donderdag 12 september 2013

Weer terug op mijn stek

Sinds gistermorgen ben ik weer thuis. Wat heb ik een geweldige, schitterende en allesovertreffende vakantie gehad op Kreta.
Als hoogtepunt van de hele vakantie was mijn dag op Santorini. Mijn droom is, zoals ze dat zo mooi zeggen, werkelijkheid geworden. Maar dan ook wel echt. Het is zo'n ongelooflijk mooi en indrukwekkend eiland. Nog steeds ben ik er helemaal vol van.
Kreta is al een erg mooi eiland met onze verblijfplaats Rethymnon.

 
 

Een hele mooie havenstad met vele terrasjes en restaurants langs de zee. Twee dagen hebben wij de stad bezichtigd en natuurlijk 's avonds daar gegeten en genoten van de cocktails, wijntjes en vissoorten.





 



Eén dag zijn wij naar Chania geweest met de bus. Ook al zo'n indrukwekkende stad.


 
 
 

 
En één dag zijn wij 's morgens om half acht vertrokken om met de snelboot naar Santorini te gaan. De boottocht duurde 3 uur.
Daar aangekomen hadden wij een gids geboekt bij onze toeroperator. Omdat dit Tui was werd er duits gesproken. Maar omdat wij zo vlak aan de grens wonen spreken wij dit net zo vloeiend als onze eigen taal, dus dat was geen enkel probleem.
Met een bus werd de reis voortgezet en werden wij naar Oia gebracht. Een schitterend stadje boven op een berg. Alleen maar witte huizen en blauwe koepelkerkjes. Op advies van de gids zijn wij doorgelopen naar het einde alwaar een ruïne stond. Zo indrukwekkend mooi. Later bleek dat wij de enige twee personen waren van de bus die dat stuk gelopen hadden. Jammer voor de anderen. Ze hebben wat gemist.



Kijk die hond eens liggen
 
De ezel verzorgde het transport van de drank voor het restaurant.
 
 
 
De reis werd voortgezet naar Fira. De hoofdstad van Santorini. Daar kwamen ook de cruiseschepen aan. Het ene mooie uitzicht na het andere.
 



 
 
Het enige wat ik akelig vond was de busreis heen en terug van en naar de haven. Brrr kijk maar eens hoe hoog en stijl die bus naar boven moest.


 
 
Enkele uren later werden wij weer opgehaald en begon de terugreis naar Kreta.
 
 
Op zee mogen genieten van een schitterend uitzicht van de ondergaande zon.
 
Ik heb mijn man tijdens de vakantie al vele foto's via facebook doorgestuurd. Hij heeft samen met ons op afstand meegenoten van al het moois dat wij hebben mogen zien.
Hij heeft tijdens onze vakantie veel gelezen over vliegangst en hoe ermee om te gaan. En heeft mij aangegeven dat hij eraan gaat werken. Over een jaar of 5-6 gaan onze kinderen niet meer mee en dan wil hij ook genieten van de mooie plekken in Europa. Hij is er nu klaar voor.
En kijk eens wat ik van hem kreeg toen ik thuis kwam?

 
 
 
 
De kinderen hadden allebei een schilderij gemaakt van Griekenland. Wat een warm welkom was dat gisteren. Hoe goed kun je het hebben. Mijn vriendin heeft van haar dochters een mooie bos bloemen gekregen.
Manlief heeft heel goed voor onze kinderen en de jongste dochter van mijn vriendin gezorgd, het huis bijgehouden en gekookten de was gedaan.
Wij waren allemaal superblij elkaar weer te zien. Gisteravond hebben wij alle foto's bekeken en heb ik alleen maar verteld.
 
Ik kijk samen met mijn vriendin terug op een geweldig mooie ervaring. Ik kan echt zeggen dat mijn droom in vervulling is gegaan.
 

 

8 opmerkingen:

  1. ik ben ook al eens op Kreta geweest (24 jaar geleden) Het is er nog steeds mooi....... leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjiek zeg! Fijn dat je zo'n toptijd hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat is het daar mooi zeg! Idd > snel die man van je overhalen en het nog eens dunnetjes over doen, samen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben twee keer op Kreta geweest, maar wel al zo lang geleden dat ik me dit allemaal niet meer kon voorstellen.
    Fijn dat je genoten hebt:) Welkom (terug in herfstig) Limburg (waat ein geveul:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's zeg, fijn dat je zo genoten hebt. En misschien geeft je enthousiasme je man een duwtje in de rug om zijn vliegangst te overwinnen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je zo hebt kunnen genieten! Prachtige foto's ook van echt heel niet-Nederlandse beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag de foto's op FB al voorbij komen. Het genieten straalde er van af! Heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! En echt mooie foto's. Kreta lijkt me ook geweldig om eens heen te gaan. Alleen hou ik niet zo van grieks eten. Maar Kreta en ook Kos wil ik ooit eens bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen