Pagina's

vrijdag 4 oktober 2013

Zelf wasmiddel gemaakt

Vandaag ben ik overstag gegaan. Al maanden ligt een stuk marseillezeep mij aan te kijken. Vanillegeur zit erin.
Ik heb op de blog van Spaarcentje gekeken hoe ik wasmiddel moest maken. En voila. Het zit al in de emmer af te koelen. Morgenvroeg moet het klaar zijn.
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
En als het wat wordt ga ik de vlokken marseillezeep bestellen. Voor mijn reumahandjes was het toch wel zwaar om te raspen.
Volgens Spaarcentje kost dit een 60 cent per 5 liter. Nu weet ik dat dit stuk zeep duurder was omdat dit een souvenir was uit Italië en gekocht is in zo'n zeepwinkel. Toch zou ik het zo niet gebruiken en is het evengoed een heel stuk goedkoper dan wasmiddel uit de winkel.
Ik laat nog wel horen hoe het bevallen is.



Ook wil ik nog even terugkomen op mijn slechte slapen. Dit heeft echt niets te maken met het feit dat de kinderbijslag niet is binnengekomen. Het zou niet goed zijn. Ook niet dat ik alleen maar lig te piekeren. Nee, al jaren slaap ik gewoon slecht. Meestal tegen twaalven val ik in slaap om tegen half vier/vier uur wakker te worden. Dan ga ik naar het toilet en doe wat op de telefoon neuzen, een spelletje wordfeud en stilaan komt de slaap weer terug. En soms gaan inderdaad wel eens mijn gedachten op de loop. Maar wie heeft dat nu niet?
Rond half vijf val ik wel weer in slaap tot de klok van half zeven.
Ja, ik weet het, veel te weinig, maar het is mijn biologische klok. Meer heb ik niet nodig, en als ik echt moe ben overdag dan staat er in de woonkamer een heerlijke bank. Een aanrader moet ik zeggen. haha.

Morgen heeft manlief open dag van zijn werk en ik ga daar EHBO'en en hij mensen begeleiden. En zondag is er in Roermond een benefietmiddag t.b.v. Ki-ka. Allerlei artiesten komen belangeloos optreden. Het belooft een mooie middag te worden.
Dochter gaat twee dagen weg met haar tienergroep. Naast catechese staan deze twee dagen in het teken van sport en spel.
Zoon heeft het druk met voetbal, werken bij de boer, leren en fi-fa14.
Zo is ons weekend vlug voorbij en beginnen wij maandag weer aan een nieuwe week.

Als het goed is begint volgende week de timmerman en staat ons huisje op zijn kop. Een zolderraam erbij, een gedeelte van het overdekt terras wordt vernieuwd, een nieuw tuinhuis en een heel nieuw plafond in het dak van het terras. Zodra het hout voor het plafond geleverd wordt ga ik schilderen. Krijgen wij twee drukke weken.

Even tussendoor. Ik heb mijn voorraadkast zo goed als vol. En de diepvries vol met groente. De boodschappen zijn al in huis voor komende week en ik heb nog 261,50 over voor twee keer inkopen. Dat belooft een goede maand te worden.
Ik hoef alleen nog maar flesjes drinken te halen voor zoonlief.

Ik heb er al eens over geblogd. Ik ben ronduit tevreden met mijn leven. Wij, mijn man en ik, hebben ons leventje op de rit. Wij zijn blij met onze kinderen, ons huis, onze lieve, lieve hond en met elkaar. Ik hoop dat wij zo ook nog vele vele jaren samen mogen doorleven. Natuurlijk gaan straks de kids een keer het huis uit, maar dat duurt nog jaaaaaaren (hoop ik).
Dat wij dan kunnen zeggen dat wij van onze kinderen stabiele mensen hebben gemaakt. Een goede financiële opvoeding hebben meegegeven en dat ook zij met een tevreden gevoel terugkijken op hun jeugd.
Vooralsnog dus even niet. Laat ze nog maar heerlijk genieten van hun onbezorgde jeugd.

Fijn weekend allemaal.

6 opmerkingen:

  1. Oeps, ik zou jou mailen mbt dat wasmiddel. Sorry, dat ben ik vergeten.....
    Fijn weekend, enne waar is dat concert, in de stad? Ik mis echt veel geloof ik haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah, ik dacht in het centrum ofzo. Veel plezier!

      Verwijderen
  2. Op een of andere manier ben ik nog steeds niet overstag met dat zelf wasmiddel maken. ondanks de jubelende blogjes van anderen zie ik het mezelf niet doen. Ik vind het dus altijd heel stoer als iemand het dan gaat proberen. Ik ben benieuwd dus naar je ervaringen.
    En fijn om te lezen als je zo tevreden met je leven bent. Het is heerlijk als de dingen goed lopen in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. marseillezeep, word ook kant en klaar gerapt verkocht bij verschillende web winkels.
    Zelf maakt ik het al jaren en jaren met sunlight zeep dan is het wasmiddel nog veel goedkoper slechts 0,18 cent per 2.5 liter!!
    Bevalt mij erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat hoop ik mijn kinderen ook zo mee te geven!

    BeantwoordenVerwijderen