetzelfde verhaal: daar gingen ze niet over. Een paar weken later hadden ze het toch weer terug in het assortiment.
    Zo haal ik mijn theezakjes van PW altijd bij de Jumbo. Verder kom ik er nooit maar Appie heeft de voordeeldozen al heel lang niet meer. Voor twee kleinere doosjes betaal ik dan veel meer. Dus als ik een pakketje moet wegbrengen ga ik altijd even de Jumbo binnen die er naast zit. En sla ik weer een paar pakken in.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Melden bij Vara Kassa. Altijd leuk deze prijswijzigingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Merk het momenteel bij verschillende winkels op, ze halen oude verpakking er uit, veranderen iets en maken het véél duurder.. ik laat ook de nieuwe duurdere verpakkingen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik merk het ook hoor. Koop je iets voor 80 cent, paar weken later kost het ineens 1,20 en dan is er nog niet eens iets aan veranderd! Dan koop ik het dus ook niet meer of elders inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. afbakstokbrood bij de al die, vroeger koste het 0,32 cent voor 2 stuks. Ze zijn nu vervangen voor 1 stokbrood in de verpakking voor 0,99 cent (weet ik niet heel zeker of het 0,99 is want ik koop het niet meer)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Naa wat een prijsverschil, echt niet normaal. Ik zou het ook merken want hier drinken ze graag voor het slapen gaan een warme anijsmelk, de kleintjes en de groten ook nu het buiten weer kouder word.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo dat is echt een verschil! Ik heb nog anijszaadjes liggen..... ik denk dat ik mijn eigen anijsblokjes ga fabrieken.... even grof stampen en dan in basterdsuiker of zo..... ik wordt echt opstandig van die prijsstijgingen.
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen