Pagina's

dinsdag 15 oktober 2013

Even wat boodschappen bij Li-dl gehaald

Vanmorgen ben ik vlug bij de Li-dl binnengewipt voor een paar boodschappen.

Nou, nou, wat een prijsverhogingen. Overal staan oranje borden dat de prijs verlaagd is. Laat nu precies die spullen die ik nodig had verhoogd zijn:

Kauwgum van 0,59 naar 0,69 (komt van 0,45 af)
Koffiemelkcups van 0,39 of 0,45 naar 0,49
Fritessaus van 1,09 naar 1,19
Flesjes ice tea met koolzuur van 1,79 naar 1,99

Verder nog een paar spullen die gelijk gebleven zijn. Valt het jullie ook op dat de reclame van de prijsverlagingen fake is. Gewoon weggepikt van een ander artikel? Zelfs de cassière viel het op.

Ik geloof dat ik maar alles bij ah ga doen. Daar kost de kauwgum nog steeds 0,39 en de koffiemelkcups 0,29. De fritessaus 0,99.
Komende weken ga ik nog beter opletten op deze prijsveranderingen. Bijna is er geen noodzaak meer om naar de Li-dl te gaan. Misschien nog voor de groente.

Merken jullie het ook?

19 opmerkingen:

  1. Dat was mij niet opgevallen, aangezien ik alleen maar kaas/groente en fruit daar haal en af en toe een aanbieding. Vergis je niet, de AH verhoogt ook prijzen. Ik haal daar de rest van mijn boodschappen. Vorige week zag ik dat appelsientje net zo duur is als AH eigen huismerk. Mensen die klakkeloos ervan uitgaan dat het huismerk goedkoper is, worden dus voor de gek gehouden. Vervelendste vind ik dat bij deze AH de prijzen vaak verkeerd in de kassa staan. En om nou voor dat dubbeltje (wat ik wel graag bespaar) iemand de hele winkel door te laten lopen...nee dat durf ik dan weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons in het dorp is een supermarkt,ook 'n AH en hetzelfde probleem: de prijzen in de kaasa zijn hoger dan de prijzen bij de produkten in de schappen. Daarom wil ik altijd een kassabon en kijk die bon meteen na en zeker 1 op de 3 is niet goed. Ik vraag elk dubbeltje terug tenslotte let AH op zijn kleintjes, daarom doe ik het op de mijne :-)

      Verwijderen
  2. Jahoor!! Ik gebruik ook die artikelen die je zojuist beschreef. Idd, bij de ah is het voordeliger shoppen met bepaalde artikelen! Maar ook daar zijn er verhogingen geweest, niet zozeer mss de artikelen die je vaak moet kopen, maar toch...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, voor de groenten en fruit ga ik wel eens, en voor het bier voor de manlief. En oh ja, worst en kaas zijn daar ook best okee als bio even buiten het budget valt. Lekkerder dan bij de aldi of de ah ofzo.... Maar verder vind ik de gangbare dingen daar toch ook redelijk aan de prijs worden, maar das overal...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd blijven uitkijken. Ook de Aldi is vaak duurder dan de AH. Ik heb zo mijn standaard zaken die ik in verschillende winkels koop, maar blijf wel goed opletten en switch daar waar nuttig weer terug naar wat anders/andere winkel/ander merk. Groente en fruit blijft wel echt een stuk goedkoper bij de Aldi, dus probeer ik daar zoveel mogelijk mijn slag mee te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daarom bekijk ik altijd van ieder product de prijs. Ik heb een aantal producten van het nieuwe AH-budgetmer geprobeerd en die zijn prima, bijvoorbeeld zonnebloemolie. En reclame blijft reclame en die is helaas vaak (meestal) misleidend...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Afgelopen week waren we zelfs bij dep.lus voor verschillende artikelen goedkoper uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch heb ik liever aldi of lidl dan AH basic/ euroshopper. Die chocoladepasta wit/bruin van ah basic is echt niet lekker. Bij aldi of lidl is die wel lekker. En dat heb ik met meer produkten van die basic-lijn. Huismerk daarentegen is vaak wel prima

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vooral rozijnen bij de Plus!
    500 gram Sultana's 0.89/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij supercoop 0.79! zeer goedkope winkel voor basis produkten.
      groet BrEkster

      Verwijderen
  9. Nee, niet op gelet eerlijk gezegd. Ik had dan ook weinig nodig deze week. Be de vriezer aan het leegeten... Heerlijk voor de portemonnee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De walnoten en de geraspte kaas hebben een nieuwe verpakking en er zit ruim 10 procent minder in. Prijs is niet met 10 procent verlaagd, maar met een deel. Ik vind Lidl snel duurder worden en te vaak lege schappen zoals Bin eieren, aardappelen, bananen, uien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En voor de tweede keer in drie weken zijn de pistachenoten in de aanbieding en.... Zijn ze niet leverbaar.
      Ben een beetje. Aan het l.idlbashen, maar heb ff de balen van deze winkel. Er is een nieuw, veel groter filiaal en daardoor is het veel drukker en ik heb de indruk dat de medewerkers onder flinke stress staan. Het is niet meer de gemoedelijke supermarkt. Nou, ja, de omzet zal wel hoger geworden zijn.

      Verwijderen
    2. Nu zeg je wat. Ik ben al drie(!) keer deze week bij de lidl geweest voor een kaasaanbieding. Hij is niet binnen en wanneer weten ze ook niet. Ik wel...als hij niet meer in de aanbieding is. Een gemeen lokkertje vind ik zoiets.

      Verwijderen
  11. Courgette bij de lidl: 1,79! Bij jumbo 0,69. Dus ook voor de groente moet je niet altijd bj Lidl zijn. Overigens zijn de kruidenplantjes wel weer heel goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het blijft gewoon goed opletten. Deze week bij AH roomboter gehaald, die voor 0,99 geprijsd stond en die uiteindelijk op de bon stond voor 1,09. Daar onze AH geen haast maakt met het weghalen van verkeerde bordjes betekent dit dat ik makkelijk nog 3 à 4 maanden roomboter haal voor 0,99.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lidl kom ik bijnanooit maar ook bij aldi is het goed merkbaar!

    Groet, Marga/( ex)Krappe Kas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel verrassend heb ik de laatste weken dat de prijzen op mijn kassabonnetje lager zijn dan bij de schappen! (bij de AH). Daar klaag ik uiteraard niet over bij de klantenservice, hoewel het me wel eraan herinnert om goed op te letten. Ik vind het vervelend als prijzen niet overeen komen, dit gebeurt dus ook bij producten die goedkoper bij de schappen staan. Ik ga naar de Lidl voor kaas en vleeswaren en groente en fruit. De andere producten zijn meestal goedkoper bij AH te verkrijgen, eerst van de Euroshopper en nu van de Basic. Hoewel ik een aantal producten slechter vind geworden. Zoals bijvoorbeeld de kaas. Euroshopper kaas was best te doen, zeker voor tosti's ed. Nu is de kaas heel smaakloos, en bij tosti's smelt hij haast doorzichtig...

    Groetjes, Immy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben een paar weken niet bij de Lidl geweest, maar dat zijn best flinke verhogingen. Balen zeg. Ik beschouwde de Lidl toch altijd als een goedkope winkel.

    BeantwoordenVerwijderen